Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ " ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ"

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης μας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κρανιδίου της 3ης Φεβρουαρίου 2010 κατέθεσαν εγγράφως τις θέσεις της παράταξης μας για την σχεδιαζόμενη διοικητική μεταρρύθμιση γνωστή πλέον με την κωδική επωνυμία "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" και τις οποίες δημοσιοποιούμε Στη συνέχεια δημοσιοποιούμε επίσης την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου 288/2001 για τις Συμπολιτείες Δήμων στην οποία αναφερόμαστε.
ΚΡΑΝΙΔΙ 03-02-2010
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
(Το παρακάτω κείμενο θέσεων κατατέθηκε στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου στα πλαίσια συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος)

Η παράταξη μας Προοδευτική – Δημοτική κίνηση Ερμιονίδας σήκωσε το βάρος της πρώτης εφαρμογής του Καποδίστρια στον διευρυμένο Δήμο Κρανιδίου 1999-2006 για 2 συνεχείς 4ετίες . Κατά συνέπεια έχουμε πλούσια εμπειρία θετικών και αρνητικών στοιχείων που προέκυψαν κατά την εφαρμογή της Διοικητικής μεταρρύθμισης του Καποδίστρια. Έχουμε ιδίαν αντίληψη και εμπειρία από τις αντιξοότητες –τεχνικές – οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες , αλλά έχουμε και επίγνωση των σοβαρών πλεονεκτημάτων που προέκυψαν από τη Διοικητική μεταρρύθμιση.
Μετά από αυτήν την εμπειρία αλλά και την μακροχρόνια ενασχόληση μας με τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και με τα κοινά πράγματα πιστεύουμε ότι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχούς εφαρμογής ενός νέου μέτρου – μιας νέας Διοικητικής μεταρρύθμισης είναι η ευρεία κοινωνική συναίνεση. Ιδιαιτέρα δε για τη νέα σχεδιαζόμενη Διοικητική μεταρρύθμιση που προτείνει για συνένωση όχι απλά κοινότητες με Δήμους αλλά Δήμους με Δήμους σε μεγαλύτερα πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη.
Το προτεινόμενο εγχείρημα είναι μεγάλο ιδιαίτερα κάτω από τις σημερινές δυσμενείς οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που περνάει η πατρίδα μας. Εκτιμώντας τα παραπάνω η γενική πολιτικής μας θέση για την εφαρμογή αυτής της 2ης διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας είναι καταρχήν θετική μόνο με την προϋπόθεση της εθελουσίας συνένωσης με πλήρη και απρόσκοπτη κοινωνική συναίνεση Δήμων όχι απλά και μόνο με την έκφραση των θέσεων των Δημοτικών συμβουλίων αλλά με την διενέργεια δημοψηφισμάτων σε κάθε Δήμο ξεχωριστά αλλά και ταυτόχρονα μετά από σοβαρή και πλήρη ενημέρωση των Δημοτών κάθε Δήμου. Στα πλαίσια μιας τέτοιας διαδικασίας θα μπορούσαν να διορθωθούν και κάποια λάθη που έγιναν με το νόμο περί συνενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (νόμος Ι. Καποδίστρια).
Εάν όμως παρόλα αυτά η σημερινή κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή του προτεινόμενου «σχεδίου Καλλικράτης» και μάλιστα αναγκαστικά στην περίπτωση αυτή οφείλουμε μαζί με τους γειτονικούς μας Δήμους να έλθουμε σε διάλογο και συνεργασία ώστε να μην παραμείνουμε μόνο εμείς «οι φτωχοί ή φτωχότεροι συγγενείς» της υπόλοιπης Αργολίδας.
Διότι σε αυτή την περίπτωση θα στερηθούμε των πλεονεκτημάτων κυρίως οικονομικών και ενδεχομένως και άλλων που θα προκύψουν από την έστω αναγκαστική συγκρότηση και δημιουργία Δήμων στο Νομό με μεγαλύτερη πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη τα οποία θα αποτελούν κριτήρια μεγαλύτερων χρηματοδοτήσεων για την πραγματοποίηση κοινωφελών και αναπτυξιακών έργων.
Δεν θα είχε κανένα νόημα εάν η χωροταξική διευθέτηση του νέου «σχεδίου Καλλικράτης» πρόκειται να συντηρήσει και να διαιωνίσει τις ίδιες αναπτυξιακές και κοινωνικές ανισορροπίες που αποτελούν το κύριο περιεχόμενο της παθογένειας στην οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο της πατρίδας μας. Προτείνουμε δηλαδή στην περίπτωση που θα προχωρήσει αυτή η διοικητική μεταρρύθμιση οι νέοι Δήμοι που θα προκύψουν να είναι ισοπληθείς και να εξασφαλίζουν σε μεγαλύτερο δυνατό βαθμό γεωγραφικές , ιστορικές, πολιτιστικές και οικονομικές ενότητες. Με την ευκαιρία αυτής της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης επιμένουμε στην καταχώρηση του κοινωνικού και αυτοδιοικητικού ρόλου της κοινότητας. Θα πρέπει να κατοχυρωθεί θεσμικά στους νέους οργανισμούς η πρωτοβάθμια έκφραση των μελών της κάθε τοπικής κοινωνίας για τα μικρά ζητήματα που την αφορούν τόσο σε επίπεδο λήψης των αποφάσεων όσο και σε επίπεδο εφαρμογής αυτών των αποφάσεων αλλά και σε επίπεδο αυτοδιαχείρισης των υποθέσεων της. Γι’ αυτό το λόγο σημασιολογικά και όχι μόνο προτείνουμε στον νέο θεσμό την κατάργηση των όρων τοπικό διαμέρισμα, τοπικό συμβούλιο και την επαναφορά του όρου κοινότητα και κοινοτικό συμβούλιο που προσδιορίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μικρότερη και πληθυσμιακή ενότητα της γεωγραφικής και πληθυσμιακής συγκρότησης της χώρας μας. Δηλαδή τα σημερινά τοπικά διαμερίσματα να μετονομαστούν σε κοινότητες όπως πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» , η δε υφιστάμενοι Δήμοι πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» να διατηρήσουν την ονομασία τους και το συμβούλιο τους και με αυτήν την ονομασία να αποτελούν μαζί με τις κοινότητες μέρος του ενιαίου Δήμου ο οποίος θα ονομάζεται μητροπολιτικός με νέα ονομασία προσδιοριζόμενη με κύριο κριτήριο την πρώην επαρχιακή, γεωγραφική ενότητα.
Υπενθυμίζουμε επίσης και επισυνάπτουμε την 288/2001 του Δημοτικού μας Συμβουλίου σε εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν 2946/2001 για τις Συμπολιτείες Δήμων, νόμος ο οποίος τελικά δεν έτυχε εφαρμογής και υλοποίησης..Το πνεύμα και το περιεχόμενο μιας τέτοιας ρύθμισης θα μας εύρισκε σύμφωνους
Τέλος καταθέτουμε τον έντονο προβληματισμό μας σχετικά με το αν θα είναι σκόπιμη και ωφέλιμη για την πατρίδα μας σε αυτήν την συγκριμένη τραγική συγκυρία που προσλαμβάνει χαρακτήρα εθνικής κρίσης η εφαρμογή τέτοιας έκτασης διοικητικής μεταρρύθμισης.

Οι Υπογράφοντες


ΚΑΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
τ. Δήμαρχος Κρανιδίου


ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΦΛΩΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΣΑΜΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΜΠΑΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΗΜΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ


Εκ του Πρακτικού της υπ' αρ. 15ης/2001 Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου

ΘΕΜΑ 1°: Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με συμμετοχή του Δήμου Κρανιδίου σε Συμπολιτεία Δήμων σύμφωνα με το άρθρο 12 του Ν.
2946/2001

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ :288 /2001
1. Σήμερα την 12η του μηνός Νοεμβρίου έτους 2001, ημέρα Δευτέρα και ώρα 20:00, το Δημοτικό Συμβούλιο συνήλθε σε δημόσια συνεδρίαση στο Δημοτικό Κατάστημα, ύστερα από την υπ' αρ. πρωτ. 8235/08.11.2001 πρόσκληση του Προέδρου αυτού που επιδόθηκε σε κάθε ένα Δημοτικό Σύμβουλο και το Δήμαρχο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 94, παρ. 2, του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Π.Δ. 410/1995, Φ.Ε.Κ. 231/Α/14.11.1995) για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
2. Πριν την έναρξη της συνεδρίασης, ο κ. Πρόεδρος διαπίστωσε ότι σε σύνολο δεκαεννέα (19) Συμβούλων ήταν παρόντες δώδεκα (12)
ΠΑΡΟΝΤΕΣ
Ο Πρόεδρος: Ιωάννης Τσαμαδός Η Αντιπρόεδρος : Ασημίνα Αντωνοπούλου,
Οι Σύμβουλοι: Αντώνιος Αντωνόπουλος, Πέτρος Παριανός, Ματθαίος Μέξης, Κων/νος Τσίπης, Αναστάσιος Λάμπρου, Βασίλειος Ελένης, Κοσμάς Κοφινάς, Νικόλαος Λούμης, Ιωάννης Γεωργόπουλος, Χρήστος Τσίγκρης
ΑΠΟΝΤΕΣ
Ο Γραμματέας : Νικόλαος Κρητικός,
Οι Σύμβουλοι: Εμμανουήλ Φλωρής, Ιωάννης Μαργέτας, Δημήτριος Πίκουλας, Χρήστος Μαναριώτης, Ειρήνη Καλιάνου, Παναγιώτης Μήτσας, οι οποίοι δεν προσήλθαν αν και προσκλήθηκαν νόμιμα.
Στη συνεδρίαση, προσκεκλημένος παρευρίσκεται και ο Δήμαρχος Κρανιδίου κ. Δημήτριος Καμιζής.
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και η κ. Πολυξένη Γκούμα υπάλληλος του Δήμου Κρανιδίου, για την τήρηση των πρακτικών.
Ο κ. Πρόεδρος, ύστερα από τη διαπίστωση απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έδωσε το λόγο στον κ. Δήμαρχο ο οποίος εισηγήθηκε όπως παρακάτω το Ιο θέμα της ημερήσιας διάταξης.
5. Για το παραπάνω θέμα της ημερήσιας διάταξης, ο κ. Δήμαρχος είπε τα εξής:
Α. Θέτω υπόψη του Δ.Σ. το Ν. 2946/2001 «Υπαίθρια Διαφήμιση, Συμπολιτείες Δήμων και Κοινοτήτων και άλλες διατάξεις». Με τις διατάξεις του άρθρου 12 του Νόμου αυτού δίνεται η δυνατότητα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να συστήσει μαζί με άλλους Δήμους της περιοχής με τις ίδιες γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες την ίδρυση Συμπολιτείας, η οποία θα πάει τη μορφή Ν.Π.Δ.Δ., για συγκρότηση υπηρεσιών οικονομικών, τεχνικών, διαδημοτικής αστυνομίας και όποια άλλη υπηρεσία το κοινό συμφέρον των ΟΤΑ της Συμπολιτείας επιβάλλει. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παρ.1 του ανωτέρω άρθρου : « Όμοροι Δήμοι ή Κοινότητες, με συνολικό πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων, μπορεί να συνιστούν με αποφάσεις των Δημοτικών και Κοινοτικών Συμβουλίων τους, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, Συμπολιτεία. Η Συμπολιτεία αποτελεί σύνδεσμο των Ο.Τ.Α. που τη συγκροτούν, κατά των παρ. 3 του άρθρου 102 του Συντάγματος και έχει σκοπό τη συγκρότηση υπηρεσιών για την αποκλειστική άσκηση αρμοδιοτήτων των μελών της και την παροχή υπηρεσιών στους κατοίκους της, ιδίως στους τομείς της τεχνικής υποστήριξης, της οικονομικής διαχείρισης και της δημοτικής αστυνόμευσης. Προκειμένου για νησιά με πληθυσμό μικρότερο των πενήντα χιλιάδων (50.000), η Συμπολιτεία περιλαμβάνει υποχρεωτικά όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες, τουλάχιστον ενός νησιού. Ύστερα από ερώτημα Δήμου ή Κοινότητας ή του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, η Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.) παρέχει τη γνώμη της για την ίδρυση Συμπολιτειών στον οικείο νομό, λαμβάνοντας υπόψη τις γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες και την αποτελεσματική παροχή των υπηρεσιών και των αρμοδιοτήτων που θα ασκούνται από ης Συμπολιτείες. Η γνώμη της απευθύνεται σε όλα τα μέλη της και στον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας και κοινοποιείται σε αυτούς μέσα σε ένα μήνα από την υποβολή του ερωτήματος. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, οι Ο.Τ.Α. μπορούν να συστήσουν Συμπολιτεία και χωρίς τη γνώμη της Τ.Ε.Δ.Κ. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος, Δήμος ή Κοινότητα νησιού που γειτνιάζει με Συμπολιτεία ή με Δήμο ή Κοινότητα άλλου νησιού θεωρείται όμορος. Συμπολιτεία Δήμων και Κοινοτήτων νησιού ή νησιών μπορεί να συνιστάται ακόμη και αν ο συνολικός πληθυσμός των Ο.Τ.Α. που την συνιστούν είναι κάτω από 10.000 κατοίκους. Ως πληθυσμός κάθε Δήμου ή Κοινότητας, για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος, θεωρείται αυτός της τελευταίας απογραφής».
Β. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες σχετικά με τη διοίκηση των Συμπολιτειών, για τη δυνατότητα ίδρυσης συμπολιτείας όπου μπορούν να συμμετέχουν Δήμοι ακόμα και από διαφορετικές περιφέρειες, καθώς για θέματα που αφορούν την έδρα της Συμπολιτείας και την χρονική διάρκεια της.
Γ. Τόνισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη ιστορική πρόκληση και ο Δήμος Κρανιδίου μπορεί να έχει μια σημαντική θέση σ' αυτό το νέο θεσμό και ως ο πολυπληθέστερος Δήμος της περιοχής πρότεινε τη σύσταση συμπολιτείας η οποία θα περιλαμβάνει τους εξής Δήμους : Κρανιδίου, Ερμιόνης, Σπετσών, Ύδρας, Πόρου, Μεθάνων, Τροιζήνας, Επιδαύρου. Η πρόταση αυτή στηρίζεται στην κοινή ιστορική πορεία των ανωτέρω Δήμων στην οικονομικο­κοινωνική τους αλληλεξάρτηση και στη γεωγραφική τους γειτνίαση. Τέλος, σημείωσε ότι η πιθανή αποδοχή της ανωτέρω πρότασης και η ενδεχόμενη λειτουργία της Συμπολιτείας θα αλλάξει το αναπτυξιακό χάρτη της περιοχής.
Δ. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Γεωργόπουλος ο οποίος αφού έκφρασε τις επιφυλάξεις του για την ουσιαστική λειτουργία των Συμπολιτειών, αναφερόμενος στην παρόμοια εμπειρία από τους Αναπτυξιακούς Συνδέσμους οι οποίοι δεν λειτούργησαν στην περιοχή,

ΑΠΟΦΑΣΗ Δ. Σ. ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ: 288/2001
Σελ. 3

ζήτησε ο Δήμος μας να μη μείνει απ' έξω από τις εξελίξεις για το καλό του ιδίου και της περιοχής.
Ε. Καλείται λοιπόν το Δ.Σ. να αποφασίσει σχετικά.
6. Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση, αφού έλαβε υπόψη το Ν. 2946/2001 καθώς και την αριθμ. 18 Εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.,

Αποφασίζει Ομόφωνα

Α. Τη σύσταση Συμπολιτείας Αργοσαρωνικού αποτελούμενη από τους Δήμους Κρανιδίου, Ερμιόνης, Σπετσών, Ύδρας, Πόρου , Μεθάνων, Τροιζήνας, Επιδαύρου. Οι παραπάνω Δήμοι αν και ανήκουν σε δύο διαφορετικούς Νομούς και δύο Περιφέρειες, εκτείνονται στην ίδια ανθρωπογεωγραφική ενότητα και είναι όμοροι μεταξύ τους. Μοιράζονται την ίδια θάλασσα, έχουν κοινά και παρόμοια προβλήματα προς αντιμετώπιση αλλά και μεγάΛες αναπτυξιακές δυνατότητες και στόχους προς αξιοποίηση και επίτευξη.

Β. Η χρονική διάρκεια της Συμπολιτείας να είναι οκτώ χρόνια.

Γ. Σκοπός της Συμπολιτείας είναι η υποστήριξη των Δήμων που συμμετέχουν σ' αυτήν, κυρίως με τη συγκρότηση οικονομικής και τεχνικής υπηρεσίας καθώς και Δημοτικής Αστυνομίας και όπου αλλού κριθεί απαραίτητο και ωφέλιμο, στους κατοίκους της, ιδίως στους τομείς της τεχνικής υποστήριξης, της οικονομικής διαχείρισης και της δημοτικής αστυνόμευσης.

Δ. Η παρούσα απόφαση να κοινοποιηθεί στην ΤΕΔΚ Αργολίδας καθώς και στους προτεινόμενους Δήμους.

Η παρούσα απόφαση πήρε αύξοντα αριθμό 288/2001.
7. Αφού συντάχθηκε και αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό, υπογράφεται όπως παρακάτω: Ο Πρόεδρος: Ιωάννης Τσαμαδός Η Αντιπρόεδρος : Ασημίνα Αντωνοπούλου,
Συνεδρίαση 15η: Δευτέρα 12.11.2001
Οι Σύμβουλοι: Αντώνιος Αντωνόπουλος, Πέτρος Παριανός, Ματθαίος Μέξης, Κων/νος Τσίπης, Αναστάσιος Λάμπρου, Βασίλειος Ελένης, Κοσμάς Κοφινάς, Νικόλαος Λούμης, Ιωάννης Γεωργόπουλος, Χρήστος Τσίγκρης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου