Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΩΝ ΠΟΡΤΟΧΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΕΡΜΙΟΝΗΣ



Ο Πρόεδρος του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ  Εμμανουήλ Π. Φλωρής στην 1η συνεδρίαση του Δ.Σ. στις  28/01/ 2014 με πρώτο Θέμα της ημερήσιας διάταξης την Υποβάθμιση των Λιμενικών Αρχών ζήτησε ψήφισμα-διαμαρτυρία και κατέθεσε τις θέσεις του ως ακολούθως: 

Με μεγάλη δυσαρέσκεια πληροφορηθήκαμε τις τροποποιήσεις που σχεδιάζονται από το  Υπουργείο Ναυτιλίας κι Αιγαίου, στο όνομα  των μεταρρυθμιστικών δράσεων για την υποβάθμιση των Υπολιμεναρχείων Πορτοχελίου κι Ερμιόνης σε Λιμενικά Τμήματα και  την κατάργηση του   Λιμενικού  Σταθμού της Κοιλάδας.
Διαφωνώ, ενίσταμαι και διαμαρτύρομαι έντονα στο  Υ.Ν.Α. για την επερχόμενη αναδιάρθρωση ως προς το Δήμο Ερμιονίδας κι αιτούμαι να παραμείνουν ως έχουν τα Υ/Χ   Πορτοχελίου  κι  Ερμιόνης όπως κι ο Λ.Σ Κοιλάδας για τους παρακάτω λόγους:

1ον Αυτή η εξέλιξη, θα έχει σαν αποτέλεσμα  την απίστευτη ταλαιπωρία  των Δημοτών μας. Μία ακόμα οικονομική δυσκολία που θα αντιμετωπίσουν μέσα στη συνεχιζόμενη κρίση κι ύστερα από κατάργηση κι άλλων υπηρεσιών κρατικής παροχής στο Δήμο μας. Το Ναύπλιο, όπου συγκεντρώνονται όλες οι υπηρεσίες απέχει από το Δήμο μας 70-100 χιλιόμετρα.

2ο Προκύπτει πολύ μεγάλο θέμα ασφάλειας κι εφαρμογής των νόμων για όσους κινούνται στη θαλάσσια, χερσαία κι εξομοιούμενη ζώνη των τριών λιμανιών. Δεν πρέπει να διαφεύγει το γεγονός ότι  ο μεγάλος όγκος μονίμων κατοίκων κι επισκεπτών κινείται στις ζώνες λιμένων.

3ον Αστυνόμευση: Όπως είναι αποδεδειγμένο υπάρχει μεγάλη παραβατικότητα  με κατασχέσεις πλοίων και φορτηγών οχημάτων σχετικά με τη μεταφορά λαθραίων προϊόντων  και την αποβίβαση λαθρομεταναστών σε πολλά σημεία της μεγάλης ακτογραμμής του Δήμου μας.

4ο Χωροθέτηση: Με απόφαση του Δ.Σ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιονίδας και τη συνδρομή των Λιμενικών Αρχών των τριών λιμένων έχει γίνει χωροθέτηση και τακτοποίηση κάθε τύπου σκαφών που εποπτεύεται από τη Λιμενική Αστυνομία και θα προκύψει πρόβλημα στις προσεγγίσεις με αποτέλεσμα την αναρχία.

5ο Δρομολόγηση  πλοίων: Παραδοσιακά υπάρχουν δρομολογημένα πλοία στους λιμένες Ερμιόνης και Πορτοχελίου.  Πρόσφατα φιλοξενήσαμε το πλωτό μουσείο «Νεράιδα», που καταδεικνύει την ιστορικότητα των δρομολογίων.

6ον Αλιευτικά σκάφη: Δραστηριοποιούνται και στους τρεις  λιμένες πολλά σκάφη παράκτιας και  μέσης αλιείας. Τα λιμάνια μας έχουν χαρακτηρισθεί επίσημα ως λιμάνια εκφόρτωσης αλιευμάτων. Με δεδομένη την υποχρέωση από το νόμο των κυβερνητών κι ιδιοκτητών των σκαφών να προσκομίζουν ημερολόγια αλιείας, να θεωρούν ημερολόγια γέφυρας και ναυτολόγια για τον απόπλου-κατάπλου, πώς θα μπορέσουν να εκτελεστούν αυτές οι άμεσες πράξεις μετά  την κατάργηση του Λ.Σ. Κοιλάδας;  Προστίθενται  κι άλλα εμπόδια,  στον ήδη επιφορτισμένο με προβλήματα αλιευτικό κλάδο που βρίσκεται στα όρια της επιβίωσης του.  Κατά τ’ άλλα  οι κυβερνόντες  προτρέπουν  τους πολίτες για την επιστροφή στον πρωτογενή τομέα και τη τόνωση της παραγωγής. Εκτός κι αν τελικά οι αλιείς δεν συγκαταλέγονται στην παραγωγική τάξη.
7ο Υπάρχουν πολλά   καταστήματα  υγειονομικού  ενδιαφέροντος με  ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων  στις ζώνες λιμένων που πρέπει  να ελέγχονται από τις λιμενικές αρχές.

8ο Λιμενικά τέλη: Όπως είναι γνωστό μόνον ένστολοι λιμενικοί  υπάλληλοι δύναται να εισπράττουν  χρήματα από τα ελλιμενισμένα σκάφη. Προβλέπεται απαράδεκτα μεγάλη μείωση των εσόδων για το Δ.Λ.Τ.Ε.  Εδώ επισημαίνω  την άψογη συνεργασία των λιμενικών αρχών με το Δ.Λ.Τ.Ε.

9ο Καταφύγιο τουριστικών  σκαφών στο Πορτοχέλι  και Μαρίνα στην Ερμιόνη. Οι παραπάνω ολοκληρωμένες κι εγκεκριμένες μελέτες βρίσκονται στο στάδιο τευχών δημοπράτησης κι επίκειται η έναρξη  εργασιών. Τίθεται θέμα ασφάλειας, αστυνόμευσης  κι εφαρμογής των νόμων στους χώρους αυτούς με δεδομένη τη μείωση προσωπικού στα υποβαθμιζόμενα Υ/Χ.

10ο Στην εξομοιούμενη ζώνη Κοιλάδας πραγματοποιείται μεγάλο έργο του Δ.Λ.Τ.Ε. Ηλεκτρομηχανολογική εγκατάσταση κόστους 125.000,00 € με παροχή νερού και ρεύματος στα ελλιμενισμένα σκάφη. Ανυπαρξία αστυνόμευσης για κακόβουλες και μη  ενέργειες  με την κατάργηση του Λ.Σ. Κοιλάδας.  Επίσης στη χερσαία ζώνη Ερμιόνης στο βόρειο λιμένα θα γίνει προμήθεια πυργίσκων και στο νότιο λιμένα βρίσκεται σ’εξέλιξη  μελέτη ηλεκτρομηχανολογικής εγκατάστασης. Το Υ.Ν.Α που προωθεί αυτές τις αλλαγές έχει αναλογιστεί το κόστος και το μέγεθος των ευθυνών;

11ο Στην Κοιλάδα δραστηριοποιούνται δύο μεγάλα ναυπηγεία όπου πραγματοποιούνται πάνω από πεντακόσιες ανελκύσεις και καθελκύσεις σκαφών ετησίως.

12ο Υπάρχει έμπρακτα έντονο ενδιαφέρον για δημιουργία υδατοδρομίων στα λιμάνια  της αρμοδιότητάς  μας.

Εν κατακλείδι, θεωρούμε δεδομένο ότι ο Δήμος Ερμιονίδας θα παραχωρήσει χώρο για τη στέγαση του Λιμενικού Σταθμού Κοιλάδας στο κοινοτικό κατάστημα και το Δ.Λ.Τ.Ε δεσμεύεται  να τοποθετήσει φυλάκιο στη ζώνη λιμένα για τις ανάγκες της υπηρεσίας.
Προσκαλώ σε ανοιχτή  συζήτηση τους δύο Υπουργούς και Βουλευτές του νομού μας  κ. Μανιάτη και κ. Ανδριανό και το Βουλευτή  κ. Κοδέλα να πάρουν θέση και να προσπαθήσουμε από κοινού ν’ανατρέψουμε αυτή την εξέλιξη.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΤΟΥ Δ.Λ.Τ.Ε

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Π. ΦΛΩΡΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου