Δυστυχώς παρά τις συνεχείς προσπάθειες που γίνονται σε τοπικό επίπεδο και τα κονδύλια που δαπανώνται για την λειτουργία του δημόσιου συστήματος περίθαλψης στο Νομό μας, το ίδιο το δημόσιο σύστημα περίθαλψης παραμένει ο μεγάλος ασθενής. Τα προβλήματα και τα κενά που υπήρχαν εδώ και αρκετά χρόνια όχι μόνο εξακολουθούν και υπάρχουν αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν επιδεινωθεί εξαιτίας των χρονιζόντων εγγενών αδυναμιών του Ε.Σ.Υ. σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών και λόγω των δικαίως αυξημένων προσδοκιών των φορολογουμένων πολιτών αλλά και λόγω του αυξημένου αριθμού των προσερχομένων στις υπηρεσίες ασθενών (οικονομικοί μετανάστες κ.λ.π).
Το Δεκέμβριο του 2000 μου είχε ανατεθεί από το Δ.Σ. της Τ.Ε.Δ.Κ. με την ιδιότητα του μέλους της και Ιατρού να πραγματοποιήσω εισήγηση στο ετήσιο συνέδριό της σχετικά με τα θέματα και τα προβλήματα Υγείας σε επίπεδο Νομού, η οποία μετά από σχετική συζήτηση ψηφίστηκε και ως απόφαση του συνεδρίου.
Την εισήγηση αυτή μαζί με τις προτάσεις που εμπεριέχονται θεωρώ σκόπιμο να την δημοσιοποιήσω εκ νέου, θεωρώντας την και πάλι επίκαιρη παρότι έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε. Τα ίδια προβλήματα , οι ίδιες αδυναμίες η ίδια ατολμία στη λήψη αποφάσεων και κυρίως ίδια ταλαιπωρία των ασθενών και η ίδια ανασφάλεια των κατοίκων του Νομού μας εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα.
Ακολουθεί το κείμενο εισήγησης - απόφασης του συνεδρίου της Τ.Ε.Δ.Κ του Δεκεμβρίου 2000.
ΤΟΠΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ & ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΤΕΔΚ)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΙΖΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΙΖΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
Δεκέμβριος 2000
Η υγεία είναι ό,τι πολυτιμότερο αγαθό έχει ο άνθρωπος. Αποτελεί απαραίτητη και αναγκαία προϋπόθεση ύπαρξης, ανάπτυξης, εξέλιξης, προόδου, ευημερίας και ευτυχίας. Χωρίς καλή υγεία όλα αυτά είναι απρόσιτα και ανέφικτα. Η προστασία και προαγωγή της συνεπώς, αποτελούν πρωταρχικό καθήκον όχι μόνο της πολιτείας και της κοινότητας, αλλά και του μεμονωμένου ατόμου. Είναι λάθος το άτομο να παρακολουθεί παθητικά αντί να συμμετέχει ενεργητικά, να παραμένει αδιάφορο αντί να επιδεικνύει ζωηρό ενδιαφέρον, να είναι αδρανές αντί να δραστηριοποιείται σε ό,τι αφορά στην υγεία, και να περιμένει την επίλυση των προβλημάτων από την πολιτεία και μόνο.
Το ίδιο και σοβαρότερο λάθος θα ήταν η αδιαφορία της τοπικής αυτοδιοίκησης για αυτό το κρίσιμο και σοβαρό θέμα.
Η υγεία των δημοτών μας θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ενδιαφερόντων μας και η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να διεκδικήσει το ρόλο της όχι μόνο στην καταγραφή και καταγγελία των προβλημάτων, αλλά και στο επίπεδο συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων, τόσο στο θεσμικό, όσο και στο διαχειριστικό επίπεδο. Είναι απαράδεκτο το γεγονός η τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού να μην εκφράζεται ούτε να συμμετέχει σε κανένα θεσμικό όργανο λήψης αποφάσεων για την πρωτοβάθμια ή τη δευτεροβάθμια περίθαλψη. Ενώ είναι γνωστό ότι είμαστε οι πρώτοι αποδέκτες των παραπόνων των δημοτών στην επαφή τους με τις υπηρεσίες υγείας.
Σημερινή κατάσταση: αναμφισβήτητα σήμερα, στο 2000, οι αλματώδεις εξελίξεις στην ιατρική επιστήμη και την τεχνολογία, αλλά κυρίως η κοινωνικοοικονομική εξέλιξη έχουν συμβάλει τα μέγιστα στην προαγωγή της υγείας, τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και σε επίπεδο θεραπείας και αντιμετώπισης της νοσηρότητας. Η βρεφική και η παιδική θνησιμότητα έχουν σημαντικά ελαττωθεί, τα παλαιά λοιμώδη νοσήματα και οι εξ' αυτών θάνατοι έχουν σημαντικά περιοριστεί, έως εξαφανιστεί. Από την άλλη πλευρά όμως, νέες νοσηρές καταστάσεις που προκαλούν αναπηρίες και θανάτους έχουν εμφανιστεί στο προσκήνιο οφειλόμενες σε διατροφικές και κοινωνικές συνήθειες, όπως κάπνισμα, χρήση ναρκωτικών ουσιών, τροχαία και άλλα ατυχήματα που ευθύνονται άμεσα για εκατομμύρια θανάτους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Καινούρια επίσης λοιμώδη νοσήματα που οφείλονται σε διάφορους ιούς με κύριο εκπρόσωπο τους το ιό του AIDS απειλούν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του πλανήτη με αφανισμό, ιδιαίτερα στις χώρες του τρίτου κόσμου. Οι κίνδυνοι από τη μόλυνση, τη ρύπανση και την καταστροφή του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων είναι πια υπαρκτοί και συνδέονται επιστημονικά με πάρα πολλές νοσηρές καταστάσεις.
Είναι επίσης φανερό ότι οι σημαντικές εξελίξεις στην επιστήμη και την τεχνολογία που προαναφέραμε έχουν αυξήσει και αυξάνουν καθημερινά τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις των ανθρώπων για καλύτερη υγεία και αποκατάσταση, τόσο από τους επιστήμονες, όσο και από τις κρατικές οργανωμένες υπηρεσίες. Τόσο η παγκόσμια οργάνωση υγείας, όσο και τα κράτη μέλη λαμβάνουν σχετικές αποφάσεις, δοκιμάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν συστήματα, διακηρύττουν νέες αρχές με στόχο την εξασφάλιση καλύτερης υγείας των πολιτών και των κοινωνιών τους. Στη χώρα μας τη δεκαετία του '80 έγινε, για πρώτη φορά, μια σοβαρή προσπάθεια για τη συγκρότηση και εφαρμογή ενός εθνικού συστήματος υγείας, και είναι γεγονός ότι κατά τα πρώτα χρόνια της εφαρμογής του βελτίωσε σημαντικά την παροχή υπηρεσιών υγείας κυρίως στη περιφέρεια και την ύπαιθρο. Κατασκευάστηκαν τρία μεγάλα περιφερειακά νοσοκομεία, στην Πάτρα, τα Ιωάννινα και το Ηράκλειο,
επεκτάθηκαν και βελτιώθηκαν πολλά από τα επαρχιακά νοσοκομεία, μεταξύ των οποίων και αυτά του νομού μας, του Άργους και του Ναυπλίου. Κατασκευάστηκαν και λειτουργούν πάνω από 180 Κέντρα Υγείας σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και αυτά του Λυγουριού και του Κρανιδίου. Η δημιουργία και λειτουργία των ΚΥ στην περιφέρεια και την ύπαιθρο μπορούμε να πούμε ότι ήταν η σημαντικότερη επιτυχία του ΕΣΥ γιατί άλλαξαν ριζικά τα πράγματα προς τη θετική ασφαλώς κατεύθυνση στην περιφέρεια και στην ύπαιθρο.
Στη συνέχεια όμως οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που επενδύθηκαν στο ΕΣΥ από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης των γνωστών γραφειοκρατών και υπαλλήλων της κεντρικής διοίκησης το εμπόδισαν να εξελιχθεί και να ανταποκριθεί στους αληθινούς σκοπούς της δημιουργίας και της ύπαρξης του.
Ο υπαλληλοκεντρικός χαρακτήρας του συστήματος τροφοδοτήθηκε και εξακολουθεί να τροφοδοτείται από τις κατά καιρούς αποτυχημένες απόπειρες επισκευής και μεταρρύθμισης του. Στα χρόνια που πέρασαν όλοι όσοι διετέλεσαν Υπουργοί Υγείας χωρίς καμία εξαίρεση, ακόμα και διαφορετικοί Υπουργοί της ίδιας κυβέρνησης, φιλοδόξησαν και επεχείρησαν να συνδέσουν το όνομα τους και τη θητεία τους με έναν τροποποιητικό νόμο του Ε.Σ.Υ. Με αυτόν τον τρόπο αποστέρησαν και αποστερούν τον μακρινό ορίζοντα και τη βαθιά προοπτική που πρέπει να διαθέτει ένα σύστημα για να είναι επιτυχημένο. Γιατροί, λοιπόν, συντελεστές της περίθαλψης και ασθενείς έχουμε μετατραπεί σε νομοσχεδιαστικά πειραματόζωα. Παραγνωρίστηκε εντελώς ο ανθρώπινος παράγοντας και κυρίως η ποιότητα των ανθρώπων που υπηρετούν το σύστημα, τόσο από πλευράς επιστημονικής επάρκειας, όσο και από πλευράς συγκρότησης της προσωπικότητας τους. Ένα σύστημα υγείας που στόχο έχε να τεθεί στην υπηρεσία του ανθρώπου δεν είναι δυνατόν ούτε να το διαχειρίζονται ούτε να το υπηρετούν άνθρωποι χωρίς την καλύτερη δυνατή επιστημονική και τεχνική επάρκεια, ούτε άνθρωποι χωρίς έμπνευση, αγάπη και πίστη για τον άνθρωπο. Η ποιότητα των ανθρώπων που υπηρετούν το σύστημα είναι καθοριστική για την αποτελεσματικότητα του. Δυστυχώς το Ε.Σ.Υ πέρα από την αρχική ορμή και φλόγα, τόσο στο επίπεδο διοίκησης του, όσο και στο επίπεδο λειτουργίας του, δεν διαθέτει μηχανισμούς αξιολόγησης των ανθρώπων που το υπηρετούν. Και το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο όπως κατά καιρούς έχει διαμορφωθεί, εάν εφαρμοζόταν με συνέπεια θα ήταν δυνατό να εξασφαλίσει το νοικοκύρεμα και την καλύτερη απόδοση των υπηρεσιών υγείας, των επιστημονικών μέσων και μηχανημάτων, των κτιρίων και του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει το σύστημα. Με άλλα λόγια, προς το παρόν, δε χρειάζονται άλλα νομοσχέδια ή νόμοι, εκείνο που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση να λειτουργήσει τι Ε.Σ.Υ με πάταξη της γραφειοκρατικής αντίληψης και εμπνευσμένη κινητοποίηση των στελεχών του, αλλά και με την εφαρμογή αυστηρότατων μέτρων που προβλέπονται άλλωστε από τους νόμους. Παραδείγματα: ωράριο, εργασία κτλ.
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ (ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ)
Η δευτεροβάθμια περίθαλψη στο νομό μας εξυπηρετείται από τα δύο νοσοκομεία Άργους και Ναυπλίου, δυναμικότητας 110 και 70 κλινών αντίστοιχα. Και στα δύο νοσοκομεία λειτουργεί παθολογική, χειρουργική, γυναικολογική-μαιευτική κλινική καρδιολογική κλινική, μικροβιολογικό -αιματολογικό -βιοχημικό εργαστήριο, ενώ στο νοσοκομείο του Άργους λειτουργεί επίσης ορθοπεδική και ουρολογική κλινική, μονάδα τεχνητού νεφρού, καθώς και σταθμός αιμοδοσίας. Στο νοσοκομείο Ναυπλίου λειτουργεί οφθαλμολογική ωτορινολαρυγγολογική κλινική και πρόκειται να λειτουργήσει μονάδα εντατικής φροντίδας. Το νοσοκομείο Ναυπλίου επίσης διαθέτει πνευμονολόγο γιατρό και μπορούν να νοσηλεύονται πνευμονολογικά περιστατικά. Από τη δεκαετία του '80 ιδρύθηκε και λειτουργεί Κέντρο Άμεσης Βοήθειας με ασθενοφόρα οχήματα και οδηγούς.
Είναι γεγονός ότι την τελευταία 20ετία δαπανήθηκαν ποσά ύψους μερικών δισεκατομμυρίων δρχ για κτιριακές εγκαταστάσεις και βελτιώσεις, για αγορά μηχανημάτων, τεχνολογίας και εκσυγχρονισμό, για νέες προσλήψεις σε προσωπικό που σε αρκετές περιπτώσεις υπερτριπλασιάστηκε. Αναμφισβήτητο είναι επίσης ότι οι παραπάνω βελτιώσεις επέφεραν σημαντικές αλλαγές ποσοτικά και ποιοτικά στην παρεχόμενη από αυτά περίθαλψη. Στα νοσοκομεία μας σήμερα γίνονται με επιτυχία ιατρικές πράξεις που δεν γίνονταν στο παρελθόν, και αυτό έχει ασφαλώς θετικές επιπτώσεις στην υγεία του πληθυσμού του νομού μας και των δημοτών. Παρ'όλα αυτά σε ορισμένες περιπτώσεις η λειτουργία ορισμένων κλινικών και τμημάτων των νοσοκομείων μας καθόλου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες που υπάρχουν. Η υπολειτουργία των τμημάτων αυτών έχει ως αποτέλεσμα στο νομό μας να μην υπάρχουν ουσιαστικά παιδιατρική, οφθαλμολογική, ωτορινολαρυγγολογική κλινική και μονάδα εντατικής παρακολούθησης εμφραγμάτων και καρδιολογικών παθήσεων.
Βασική επίσης έλλειψη είναι η απουσία αξονικού τομογράφου στο Νομό.
Σημαντικό πρόβλημα δημιουργείται από την εκ' περιτροπής εφημερία των 2 νοσοκομείων από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι το πρωί της Δευτέρας, καθώς και τις αργίες διότι με αυτόν τον τρόπο το εφημερεύον νοσοκομείο που δεν διαθέτει αντίστοιχο τμήμα ειδικότητας δεν μπορεί ουσιαστικά να καλύψει περιστατικά αυτής της ειδικότητας. Πχ. όταν εφημερεύει το νοσοκομείο Ναυπλίου τα ορθοπεδικά περιστατικά δε μπορούν να εξυπηρετηθούν στο νομό αλλά πρέπει να μεταφερθούν στην Αθήνα. Είναι επίσης απαράδεκτο το γεγονός ένας εμφραγματίας να μη μπορεί να νοσηλευτεί σε μία πλήρως οργανωμένη με το απαραίτητο προσωπικό και μέσα μονάδα εντατικής θεραπείας. Η λειτουργία του Ε.Κ.Α.Β επίσης παρουσιάζει αρκετά προβλήματα αφού το κέντρο αυτό δε διαθέτει το .απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό που να μπορεί να προσφέρει επιτόπου άμεση βοήθεια και τις καλύτερες συνθήκες μεταφοράς, ιδιαίτερα σε τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Οι παραπάνω ελλείψεις και ανεπάρκειες οφείλονται σε ορισμένες περιπτώσεις στην κακή οργάνωση και λειτουργία κάποιων τμημάτων και ευθύνη έχουν οι διοικήσεις των νοσοκομείων και τα επιστημονικά στελέχη τους . Άλλα προβλήματα οφείλονται στην ύπαρξη δυο μικρών σχετικά νοσοκομείων σε απόσταση μόλις 12 χιλιομέτρων μεταξύ τους τα οποία λειτουργούν ανεξάρτητα μεταξύ τους χωρίς ουσιαστικό συντονισμό, ενώ άλλα προβλήματα οφείλονται στην άνιση κατανομή γεωγραφικά και πληθυσμιακά των υπηρεσιών δευτεροβάθμιας περίθαλψης. Π.χ. ενώ τα νοσοκομεία βρίσκονται σε τόσο κοντινή απόσταση μεταξύ τους παραμένει ακάλυπτη μια μακρινή περιοχή στα 100 χιλιόμετρα απόσταση περίπου, όπως αυτή της Ερμιονίδας.
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ
Η πρωτοβάθμια περίθαλψη στο Νομό μας εξυπηρετείται από τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων Ναυπλίου και Άργους, από τα Κ.Υ. Κρανιδίου και Λυγουριού, από τα περιφερειακά τους ιατρεία (παλαιά αγροτικά ιατρεία ), από τα ιατρεία και τα εργαστήρια του Ι.Κ.Α, από τους ιατρούς διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων και, τέλος, από τους ιδιώτες ιατρούς. Παρότι εξυπηρετείται μεγάλος αριθμός ασθενών καθημερινά από τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης υπάρχουν αρκετά προβλήματα που συνδέονται με την άσκοπη ταλαιπωρία, το χάσιμο χρόνου, την καθυστέρηση όσον αφορά την τοποθέτηση της διάγνωσης, το υψηλό κόστος αφού σε αρκετές περιπτώσεις ασθενείς αναγκάζονται να ταξιδεύουν στην Αθήνα για την εκτέλεση και συνήθων ακόμα εργαστηριακών εξετάσεων. Η περίπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία, ιδιαίτερα στη συνταγογράφηση φαρμάκων ταλαιπωρεί ασθενείς και αφαιρεί κρίσιμο χρόνο από το κυρίως ιατρικό έργο. Την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση και περίθαλψη του ασθενούς στα κέντρα υγείας και τα περιφερειακά τους ιατρεία συνήθως την αναλαμβάνουν γιατροί χωρίς ειδικότητα και κατάλληλη εμπειρία. Οι ειδικευμένοι γιατροί που υπηρετούν στα Κ.Υ και τοποθετούνται μετά από αξιολόγηση των προσόντων τους δυστυχώς είναι πολύ λίγοι σε αριθμό, ενώ οι αγροτικοί γιατροί τοποθετούνται υποχρεωτικά χωρίς αξιολόγηση και καμία ποιοτική επιλογή. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις στα Κ.Υ και στα περιφερειακά ιατρεία υπηρετούν ανειδίκευτοι γιατροί που μόλις τελείωσαν πανεπιστήμια του εξωτερικού με ανεπαρκή ακόμα και τη στοιχειώδη κατάρτισή τους. Παρότι επίσης έχουν κτιστεί αρκετά καινούρια κτίρια που στεγάζουν τα περιφερειακά ιατρεία, εντούτοις υπάρχουν ακόμη μερικά ακατάλληλα κτίρια όπου εξετάζονται και περιθάλπονται ασθενείς. Οι ασφαλισμένοι ασφαλιστικών ταμείων και ιδιαίτερα του Ι.Κ.Α σε αρκετές περιπτώσεις ταλαιπωρούνται αφάνταστα και ξοδεύονται αφού χρειάζεται να πληρώνουν τις εξετάσεις που πραγματοποιούν στα νοσοκομεία ή στα Κ.Υ. Καμία εξάλλου πρόβλεψη 24ωρης εφημερίας για επείγοντα περιστατικά πρωτοβάθμιας αντιμετώπισης δεν υπάρχει εκτός από τα νοσοκομεία και τα Κ.Υ.
ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ - ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο υγειονομικός έλεγχος κοινόχρηστων χώρων και καταστημάτων ουσιαστικά είναι ανύπαρκτος στο Νομό μας και οι αρμόδιες υπηρεσίες περιορίζονται στην έκδοση αδειών και στον έλεγχο μετά από καταγγελίες. Στους χώρους εργασίας απουσιάζει και ο στοιχειώδης έλεγχος για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας ενώ απουσιάζουν και οι γιατροί εργασίας . Απουσιάζουν εντελώς οι έλεγχοι και η λήψη μέτρων για την αποφυγή της μόλυνσης και της ρύπανσης του περιβάλλοντος, ενώ η καταστροφή του συνεχίζεται με αποκορύφωμα για το Νομό μας τη ρύπανση των υπογείων υδροφορέων με νιτρικά άλατα που είναι συνέπεια της διαρκούς και ανεξέλεγκτης χρήσης λιπασμάτων στον Αργολικό κάμπο.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων και δυσλειτουργιών προτείνουμε:
> Τη διοικητική και λειτουργική ενοποίηση των νοσοκομείων Ναυπλίου Άργους, ώστε να αποτελέσουν έναν οργανισμό όπου τα μοναδικά τμήματα και κλινικές του ενός εννιαίου πλέον νοσοκομείου θα εφημερεύουν καθημερινά για τις ανάγκες του πληθυσμού της Αργολίδας.
> Την άμεση ανάταξη της λειτουργίας των κλινικών που υπολειτουργούν με τη στελέχωση τους με το κατάλληλο προσωπικό και μέσα.
> Την προμήθεια και λειτουργία σε ένα από τα δύο κτίρια του εννιαίου νοσοκομείου της Αργολίδας αξονικού τομογράφου.
> Τη στοιχειώδη νοσοκομειακή οργάνωση του απομεμακρυσμένου Κ.Υ Κρανιδίου ώστε να μπορεί να νοσηλεύει τουλάχιστον ελαφρά περιστατικά.
^ Την πλήρωση των κενών θέσεων γιατρών ειδικοτήτων στα νοσοκομεία και στα Κ.Υ.
> Τη θεσμοθέτηση εννιαίου φορέα πρωτοβάθμιας περίθαλψης στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι οι ασφαλισμένοι όλων των ταμείων.
> Την καθιέρωση του θεσμού του ειδικευμένου γενικού , γιατρού ώστε μαζί με μη ειδικευμένους παθολόγους ιατρούς να καλύψουν σταδιακά τις θέσεις στην πρωτοβάθμια περίθαλψη.
> Την απαλλαγή των γιατρών που πρόκειται να λάβουν την ειδικότητα της γενικής ιατρικής ή της παθολογίας από την υποχρέωση υπαίθρου και την επιβολή της μετά το πέρας της εξειδίκευσης τους.
> Τη συγκρότηση Διεύθυνσης ή Τμήματος σε επίπεδο Υπουργείου Υγείας που σκοπό θα έχει την απλούστευση των διαδικασιών και την πάταξη της γραφειοκρατίας σε όλα τα επίπεδα του συστήματος περίθαλψης.
> Τη δημιουργία Κ.Υ ή πολυδύναμου ιατρείου στο Δήμο Λυρκείας.
> Την άμεση στέγαση σε κατάλληλους χώρους των περιφερειακών ιατρείων που λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες κτιριακά συνθήκες.
> Την πρόσληψη Ελεγκτών Δημόσιας Υγείας και ιατρών εργασίας από τους Δήμους μέσα στα πλαίσια της διαδημοτικής συνεργασίας.
> Την πρόσληψη ειδικευμένου νοσηλευτικού προσωπικού και τραυματιοφορέων για τις ανάγκες του Ε.Κ.Α.Β Αργολίδας.
> Τη δημιουργία και λειτουργία δημοτικών ιατρείων όπου κριθεί απαραίτητο και τη λειτουργική σύνδεση τους με τον εννιαίο φορέα υγείας του προτείναμε.
Οι θέσεις μας αυτές να κοινοποιηθούν στα Δ.Σ των δύο νοσοκομείων, στο Νομάρχη Αργολίδας, στην περιφέρεια Πελοποννήσου, στον Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και στον Υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων με την ελπίδα ότι θα τις μελετήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου