Παρασκευή 31 Ιουλίου 2009

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΓΡΙΠΗ

ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ"


Μια ψυχραιμη συζητηση σχετικα με την νεα γριπη σε επιπεδο νομου.
Ιουλίου 30, 2009 in Ρεπορτάζ
Γνωμη μου ειναι πως τα δελτια φουσκωνουν το θεμα αλλα μπορει και να εξελιχθει τελικα σε κατι επικινδυνο το θεμα της νεας γριπης σε μια τουριστικη χωρα σαν την δικια μας που δεχεται εκατομμυρια επισκεπτες αυτη τη στιγμη.
Ειμαστε ετοιμοι σε επιπεδο νομου να αντιμετωπισουμε πολλα ταυτοχρονα περιστατικα σε μια πιθανη εξαρση το φθινοπωρο η θα τρεχουμε στην Αθηνα;
Γραφει ο κ Καμιζης με την ιδιοτητα του γιατρου αυτη τη φορα στο ιστολογιο του http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_29.html
Το Δεκέμβριο του 2000 μου είχε ανατεθεί από το Δ.Σ. της Τ.Ε.Δ.Κ. με την ιδιότητα του μέλους της και Ιατρού να πραγματοποιήσω εισήγηση στο ετήσιο συνέδριό της σχετικά με τα θέματα και τα προβλήματα Υγείας σε επίπεδο Νομού, η οποία μετά από σχετική συζήτηση ψηφίστηκε και ως απόφαση του συνεδρίου
Διαβαστε ολο το κειμενο και θα δειτε πως πνευμονολoγικο τμημα που πιθανα θα διαχειρειστει περιστατικα της νεας γριπης (υπηρχε πριν απο εννεα χρονια αραγε σημερα εχει αλλαξει η κατασταση;) υπαρχει στο Ναυπλιο.Αραγε η μοναδα εντατικης φροντιδας λειτουργησε ποτε; Υπαρχει σημερα;
Η δευτεροβάθμια περίθαλψη στο νομό μας εξυπηρετείται από τα δύο νοσοκομεία Άργους και Ναυπλίου, δυναμικότητας 110 και 70 κλινών αντίστοιχα.
Και στα δύο νοσοκομεία λειτουργεί παθολογική, χειρουργική, γυναικολογική-μαιευτική κλινική καρδιολογική κλινική, μικροβιολογικό -αιματολογικό -βιοχημικό εργαστήριο, ενώ στο νοσοκομείο του Άργους λειτουργεί επίσης ορθοπεδική και ουρολογική κλινική, μονάδα τεχνητού νεφρού, καθώς και σταθμός αιμοδοσίας.
Στο νοσοκομείο Ναυπλίου λειτουργεί οφθαλμολογική ωτορινολαρυγγολογική κλινική και πρόκειται να λειτουργήσει μονάδα εντατικής φροντίδας. Το νοσοκομείο Ναυπλίου επίσης διαθέτει πνευμονολόγο γιατρό και μπορούν να νοσηλεύονται πνευμονολογικά περιστατικά. Από τη δεκαετία του ‘80 ιδρύθηκε και λειτουργεί Κέντρο Άμεσης Βοήθειας με ασθενοφόρα οχήματα και οδηγούς.
Θελω να καταθεσω κατι.
Ο πατερας μου Κωστας που πολλοι τον γνωρισατε στα εικοσι δυο χρονια που εζησε μονιμα στο Τζεμι ψαρας και κοινωνικος ανθρωπος περασε τα τελευταια τρια χρονια της ζωης του με συχνη την αναγκη νοσοκομειακης φροντιδας .
Φροντιδα που πρωτα του παρασχεθηκε στο Κεντρο Υγειας Κρανιδιου πολλες φορες και μετα στην Αθηνα σε δημοσια νοσοκομεια.
Για την παροχη υπηρεσιων απο το κεντρο Υγειας Κρανιδιου εστειλε ευχαριστηρια επιστολη σε τοπικες και Αθηναικες εφημεριδες. Οι νοσηλευτες και οι γιατροι με εντυπωσιασαν με τον επαγγελματισμο και την ανθρωπια τους
Αλλα και στα μεγαλα νοσοκομεια της Αθηνας το ιδιο εγινε.
Ποτε δεν πληρωσαμε λεφτα ποτε δεν μας ζητηθηκαν και παντα ο συνταξιουχος του ΟΓΑ αντιμετωπισθηκε ΑΨΟΓΑ απο καθε αποψη.
Αν υπαρχουν φακελλακια και ασυνηδητοι γιατροι;
Σιγουρα υπαρχουν παρ ολο που εμεις ποτε δεν πεσαμε πανω τους.
Αλλα καθε φορα που ατυχηματα η αρωστεις χτυπησαν την οικογενεια μου ακομα και το πιο σοβαρο που μπορει να συμβει σε μια οικογενεια ο καρκινος δηλαδη, Η ΔΗΜΟΣΙΑ υγεια οι γιατροι του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ηταν παντα εκει αποτελεσματικοι να αγωνιζονται χωρις γαζες και συρριγγες πολλες φορες (ναι χωρις συρριγγες) και να ειναι αποτελεσματικοι. Να σωζουν ζωες.
Αυτο το καταθετω μεσα απο την ψυχη μου και ευχαριστω δημοσια με αυτη την ευκαιρια την αιματολογικη ομαδα αντιμετωπισης λεμφωματων του νοσοκομειου Ευαγγελισμος για τον αψογο επαγγελματισμο τους .
Εκει μας εστειλε μεγαλογιατρος ιδιωτικου πανακριβου νοσοκομειου και ειχε δικιο.Εχουμε στα δημοσια νοσοκομεια μας γιατρους παγκοσμιου κυρους.
Ας τους υποστηριξουμε οι πολιτες σε αυτα που ζητανε απο το κρατος για να κανουν τη δουλεια τους.
Και το κειμενο αποφαση κατεληγε σε συγκεκριμενες προτασεις πριν απο εννεα χρονια.Περιμενω αναρτηση με την κατασταση σημερα καθως και τις αναγκες του Κεντρου υγειας Κρανιδιου
Οι προτασεις πριν απο εννεα χρονια.Τι γινεται σημερα;




Αγαπητέ Μάκη σ' ευχαριστώ για το σχόλιο.
Σχετικά με την νέα γρίπη που οφείλεται στον ιό A/H1N1 πραγματικά πιστεύω οτι ο πανικός που έχει δημιουργηθεί δεν είναι δικαιολογημένος. Ίσως είναι και προκλητός,
Πρόκειται για μια νόσο μεταδοτική με συμπτώματα παρόμοια με αυτά της κοινής εποχιακής γρίπης και θνησιμότητα οχι μεγαλύτερη από αυτήν.Οπωσδήποτε τα μέτρα προφύλαξης προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό αυτόν που τα λαμβάνει και εμποδίζουν τήν εξάπλωση.Για όσους ενδιαφέρονται για περισσότερα μέσω διαδικτύου, τους συνιστώ να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Κέντρου Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων και Πρόληψης Νοσημάτων:
Σχετικά με την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η δημόσια περίθαλψη στο Νομό μας αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα σε σύγκριση με το 2000, το έγραψα, στα ίδια και χειρότερα. Γι αυτό το λόγο άλλωστε δημοσιοποίησα αυτή την εισήγηση μου τότε , λόγω επικαιρότητος! Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων εργαζομένων στα Νοσοκομεία και στα Κ.Υ. αλλά και κάποιων Διοικητών που πασχίζουν και αγωνίζονται να τα κρατήσουν ανοιχτά.

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

Δυστυχώς παρά τις συνεχείς προσπάθειες που γίνονται σε τοπικό επίπεδο και τα κονδύλια που δαπανώνται για την λειτουργία του δημόσιου συστήματος περίθαλψης στο Νομό μας, το ίδιο το δημόσιο σύστημα περίθαλψης παραμένει ο μεγάλος ασθενής. Τα προβλήματα και τα κενά που υπήρχαν εδώ και αρκετά χρόνια όχι μόνο εξακολουθούν και υπάρχουν αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν επιδεινωθεί εξαιτίας των χρονιζόντων εγγενών αδυναμιών του Ε.Σ.Υ. σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών και λόγω των δικαίως αυξημένων προσδοκιών των φορολογουμένων πολιτών αλλά και λόγω του αυξημένου αριθμού των προσερχομένων στις υπηρεσίες ασθενών (οικονομικοί μετανάστες κ.λ.π).
Το Δεκέμβριο του 2000 μου είχε ανατεθεί από το Δ.Σ. της Τ.Ε.Δ.Κ. με την ιδιότητα του μέλους της και Ιατρού να πραγματοποιήσω εισήγηση στο ετήσιο συνέδριό της σχετικά με τα θέματα και τα προβλήματα Υγείας σε επίπεδο Νομού, η οποία μετά από σχετική συζήτηση ψηφίστηκε και ως απόφαση του συνεδρίου.
Την εισήγηση αυτή μαζί με τις προτάσεις που εμπεριέχονται θεωρώ σκόπιμο να την δημοσιοποιήσω εκ νέου, θεωρώντας την και πάλι επίκαιρη παρότι έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε. Τα ίδια προβλήματα , οι ίδιες αδυναμίες η ίδια ατολμία στη λήψη αποφάσεων και κυρίως ίδια ταλαιπωρία των ασθενών και η ίδια ανασφάλεια των κατοίκων του Νομού μας εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα.
Ακολουθεί το κείμενο εισήγησης - απόφασης του συνεδρίου της Τ.Ε.Δ.Κ του Δεκεμβρίου 2000.
ΤΟΠΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ & ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΤΕΔΚ)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΙΖΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ

Δεκέμβριος 2000

Η υγεία είναι ό,τι πολυτιμότερο αγαθό έχει ο άνθρωπος. Αποτελεί απαραίτητη και αναγκαία προϋπόθεση ύπαρξης, ανάπτυξης, εξέλιξης, προόδου, ευημερίας και ευτυχίας. Χωρίς καλή υγεία όλα αυτά είναι απρόσιτα και ανέφικτα. Η προστασία και προαγωγή της συνεπώς, αποτελούν πρωταρχικό καθήκον όχι μόνο της πολιτείας και της κοινότητας, αλλά και του μεμονωμένου ατόμου. Είναι λάθος το άτομο να παρακολουθεί παθητικά αντί να συμμετέχει ενεργητικά, να παραμένει αδιάφορο αντί να επιδεικνύει ζωηρό ενδιαφέρον, να είναι αδρανές αντί να δραστηριοποιείται σε ό,τι αφορά στην υγεία, και να περιμένει την επίλυση των προβλημάτων από την πολιτεία και μόνο.
Το ίδιο και σοβαρότερο λάθος θα ήταν η αδιαφορία της τοπικής αυτοδιοίκησης για αυτό το κρίσιμο και σοβαρό θέμα.
Η υγεία των δημοτών μας θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ενδιαφερόντων μας και η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να διεκδικήσει το ρόλο της όχι μόνο στην καταγραφή και καταγγελία των προβλημάτων, αλλά και στο επίπεδο συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων, τόσο στο θεσμικό, όσο και στο διαχειριστικό επίπεδο. Είναι απαράδεκτο το γεγονός η τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού να μην εκφράζεται ούτε να συμμετέχει σε κανένα θεσμικό όργανο λήψης αποφάσεων για την πρωτοβάθμια ή τη δευτεροβάθμια περίθαλψη. Ενώ είναι γνωστό ότι είμαστε οι πρώτοι αποδέκτες των παραπόνων των δημοτών στην επαφή τους με τις υπηρεσίες υγείας.
Σημερινή κατάσταση: αναμφισβήτητα σήμερα, στο 2000, οι αλματώδεις εξελίξεις στην ιατρική επιστήμη και την τεχνολογία, αλλά κυρίως η κοινωνικοοικονομική εξέλιξη έχουν συμβάλει τα μέγιστα στην προαγωγή της υγείας, τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και σε επίπεδο θεραπείας και αντιμετώπισης της νοσηρότητας. Η βρεφική και η παιδική θνησιμότητα έχουν σημαντικά ελαττωθεί, τα παλαιά λοιμώδη νοσήματα και οι εξ' αυτών θάνατοι έχουν σημαντικά περιοριστεί, έως εξαφανιστεί. Από την άλλη πλευρά όμως, νέες νοσηρές καταστάσεις που προκαλούν αναπηρίες και θανάτους έχουν εμφανιστεί στο προσκήνιο οφειλόμενες σε διατροφικές και κοινωνικές συνήθειες, όπως κάπνισμα, χρήση ναρκωτικών ουσιών, τροχαία και άλλα ατυχήματα που ευθύνονται άμεσα για εκατομμύρια θανάτους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Καινούρια επίσης λοιμώδη νοσήματα που οφείλονται σε διάφορους ιούς με κύριο εκπρόσωπο τους το ιό του AIDS απειλούν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του πλανήτη με αφανισμό, ιδιαίτερα στις χώρες του τρίτου κόσμου. Οι κίνδυνοι από τη μόλυνση, τη ρύπανση και την καταστροφή του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων είναι πια υπαρκτοί και συνδέονται επιστημονικά με πάρα πολλές νοσηρές καταστάσεις.
Είναι επίσης φανερό ότι οι σημαντικές εξελίξεις στην επιστήμη και την τεχνολογία που προαναφέραμε έχουν αυξήσει και αυξάνουν καθημερινά τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις των ανθρώπων για καλύτερη υγεία και αποκατάσταση, τόσο από τους επιστήμονες, όσο και από τις κρατικές οργανωμένες υπηρεσίες. Τόσο η παγκόσμια οργάνωση υγείας, όσο και τα κράτη μέλη λαμβάνουν σχετικές αποφάσεις, δοκιμάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν συστήματα, διακηρύττουν νέες αρχές με στόχο την εξασφάλιση καλύτερης υγείας των πολιτών και των κοινωνιών τους. Στη χώρα μας τη δεκαετία του '80 έγινε, για πρώτη φορά, μια σοβαρή προσπάθεια για τη συγκρότηση και εφαρμογή ενός εθνικού συστήματος υγείας, και είναι γεγονός ότι κατά τα πρώτα χρόνια της εφαρμογής του βελτίωσε σημαντικά την παροχή υπηρεσιών υγείας κυρίως στη περιφέρεια και την ύπαιθρο. Κατασκευάστηκαν τρία μεγάλα περιφερειακά νοσοκομεία, στην Πάτρα, τα Ιωάννινα και το Ηράκλειο,
επεκτάθηκαν και βελτιώθηκαν πολλά από τα επαρχιακά νοσοκομεία, μεταξύ των οποίων και αυτά του νομού μας, του Άργους και του Ναυπλίου. Κατασκευάστηκαν και λειτουργούν πάνω από 180 Κέντρα Υγείας σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και αυτά του Λυγουριού και του Κρανιδίου. Η δημιουργία και λειτουργία των ΚΥ στην περιφέρεια και την ύπαιθρο μπορούμε να πούμε ότι ήταν η σημαντικότερη επιτυχία του ΕΣΥ γιατί άλλαξαν ριζικά τα πράγματα προς τη θετική ασφαλώς κατεύθυνση στην περιφέρεια και στην ύπαιθρο.
Στη συνέχεια όμως οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που επενδύθηκαν στο ΕΣΥ από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης των γνωστών γραφειοκρατών και υπαλλήλων της κεντρικής διοίκησης το εμπόδισαν να εξελιχθεί και να ανταποκριθεί στους αληθινούς σκοπούς της δημιουργίας και της ύπαρξης του.
Ο υπαλληλοκεντρικός χαρακτήρας του συστήματος τροφοδοτήθηκε και εξακολουθεί να τροφοδοτείται από τις κατά καιρούς αποτυχημένες απόπειρες επισκευής και μεταρρύθμισης του. Στα χρόνια που πέρασαν όλοι όσοι διετέλεσαν Υπουργοί Υγείας χωρίς καμία εξαίρεση, ακόμα και διαφορετικοί Υπουργοί της ίδιας κυβέρνησης, φιλοδόξησαν και επεχείρησαν να συνδέσουν το όνομα τους και τη θητεία τους με έναν τροποποιητικό νόμο του Ε.Σ.Υ. Με αυτόν τον τρόπο αποστέρησαν και αποστερούν τον μακρινό ορίζοντα και τη βαθιά προοπτική που πρέπει να διαθέτει ένα σύστημα για να είναι επιτυχημένο. Γιατροί, λοιπόν, συντελεστές της περίθαλψης και ασθενείς έχουμε μετατραπεί σε νομοσχεδιαστικά πειραματόζωα. Παραγνωρίστηκε εντελώς ο ανθρώπινος παράγοντας και κυρίως η ποιότητα των ανθρώπων που υπηρετούν το σύστημα, τόσο από πλευράς επιστημονικής επάρκειας, όσο και από πλευράς συγκρότησης της προσωπικότητας τους. Ένα σύστημα υγείας που στόχο έχε να τεθεί στην υπηρεσία του ανθρώπου δεν είναι δυνατόν ούτε να το διαχειρίζονται ούτε να το υπηρετούν άνθρωποι χωρίς την καλύτερη δυνατή επιστημονική και τεχνική επάρκεια, ούτε άνθρωποι χωρίς έμπνευση, αγάπη και πίστη για τον άνθρωπο. Η ποιότητα των ανθρώπων που υπηρετούν το σύστημα είναι καθοριστική για την αποτελεσματικότητα του. Δυστυχώς το Ε.Σ.Υ πέρα από την αρχική ορμή και φλόγα, τόσο στο επίπεδο διοίκησης του, όσο και στο επίπεδο λειτουργίας του, δεν διαθέτει μηχανισμούς αξιολόγησης των ανθρώπων που το υπηρετούν. Και το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο όπως κατά καιρούς έχει διαμορφωθεί, εάν εφαρμοζόταν με συνέπεια θα ήταν δυνατό να εξασφαλίσει το νοικοκύρεμα και την καλύτερη απόδοση των υπηρεσιών υγείας, των επιστημονικών μέσων και μηχανημάτων, των κτιρίων και του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει το σύστημα. Με άλλα λόγια, προς το παρόν, δε χρειάζονται άλλα νομοσχέδια ή νόμοι, εκείνο που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση να λειτουργήσει τι Ε.Σ.Υ με πάταξη της γραφειοκρατικής αντίληψης και εμπνευσμένη κινητοποίηση των στελεχών του, αλλά και με την εφαρμογή αυστηρότατων μέτρων που προβλέπονται άλλωστε από τους νόμους. Παραδείγματα: ωράριο, εργασία κτλ.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ (ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ)

Η δευτεροβάθμια περίθαλψη στο νομό μας εξυπηρετείται από τα δύο νοσοκομεία Άργους και Ναυπλίου, δυναμικότητας 110 και 70 κλινών αντίστοιχα. Και στα δύο νοσοκομεία λειτουργεί παθολογική, χειρουργική, γυναικολογική-μαιευτική κλινική καρδιολογική κλινική, μικροβιολογικό -αιματολογικό -βιοχημικό εργαστήριο, ενώ στο νοσοκομείο του Άργους λειτουργεί επίσης ορθοπεδική και ουρολογική κλινική, μονάδα τεχνητού νεφρού, καθώς και σταθμός αιμοδοσίας. Στο νοσοκομείο Ναυπλίου λειτουργεί οφθαλμολογική ωτορινολαρυγγολογική κλινική και πρόκειται να λειτουργήσει μονάδα εντατικής φροντίδας. Το νοσοκομείο Ναυπλίου επίσης διαθέτει πνευμονολόγο γιατρό και μπορούν να νοσηλεύονται πνευμονολογικά περιστατικά. Από τη δεκαετία του '80 ιδρύθηκε και λειτουργεί Κέντρο Άμεσης Βοήθειας με ασθενοφόρα οχήματα και οδηγούς.
Είναι γεγονός ότι την τελευταία 20ετία δαπανήθηκαν ποσά ύψους μερικών δισεκατομμυρίων δρχ για κτιριακές εγκαταστάσεις και βελτιώσεις, για αγορά μηχανημάτων, τεχνολογίας και εκσυγχρονισμό, για νέες προσλήψεις σε προσωπικό που σε αρκετές περιπτώσεις υπερτριπλασιάστηκε. Αναμφισβήτητο είναι επίσης ότι οι παραπάνω βελτιώσεις επέφεραν σημαντικές αλλαγές ποσοτικά και ποιοτικά στην παρεχόμενη από αυτά περίθαλψη. Στα νοσοκομεία μας σήμερα γίνονται με επιτυχία ιατρικές πράξεις που δεν γίνονταν στο παρελθόν, και αυτό έχει ασφαλώς θετικές επιπτώσεις στην υγεία του πληθυσμού του νομού μας και των δημοτών. Παρ'όλα αυτά σε ορισμένες περιπτώσεις η λειτουργία ορισμένων κλινικών και τμημάτων των νοσοκομείων μας καθόλου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες που υπάρχουν. Η υπολειτουργία των τμημάτων αυτών έχει ως αποτέλεσμα στο νομό μας να μην υπάρχουν ουσιαστικά παιδιατρική, οφθαλμολογική, ωτορινολαρυγγολογική κλινική και μονάδα εντατικής παρακολούθησης εμφραγμάτων και καρδιολογικών παθήσεων.
Βασική επίσης έλλειψη είναι η απουσία αξονικού τομογράφου στο Νομό.
Σημαντικό πρόβλημα δημιουργείται από την εκ' περιτροπής εφημερία των 2 νοσοκομείων από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι το πρωί της Δευτέρας, καθώς και τις αργίες διότι με αυτόν τον τρόπο το εφημερεύον νοσοκομείο που δεν διαθέτει αντίστοιχο τμήμα ειδικότητας δεν μπορεί ουσιαστικά να καλύψει περιστατικά αυτής της ειδικότητας. Πχ. όταν εφημερεύει το νοσοκομείο Ναυπλίου τα ορθοπεδικά περιστατικά δε μπορούν να εξυπηρετηθούν στο νομό αλλά πρέπει να μεταφερθούν στην Αθήνα. Είναι επίσης απαράδεκτο το γεγονός ένας εμφραγματίας να μη μπορεί να νοσηλευτεί σε μία πλήρως οργανωμένη με το απαραίτητο προσωπικό και μέσα μονάδα εντατικής θεραπείας. Η λειτουργία του Ε.Κ.Α.Β επίσης παρουσιάζει αρκετά προβλήματα αφού το κέντρο αυτό δε διαθέτει το .απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό που να μπορεί να προσφέρει επιτόπου άμεση βοήθεια και τις καλύτερες συνθήκες μεταφοράς, ιδιαίτερα σε τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Οι παραπάνω ελλείψεις και ανεπάρκειες οφείλονται σε ορισμένες περιπτώσεις στην κακή οργάνωση και λειτουργία κάποιων τμημάτων και ευθύνη έχουν οι διοικήσεις των νοσοκομείων και τα επιστημονικά στελέχη τους . Άλλα προβλήματα οφείλονται στην ύπαρξη δυο μικρών σχετικά νοσοκομείων σε απόσταση μόλις 12 χιλιομέτρων μεταξύ τους τα οποία λειτουργούν ανεξάρτητα μεταξύ τους χωρίς ουσιαστικό συντονισμό, ενώ άλλα προβλήματα οφείλονται στην άνιση κατανομή γεωγραφικά και πληθυσμιακά των υπηρεσιών δευτεροβάθμιας περίθαλψης. Π.χ. ενώ τα νοσοκομεία βρίσκονται σε τόσο κοντινή απόσταση μεταξύ τους παραμένει ακάλυπτη μια μακρινή περιοχή στα 100 χιλιόμετρα απόσταση περίπου, όπως αυτή της Ερμιονίδας.

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

Η πρωτοβάθμια περίθαλψη στο Νομό μας εξυπηρετείται από τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων Ναυπλίου και Άργους, από τα Κ.Υ. Κρανιδίου και Λυγουριού, από τα περιφερειακά τους ιατρεία (παλαιά αγροτικά ιατρεία ), από τα ιατρεία και τα εργαστήρια του Ι.Κ.Α, από τους ιατρούς διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων και, τέλος, από τους ιδιώτες ιατρούς. Παρότι εξυπηρετείται μεγάλος αριθμός ασθενών καθημερινά από τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης υπάρχουν αρκετά προβλήματα που συνδέονται με την άσκοπη ταλαιπωρία, το χάσιμο χρόνου, την καθυστέρηση όσον αφορά την τοποθέτηση της διάγνωσης, το υψηλό κόστος αφού σε αρκετές περιπτώσεις ασθενείς αναγκάζονται να ταξιδεύουν στην Αθήνα για την εκτέλεση και συνήθων ακόμα εργαστηριακών εξετάσεων. Η περίπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία, ιδιαίτερα στη συνταγογράφηση φαρμάκων ταλαιπωρεί ασθενείς και αφαιρεί κρίσιμο χρόνο από το κυρίως ιατρικό έργο. Την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση και περίθαλψη του ασθενούς στα κέντρα υγείας και τα περιφερειακά τους ιατρεία συνήθως την αναλαμβάνουν γιατροί χωρίς ειδικότητα και κατάλληλη εμπειρία. Οι ειδικευμένοι γιατροί που υπηρετούν στα Κ.Υ και τοποθετούνται μετά από αξιολόγηση των προσόντων τους δυστυχώς είναι πολύ λίγοι σε αριθμό, ενώ οι αγροτικοί γιατροί τοποθετούνται υποχρεωτικά χωρίς αξιολόγηση και καμία ποιοτική επιλογή. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις στα Κ.Υ και στα περιφερειακά ιατρεία υπηρετούν ανειδίκευτοι γιατροί που μόλις τελείωσαν πανεπιστήμια του εξωτερικού με ανεπαρκή ακόμα και τη στοιχειώδη κατάρτισή τους. Παρότι επίσης έχουν κτιστεί αρκετά καινούρια κτίρια που στεγάζουν τα περιφερειακά ιατρεία, εντούτοις υπάρχουν ακόμη μερικά ακατάλληλα κτίρια όπου εξετάζονται και περιθάλπονται ασθενείς. Οι ασφαλισμένοι ασφαλιστικών ταμείων και ιδιαίτερα του Ι.Κ.Α σε αρκετές περιπτώσεις ταλαιπωρούνται αφάνταστα και ξοδεύονται αφού χρειάζεται να πληρώνουν τις εξετάσεις που πραγματοποιούν στα νοσοκομεία ή στα Κ.Υ. Καμία εξάλλου πρόβλεψη 24ωρης εφημερίας για επείγοντα περιστατικά πρωτοβάθμιας αντιμετώπισης δεν υπάρχει εκτός από τα νοσοκομεία και τα Κ.Υ.

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ - ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο υγειονομικός έλεγχος κοινόχρηστων χώρων και καταστημάτων ουσιαστικά είναι ανύπαρκτος στο Νομό μας και οι αρμόδιες υπηρεσίες περιορίζονται στην έκδοση αδειών και στον έλεγχο μετά από καταγγελίες. Στους χώρους εργασίας απουσιάζει και ο στοιχειώδης έλεγχος για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας ενώ απουσιάζουν και οι γιατροί εργασίας . Απουσιάζουν εντελώς οι έλεγχοι και η λήψη μέτρων για την αποφυγή της μόλυνσης και της ρύπανσης του περιβάλλοντος, ενώ η καταστροφή του συνεχίζεται με αποκορύφωμα για το Νομό μας τη ρύπανση των υπογείων υδροφορέων με νιτρικά άλατα που είναι συνέπεια της διαρκούς και ανεξέλεγκτης χρήσης λιπασμάτων στον Αργολικό κάμπο.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων και δυσλειτουργιών προτείνουμε:
> Τη διοικητική και λειτουργική ενοποίηση των νοσοκομείων Ναυπλίου Άργους, ώστε να αποτελέσουν έναν οργανισμό όπου τα μοναδικά τμήματα και κλινικές του ενός εννιαίου πλέον νοσοκομείου θα εφημερεύουν καθημερινά για τις ανάγκες του πληθυσμού της Αργολίδας.
> Την άμεση ανάταξη της λειτουργίας των κλινικών που υπολειτουργούν με τη στελέχωση τους με το κατάλληλο προσωπικό και μέσα.
> Την προμήθεια και λειτουργία σε ένα από τα δύο κτίρια του εννιαίου νοσοκομείου της Αργολίδας αξονικού τομογράφου.
> Τη στοιχειώδη νοσοκομειακή οργάνωση του απομεμακρυσμένου Κ.Υ Κρανιδίου ώστε να μπορεί να νοσηλεύει τουλάχιστον ελαφρά περιστατικά.
^ Την πλήρωση των κενών θέσεων γιατρών ειδικοτήτων στα νοσοκομεία και στα Κ.Υ.
> Τη θεσμοθέτηση εννιαίου φορέα πρωτοβάθμιας περίθαλψης στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι οι ασφαλισμένοι όλων των ταμείων.
> Την καθιέρωση του θεσμού του ειδικευμένου γενικού , γιατρού ώστε μαζί με μη ειδικευμένους παθολόγους ιατρούς να καλύψουν σταδιακά τις θέσεις στην πρωτοβάθμια περίθαλψη.
> Την απαλλαγή των γιατρών που πρόκειται να λάβουν την ειδικότητα της γενικής ιατρικής ή της παθολογίας από την υποχρέωση υπαίθρου και την επιβολή της μετά το πέρας της εξειδίκευσης τους.
> Τη συγκρότηση Διεύθυνσης ή Τμήματος σε επίπεδο Υπουργείου Υγείας που σκοπό θα έχει την απλούστευση των διαδικασιών και την πάταξη της γραφειοκρατίας σε όλα τα επίπεδα του συστήματος περίθαλψης.
> Τη δημιουργία Κ.Υ ή πολυδύναμου ιατρείου στο Δήμο Λυρκείας.
> Την άμεση στέγαση σε κατάλληλους χώρους των περιφερειακών ιατρείων που λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες κτιριακά συνθήκες.
> Την πρόσληψη Ελεγκτών Δημόσιας Υγείας και ιατρών εργασίας από τους Δήμους μέσα στα πλαίσια της διαδημοτικής συνεργασίας.
> Την πρόσληψη ειδικευμένου νοσηλευτικού προσωπικού και τραυματιοφορέων για τις ανάγκες του Ε.Κ.Α.Β Αργολίδας.
> Τη δημιουργία και λειτουργία δημοτικών ιατρείων όπου κριθεί απαραίτητο και τη λειτουργική σύνδεση τους με τον εννιαίο φορέα υγείας του προτείναμε.

Οι θέσεις μας αυτές να κοινοποιηθούν στα Δ.Σ των δύο νοσοκομείων, στο Νομάρχη Αργολίδας, στην περιφέρεια Πελοποννήσου, στον Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και στον Υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων με την ελπίδα ότι θα τις μελετήσουν.

Τρίτη 28 Ιουλίου 2009

ΣΤΑ ΠΟΛΥΠΑΘΑ ΔΙΔΥΜΑ

Απο γειτονικά ιστολόγια


Μελετη Περιβαλλοντικων Επιπτωσεων του χωρου Δεματοποιησης στο Ανάθεμα (Σταυρος) Διδυμων
Ιουλίου 26, 2009 in Απορρίμματα-Ανακύκλωση Leave a comment
Αντιγραφω απο την Αλλη Προταση http://alliprotasi.wordpress.com/2009/07/25/nomarxiak/
Την Τετάρτη 29/7/09 και ώρα 15.00 συνεδριάζει το Νομαρχιακό συμβούλιο Αργολίδας με 111 θέμτα στην ημερήσια διάταξη Δύο από αυτά είναι πολύ σημαντικά:
Γνωμοδότηση ως προς την ΜΠΕ του έργου: « Σύστημα φόρτωσης αδρανών υλικών στο εμπορικό λιμάνι του Ναυπλίου» Φορέας: Β.Τσοκανής ΑΕ, Λατομείο Ναυπλίου
Γνωμοδότηση ως προς την ΜΠΕ του έργου: Δεματοποίηση/ προσωρινή αποθήκευση μετά τη συλλογή και μεταφορά αστικών σύμμεικτων απορριμμάτων (Α.Σ.Α) στο Δήμο Κρανιδίου του Ν. Αργολίδας.


Το δεύτερο θέμα που εισάγεται για συζήτηση στήν προσεχή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αργολίδας έχει δυο συνιστώσες: Η μια αφορά στο έργο της δεματοποίησης σύμεικτων απορριμμάτων ,ανόργανων δηλαδή και οργανικών, καθώς και στην αποθήκευση τους επ αόριστον, και η άλλη στον τόπο που φαίνεται πως έχει επιλεγεί με συνοπτικές διαδικασιες. Πού αλλού λοιπόν ; ΣΤΑ ΠΟΛΥΠΑΘΑ ΔΙΔΥΜΑ.
Για το θέμα της δεματοποίσης έχω αναφερθεί στο παρελθόν και έχω εκφράσει τη θέση μου ότι δηλαδή το να κάνεις δέματα τα σκουπίδια οργανικά και ανόργανα μαζί και να τα αποθηκεύσεις σε ένα χώρο προκειμένου κάποτε κάποιος να τα στείλει κάπου αλλού σε έναν άγνωστο παραλήπτη συνιστά και λογικό παράδοξο, αλλιώς πώς ανοησία και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Δε μας φτάνουν μάλιστα να πακετάρουμε τα δικά μας μόνο τα σκουπίδια, του δήμου μας δηλαδή, καλέσαμε και γειτονικούς δήμους να τους διευκολύνουμε σε βάρος του τόπου μας και της υγείας των δημοτών μας. Για το πού, η λύση εύκολη, στο Σταυρό των Διδύμων! Στο σύγχρονο γολγοθά όπου χρόνια τώρα σταυρώνεται το φυσικό περιβάλλον, η φυσική ιστορία και η αισθητική του τόπου μας. Εκεί κοντά στην ξεκοιλιασμένη γή, στους κρατήρες που δημιούργησε η καταλήστευση του φυσικού περιβάλλοντος με την εξώρυξη των μαρμάρων, εκεί κοντά στον καινούριο δρόμο που πλήγωσε ακόμα περισσότερο το τραυματισμένο τοπίο, κάτω από τις παράνομες κεραίες που ειναι στημένες στον Προφήτη Ηλία στην κορυφή του βουνού, εκεί στα Δίδυμα, κοντά στη Βουρλιά που τα ιχθυοτροφεία μετέτρεψαν τις πιό καθαρές παραλίες και τις καταγάλανες θάλασσες σε βούρκο που αναδίδει δυσοδία, εκεί κοντά στο Σαλάντι που διανοίχθηκε άλλος παράνομος δρόμος έτσι για να είναι τα Δίδυμα αποκλεισμένα από στεριά και θάλασσα.
Ντροπή σας κύριοι όσοι σχεδιάζετε, βουλεύεσθε και πράττετε τέτοια κακά και κακουργήματα σε βάρος του τόπου μας, ντροπή σας κύριοι και όσοι συμπράττετε ασυνείδητα ή συνειδητά σε τέτοια κακουργήματα.
Ήθελα να ήξερα εάν αυτοί που σκέφτηκαν τη λύση της δεματοποίησης σχετικά με το πού, εάν πέρασε από το μυαλό τους κανένας άλλος τόπος, καμιά άλλη τοποθεσία ή εάν αυτόματα το μυαλό τους πήγε μόνο στο Σταυρό Διδύμων; Ήθελα να ήξερα εάν κανενός από αυτούς ο νούς προβληματίστηκε και σκέφτηκε και καμιά άλλη ή άλλες τοποθεσίες και στο τέλος επέλεξε τα Δίδυμα. Έχω μία απορία, αφού θα έχουμε και τα σκουπίδια του δήμου Ασκληπειού κανείς δε σκέφτηκε καμία τοποθεσία στον δήμο αυτόν που θα είναι μάλιστα και πιό κοντά στον μελλοντικό παραλήπτη! Ποιός ευφυής εγκέφαλος σκέφτηκε να πηγαινοφέρνει τα σκουπίδια μπρός πίσω.
Καλώ τα μέλη του νομαρχιακού συμβουλίου να απορρίψουν ομόφωνα αυτό το εγκληματικό για τον τόπο μας σχέδιο.Φτάνουν οι πληγές στα Δίδυμα.


Υ.Γ. Και για να μην ισχυριστεί κανείς συκοφαντώντας με, ότι οι θέσεις μου αυτές και η στάση μου προσδιορίζεται απλά και μόνον για λόγους αντιπολιτεύσεως ή να πεί τι έκανε ο Καμιζής όταν ήταν δήμαρχος παραθέτω ελάχιστα στοιχεία-έγγραφα που αποδεικνύουν την διαχρονική, συνεπή και αταλλάνταυτη θέση μου σε σχέση με την τεράστια καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος που έχει συντελεστεί και συντελείται στην περιοχή των Διδύμων.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΝΟΜΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΔΗΜΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Κρανίδι, 08.10.2004 Αριθ.Πρωτ.: 8241

Ταχ. Διεύθυνση: Ταχ. Κώδικας : Πληροφορίες : Τηλέφωνα : Fax : Ε- mailΜελίνας Μερκούρη 11 21300 Κρανίδι : κ. Δήμαρχος : 2754022589 : 2754022000 : Kranidi 1 @otenet.gr
ΠΡΟΣ :
1 ) Πρόεδρο Νομαρχιακού Συμβουλίου Αργολίδας κ. Κωνσταντίνο Μιχαλόπουλο 21 100 Ναύπλιο
2 ) Γραμματεία Νομαρχιακού
Συμβουλίου Αργολίδας Παραλιακή Οδός Ναυπλίου - Νέας Κίου 21 100 Ναύπλιο
3 ) Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας Δ/νση Πολεοδομίας και
Περιβάλλοντος Παραλιακή Οδός Ναυπλίου - Νέας Κίου 21 100 Ναύπλιο

ΚΟΙΝ.: 1) Γενική Γραμματέα Πελοποννήσου κ. Αβούρη Αγγελική 2 ) Νομάρχη Αργολίδας κ. Βασίλειο Σωτηρόπουλο


ΘΕΜΑ : « Λατομεία στο Δήμο Κρανιδίου »
ΣΧΕΤ.: Η υπάριθμ. 124 από 16/9/04 Δημοσίευση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αργολίδας

Αφού λάβαμε γνώση του σχετικού σας αναφέρουμε ότι ο Δήμος Κρανιδίου επανειλημμένα έχει δηλώσει ρητά την αντίθεση του με την εγκατάσταση και λειτουργία νέων ή και επέκταση παλαιών λατομείων μαρμάρων σε όλη την έκταση του Δήμου και ιδιαίτερα σε περιοχές του Δημοτικού Διαμερίσματος Διδύμων -Λουκαϊτίου ( όπου συμπεριλαμβάνεται και η περιοχή « Πλάσσα » που αναγράφεται στην σχετική δημοσίευση ).

Η κτηνοτροφική περιοχή Λουκαϊτίου έχει μεταβληθεί σε σεληνιακό τοπίο όπως πολύ εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει στις συνημμένες φωτογραφίες , αφού σχεδόν ποτέ και καμία επιχείρηση δεν εφάρμοσε τους περιβαλλοντικούς όρους και δεν αποκατέστησε το περιβάλλον όπως προβλέπεται.

Πέραν της τραγικής αισθητικής εικόνας του τοπίου , έχει ενοχληθεί σημαντικά η κτηνοτροφική δραστηριότητα στην περιοχή αλλά και η ίδια η ζωή των κατοίκων .
Αναμένουμε τη θετική σας ανταπόκριση με την μη έγκριση από πλευράς σας κάθε νέας λατομικής δραστηριότητας και την υποχρέωση των επιχειρήσεων που λειτούργησαν στο παρελθόν να εφαρμόσουν τους όρους αποκατάστασης του περιβάλλοντος .

Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμάς οι αρμόδιες και εμπλεκόμενες υπηρεσίες να μας γνωρίσουν και να μας υποδείξουν έστω και μία περίπτωση επιχείρησης η οποία να εφάρμοσε κάποια μελέτη αποκατάστασης στο βάναυσα και τραγικά κακοποιημένο φυσικό περιβάλλον της παραπάνω περιοχής του Λουκαϊτίου .

Επισυνάπτοντας σχετικές φωτογραφίες της σημερινής κατάστασης απαιτούμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να κινήσουν όλες τις διοικητικές και ποινικές διαδικασίες για να τιμωρηθούν οι ένοχοι αυτού του μεγάλου εγκλήματος που έχει συντελεστεί και παράλληλα ζητάμε από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας και την Περιφέρεια Πελοποννήσου να χρηματοδοτήσουν τον Δήμο Κρανιδίου προκειμένου να εκπονήσει και να υλοποιήσει μελέτη αποκατάστασης του περιβάλλοντος της εν λόγω περιοχής .
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ





ΔΗΜΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ Κρανίδι 10-12-2003
ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ 11 Αριθμ. Πρωτ. 104\30
21300 ΚΡΑΝΙΔΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ κος Δήμαρχος
Τηλ: 2754022589 Προς
Τον Πρόεδρο
Του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κον Κων/νο Μιχαλόπουλο




Κύριε Πρόεδρε
Με την ευκαιρία της συζήτησης στο αυριανό σας Νομαρχιακό συμβούλιο των θεμάτων 5 και 6 της ημερησίας διάταξης^σας αποστέλλω σχετικά έγγραφα και αποφάσεις του Δημοτικού μας Συμβουλίου,με τα οποία δηλώνουμε την πλήρη αντίθεση μας στη δημιουργία νέων ιχθυοτροφικών μονάδων και λατομείων μαρμάρων καθώς και στην επέκταση τους στις περιοχές του Δήμου Κρανιδίου.
Αναμένουμε από το Νομαρχιακό σας Συμβούλιο και τις δικές σας παρόμοιες αποφάσεις προς το συμφέρον του τόπου μας και των δημοτών μας.


Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ









Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ

Από το ιστολόγιο του γείτονα<ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ>





Βιολογικος Κρανιδιου.Οι θεσεις του κ Καμιζη.Μια πρωτη ματια
Ιουλίου 25, 2009 in Uncategorized Leave a comment
Me δυο αναρτησεις ο κ Καμιζης πρωην δημαρχος Κρανιδιου τοποθετειται στα ερωτηματα των προηγουμενων ημερων σε σχεση με τον Βιολογικο Κρανιδιου.
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_5561.html
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_24.html
Στο πρωτο αναφερεται κυριως στα προβληματα οδικης ασφαλειας απο τη συνεχιση των εργων στο φουλ της τουριστικης περιοδου αλλα και την επανεναρξη των εργασιων με το ξεκινημα της προεκλογικης εκστρατειας για τις δημοτικες εκλογες που θια γινουν του χρονου το Φθινοπωρο. Σωστες επισημανσεις.
Στο δευτερο και σημαντικοτερο καταθετει την αποψη του για τα πεπραγμενα στην θητεια του σε σχεση με το θεμα.
Γνωμη μου ειναι ωστοσω πως εγιναν και λαθη τα οποια δεν βλεπω να αναγνωριζονται στην αναρτηση του αυτη.
Στις κουζίνες λενε αμα δεν πλυνεις πιατα, δεν σπας πιατα. Οταν λοιπον δεν κανεις τιποτα δεν κανεις και λαθη.Γι αυτο η κριτικη παρ ολο που πρεπει να εστιαζεται σε οσα δεν εγιναν οπως θα επρεπε θα πρεπει παντα να αναγνωριζει και να στεκεται στα θετικα.
Και το πρωτο και καλυτερο ειναι πως το εργο ξεκινησε και προχωρησε σε μεγαλο βαθμο.
Πεντε σημεια – ενστασεις απο την πλευρα μου
1.Ομως η “προσωρινη” γουβα συγκεντρωσης των διασπαρτων λυματων επρεπε να στεγανοποιηθει. Στην πατριδα μας τιποτα μονιμωτερο του προσωρινου. Εκτος κι αν αφησαμε στον υδροφορο οριζοντα το εργο της αποροφησης – επεξεργασιας των λυματων και αρα της μειωσης του ογκου τους. Να το παρει το ποταμι δηλαδη.
Δεν βλεπω καποιο δολο απο την πλευρα του πρωην δημαρχου σε αυτη την επιλογη.
Το ξαναγραφω το ιδιο του το σπιτι ειναι πιο κατω πανω απο την υπογεια διαδρομη των λυματων προς τον τελικο αποδεκτη τον κολπο της Κοιλαδας. Πιστεψε πως αυτη ηταν μια σωστη προσωρινη λυση. Γνωμη μου ειναι πως εκανε λαθος.
2. Ο σχεδιασμος της μεταφορας των λυματων απο το Χελι στο Κρανιδι ακουγεται περιεργος. Χρειαζεται αιτιολογηση. Επειδη καποιοι κατοικοι προσεβαλαν την μοναδα του Χελιου στο Συμβουλιο της Επικρατειας δεν πας τα λυματα (και τα προβληματα διαχειρησης τους ) εφτα χιλιομετρα μακρυα στην επομενη πολη. Φροντιζεις να ικανοποιησεις τις λογικες φανταζομαι (αφου δικαιωθηκαν) ενστασεις των κατοικων και συνεχιζεις με την μοναδα.
3.Προφανως η διαθεση των υγρων στα δυο ρεματα (Πουσι γκορο και κουσεΐνι ) οπως σχεδιαστηκε αρχικα ειναι λαθος. Τα δυο ρεματα βγαζουν στον κλοιστο κολπο της Κοιλαδας. Οταν η μοναδα θα ειναι σε πληρη λειτουργια και παροχη νερου, θα αλλαξει η αλατοτητα και το μικροβιακο φορτιο της περιοχης. Η αρδευση των καλιεργειων του καμπου που επισης προβλεπεται ειναι σωστοτερη αλλα εχει ξεχαστει.
4.Η ιδια η θεση της μοναδας ειναι κατα την γνωμη μου τυχαια. Πολυ περισσοτερο αν εστω σχεδιαζοταν και η πιθανοτητα μεταφορας των λυματαων του Χελιου.
Συνεχιστηκε μια λαθος επιλογη λοιπον με την ρεαλιστικη αποψη πως αν ξεκιναγε νεος σχεδιασμος θα πηγαιναμε πολυ πισω και θα ειχαμε και οικονομικες συνεπειες. Ομως ετσι η ευθυνη περασε και στις δικες του πλατες.
5. στην αναρτηση viologikos εγραφα
Αναφερει ο κ Καμιζης
11. Νομιμοποιήσαμε την ύπαρξη και λειτουργία του εργοστασίου του Β.Κ. το οποίο είχε κατασκευαστεί με βιαστικές διαδικασίες χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων χωρίς ακόμα και οικοδομική άδεια. Χωρίς αυτή τη νομιμοποίηση (απαλλαγή από περιβαλλοντικούς όρους) δεν θα ήταν δυνατή καμία περεταίρω χρηματοδότηση για έργο αποχέτευσης στο Δήμο Κρανιδίου από οποιονδήποτε φορέα.
Δεν καταλαβα τι σημαινει απαλλαγη απο περιβαλλοντικους ορους.
Υπαρχει η δεν υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και τι εγινε με
Η μονάδα λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων κατά παράβαση των απαιτουμένων της Υ.Δ. Ε1β.221 της 22 Ιαν./24 Φεβρ. 1965 (ΦΕΚ Β΄ 138) «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων»
Συνεχιζω να εχω τις ιδιες αποριες και μετα την χτεσινη αναρτηση του αγαπητου γειτονα.
Υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και ακομα υπαρχει άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων και αν ναι τοτε γιατι τρωμε προστιμο.
Ο κ Καμιζης γραφει
Αδεια διάθεσης τών επεξεργασμένων λυμάτων υπάρχει! και έχει εκδοθεί απο την Νομαρχία Αργολίδας που ηταν αυτή τότε αρμόδια.
Εχει χαθει η αδεια ,ειχε περιορισμενη χρονικη ισχυ;
Η κριτικη και αυτοκριτικη ολων μας για οσα εχουν γινει ειναι πολυτιμη για να προχωρησουμε. Και τωρα ενα χρονο πριν τις δημοτικες εκλογες χωρις το παθος και την αγωνια της νικης μπορουμε να μιλησουμε για ολα αυτα.
Θελουμε κιολας;
Ο κ Καμιζης, (υπερασπιζομενος οσα εκανε), συμμετεχει στον διαλογο.
Αυτο ειναι για μενα ενδειξη σεβασμου των πολιτων και δημοκρατικη συνειδηση.
Ακομα κι αν διαφωνω σε ορισμενα σημεια μαζι ,του προσερχεται και καταθετει την γνωμη του στο τραπεζι.
Απο την πλευρα του κ Σφυρη δικτυακη σιωπη!
Οι προηγουμενοι δημαρχοι Κοντογιαννης και Κωστελενος επισης απουσιαζουν.
Και οσον αφορα τον κ Κοντογιαννη ειναι δικαιολογημενος λογω ηλικιας πιθανοτατα δεν χρησιμοποιει το διαδύκτιο.
Ο αγαπητος κ Δημητρης Κωστελένος ομως εχει δικο του επαγγελματικο τοπο (θα τον βρειτε διπλα , στις συνδεσεις) και απο οσο γνωριζω διαβαζει μερικες φορες αυτο το ιστολογιο. Προθυμα θα σηκωσω την δικη του αποψη συμβολη στον διαλογο , αν το θελει. Του στελνω σχετικο ενημερωτικο μαιλ
Με αφορμη αυτη την συζητηση θέλω να προτεινω κατι που σημερα φαινεται ουτοπικο ισως ομως καποτε το καταφερουμε. Διπλα στο Δημοτικο συμβουλιο να υπαρχει ενα συμβουλευτικο οργανο απο τους προηγουμενους Δημαρχους που να βοηθα στην επιλυση και συνεχεια στα του Δημου μας. Οι γνωριμιες η γνωση η αγαπη για τον τοπο και οι ευθυνες συνεχιζουν να υπαρχουν και μετα την απομακρυνση ενος Δημαρχου και ελπιζω καποτε οι πρωην και οι νυν να βρουν τον τροπο να υπερβαινουν τις διαφορες και τις πικρες τους και να συνεργαζονται διαχρονικα για το καλο του τοπου.


Βιολογικος Κρανιδιου.Οι θεσεις του κ Καμιζη.Μια πρωτη ματια
Ιουλίου 25, 2009 in Uncategorized Leave a comment
Me δυο αναρτησεις ο κ Καμιζης πρωην δημαρχος Κρανιδιου τοποθετειται στα ερωτηματα των προηγουμενων ημερων σε σχεση με τον Βιολογικο Κρανιδιου.
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_5561.html
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_24.html
Στο πρωτο αναφερεται κυριως στα προβληματα οδικης ασφαλειας απο τη συνεχιση των εργων στο φουλ της τουριστικης περιοδου αλλα και την επανεναρξη των εργασιων με το ξεκινημα της προεκλογικης εκστρατειας για τις δημοτικες εκλογες που θια γινουν του χρονου το Φθινοπωρο. Σωστες επισημανσεις.
Στο δευτερο και σημαντικοτερο καταθετει την αποψη του για τα πεπραγμενα στην θητεια του σε σχεση με το θεμα.
Γνωμη μου ειναι ωστοσω πως εγιναν και λαθη τα οποια δεν βλεπω να αναγνωριζονται στην αναρτηση του αυτη.
Στις κουζίνες λενε αμα δεν πλυνεις πιατα, δεν σπας πιατα. Οταν λοιπον δεν κανεις τιποτα δεν κανεις και λαθη.Γι αυτο η κριτικη παρ ολο που πρεπει να εστιαζεται σε οσα δεν εγιναν οπως θα επρεπε θα πρεπει παντα να αναγνωριζει και να στεκεται στα θετικα.
Και το πρωτο και καλυτερο ειναι πως το εργο ξεκινησε και προχωρησε σε μεγαλο βαθμο.
Πεντε σημεια – ενστασεις απο την πλευρα μου
1.Ομως η “προσωρινη” γουβα συγκεντρωσης των διασπαρτων λυματων επρεπε να στεγανοποιηθει. Στην πατριδα μας τιποτα μονιμωτερο του προσωρινου. Εκτος κι αν αφησαμε στον υδροφορο οριζοντα το εργο της αποροφησης – επεξεργασιας των λυματων και αρα της μειωσης του ογκου τους. Να το παρει το ποταμι δηλαδη.
Δεν βλεπω καποιο δολο απο την πλευρα του πρωην δημαρχου σε αυτη την επιλογη.
Το ξαναγραφω το ιδιο του το σπιτι ειναι πιο κατω πανω απο την υπογεια διαδρομη των λυματων προς τον τελικο αποδεκτη τον κολπο της Κοιλαδας. Πιστεψε πως αυτη ηταν μια σωστη προσωρινη λυση. Γνωμη μου ειναι πως εκανε λαθος.
2. Ο σχεδιασμος της μεταφορας των λυματων απο το Χελι στο Κρανιδι ακουγεται περιεργος. Χρειαζεται αιτιολογηση. Επειδη καποιοι κατοικοι προσεβαλαν την μοναδα του Χελιου στο Συμβουλιο της Επικρατειας δεν πας τα λυματα (και τα προβληματα διαχειρησης τους ) εφτα χιλιομετρα μακρυα στην επομενη πολη. Φροντιζεις να ικανοποιησεις τις λογικες φανταζομαι (αφου δικαιωθηκαν) ενστασεις των κατοικων και συνεχιζεις με την μοναδα.
3.Προφανως η διαθεση των υγρων στα δυο ρεματα (Πουσι γκορο και κουσεΐνι ) οπως σχεδιαστηκε αρχικα ειναι λαθος. Τα δυο ρεματα βγαζουν στον κλοιστο κολπο της Κοιλαδας. Οταν η μοναδα θα ειναι σε πληρη λειτουργια και παροχη νερου, θα αλλαξει η αλατοτητα και το μικροβιακο φορτιο της περιοχης. Η αρδευση των καλιεργειων του καμπου που επισης προβλεπεται ειναι σωστοτερη αλλα εχει ξεχαστει.
4.Η ιδια η θεση της μοναδας ειναι κατα την γνωμη μου τυχαια. Πολυ περισσοτερο αν εστω σχεδιαζοταν και η πιθανοτητα μεταφορας των λυματαων του Χελιου.
Συνεχιστηκε μια λαθος επιλογη λοιπον με την ρεαλιστικη αποψη πως αν ξεκιναγε νεος σχεδιασμος θα πηγαιναμε πολυ πισω και θα ειχαμε και οικονομικες συνεπειες. Ομως ετσι η ευθυνη περασε και στις δικες του πλατες.
5. στην αναρτηση viologikos εγραφα
Αναφερει ο κ Καμιζης
11. Νομιμοποιήσαμε την ύπαρξη και λειτουργία του εργοστασίου του Β.Κ. το οποίο είχε κατασκευαστεί με βιαστικές διαδικασίες χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων χωρίς ακόμα και οικοδομική άδεια. Χωρίς αυτή τη νομιμοποίηση (απαλλαγή από περιβαλλοντικούς όρους) δεν θα ήταν δυνατή καμία περεταίρω χρηματοδότηση για έργο αποχέτευσης στο Δήμο Κρανιδίου από οποιονδήποτε φορέα.
Δεν καταλαβα τι σημαινει απαλλαγη απο περιβαλλοντικους ορους.
Υπαρχει η δεν υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και τι εγινε με
Η μονάδα λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων κατά παράβαση των απαιτουμένων της Υ.Δ. Ε1β.221 της 22 Ιαν./24 Φεβρ. 1965 (ΦΕΚ Β΄ 138) «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων»
Συνεχιζω να εχω τις ιδιες αποριες και μετα την χτεσινη αναρτηση του αγαπητου γειτονα.
Υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και ακομα υπαρχει άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων και αν ναι τοτε γιατι τρωμε προστιμο.
Ο κ Καμιζης γραφει
Αδεια διάθεσης τών επεξεργασμένων λυμάτων υπάρχει! και έχει εκδοθεί απο την Νομαρχία Αργολίδας που ηταν αυτή τότε αρμόδια.
Εχει χαθει η αδεια ,ειχε περιορισμενη χρονικη ισχυ;
Η κριτικη και αυτοκριτικη ολων μας για οσα εχουν γινει ειναι πολυτιμη για να προχωρησουμε. Και τωρα ενα χρονο πριν τις δημοτικες εκλογες χωρις το παθος και την αγωνια της νικης μπορουμε να μιλησουμε για ολα αυτα.
Θελουμε κιολας;
Ο κ Καμιζης, (υπερασπιζομενος οσα εκανε), συμμετεχει στον διαλογο.
Αυτο ειναι για μενα ενδειξη σεβασμου των πολιτων και δημοκρατικη συνειδηση.
Ακομα κι αν διαφωνω σε ορισμενα σημεια μαζι ,του προσερχεται και καταθετει την γνωμη του στο τραπεζι.
Απο την πλευρα του κ Σφυρη δικτυακη σιωπη!
Οι προηγουμενοι δημαρχοι Κοντογιαννης και Κωστελενος επισης απουσιαζουν.
Και οσον αφορα τον κ Κοντογιαννη ειναι δικαιολογημενος λογω ηλικιας πιθανοτατα δεν χρησιμοποιει το διαδύκτιο.
Ο αγαπητος κ Δημητρης Κωστελένος ομως εχει δικο του επαγγελματικο τοπο (θα τον βρειτε διπλα , στις συνδεσεις) και απο οσο γνωριζω διαβαζει μερικες φορες αυτο το ιστολογιο. Προθυμα θα σηκωσω την δικη του αποψη συμβολη στον διαλογο , αν το θελει. Του στελνω σχετικο ενημερωτικο μαιλ
Με αφορμη αυτη την συζητηση θέλω να προτεινω κατι που σημερα φαινεται ουτοπικο ισως ομως καποτε το καταφερουμε. Διπλα στο Δημοτικο συμβουλιο να υπαρχει ενα συμβουλευτικο οργανο απο τους προηγουμενους Δημαρχους που να βοηθα στην επιλυση και συνεχεια στα του Δημου μας. Οι γνωριμιες η γνωση η αγαπη για τον τοπο και οι ευθυνες συνεχιζουν να υπαρχουν και μετα την απομακρυνση ενος Δημαρχου και ελπιζω καποτε οι πρωην και οι νυν να βρουν τον τροπο να υπερβαινουν τις διαφορες και τις πικρες τους και να συνεργαζονται διαχρονικα για το καλο του τοπου.



Πραγματικά χαίρομαι πολύ γι αυτόν τον δημιουργικό διάλογο και απαντώ:


1. Η γούβα λοιπόν (χωμάτινη δεξαμενή) υπήρξε λύση άμεσης και επιτακτικής ανάγκης για την αντιμετώπιση της εκτεταμένης επιφανειακής μικροβιακής καί χημικής διασποράς στον κάμπο Κρανιδιου- Κοιλάδας, κατά το <μή χείρον βέλτιστον>. Το κόστος για την στεγανοποίηση αυτής της λεκάνης θα ήταν πολύ υψηλό και κανένας φορέας δεν θα χρηματοδοτούσε ένα προσωρινό έργο με υψηλό κόστος. Η λεκάνη αυτή άλλωστε σε λίγο χρόνο έχασε σε μεγάλο βαθμό την απορροφητικότητα της απο την καθίζηση στα τοιχώματα της αργίλου και άλλων υλικών που εμποδίζουν εν μερει την απορρόφηση. Το μεγάλο πρόβλημα προέρχεται κυρίως απο τήν επιφάνεια της, λόγω της παραγωγής αερίων από την αναερόβια ζύμωση και της δυσοσμίας.

2. Εάν ο σχεδιασμός γινόταν σήμερα με τη σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας στους βιολογικούς ,ασφαλώς θα προτιμούσαμε την εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας για την αποχέτευση Πορτοχελίου και όχι τη μεταφορά των λυμάτων στον βιολογικό Κρανιδίου. Και πάλι όμως θα είχαμε να κάνουμε με το πρόβλημα της διάθεσης των λυμάτων μετά την επεξεργασία τους. Πού θα τα διαθέταμε, στη θαλασσα της βερβερόντας;

3. Συμφωνώ ότι θεωρητικά ,τουλάχιστον προς το παρόν, ίσως στο μέλλον να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος για τη ρύπανση του κόλπου της Κοιλάδας.Η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και η πρόληψη του σχετικόυ κινδύνου είναι η εγκατάσταση ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ. Αντι η Δημοτική αρχή να ασχολείται με το να απαξιώνει και να συκοφαντεί τα έργα μας ,θα είχε κάνει πολύ καλά ,αν είχε προχωρήσει σε επίπεδο σχεδιασμού και χρηματοδότησης το έργο αυτό.

4. Σχετικά με τη θέση που κατασκευάστηκε ο βιολογικός και χωρίς εγώ να έχω καμιά ευθύνη γι αυτό , η συζήτηση πλεον είναι μόνον θεωρητική.

5. Αυτές οι μελέτες συντάσσονται και εγκρίνονται πριν απο την κατασκευή των έργων και όχι μετά!Για τους αγωγούς μεταφοράς των λυμάτων ασφαλώς υπάρχουν.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η προσθήκη τριτοβάθμιας επεξεργασίας τών λυμάτων ειναι επιτακτική ανάγκη .


Και κάτι για την ιστορία, γιατί πιστεύω πραγματικά πως έχει μεγάλη σημασία η αφετηρία για τη διαχείρηση των δημοτικών πραγμάτων. Έχει σημασία πώς κάθε δημοτική αρχή παραλαμβάνει τη σκυτάλη από την προηγούμενη. Η τριτοκοσμική εικόνα που βλέπετε εικονίζει την θλιβερή πραγματικότητα της κατάστασης την οποία παραλάβαμε το 1999 στον τομέα ύδρευσης- αποχέτευσης στο Κρανίδι, στην περιοχή Αγίου Ιωάννου Προδρόμου: το φρεάτιο αυτό, δεν ξέρω τίνος επιννόηση και κατασκευή, είναι μικτό φρεάτιο ύδρευσης- αποχέτευσης!!! Ο μικρός μαύρος σωλήνας ύδρευσης διέρχεται μέσα από τον αγωγό και το φρεάτιο της αποχέτευσης. Τέτοια επιννόηση- κατασκευή αμφιβάλλω αν υπήρξε ποτέ σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη.






Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

Απο το γειτονικό ιστολόγιο της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ:
Αναδημοσίευση από την καθημερινή εφημερίδα «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» Παρασκευή 17/7/2009
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε την επιβολή νέων προστίμων σε 44 εταιρίες, ύψους 1.758.400 ευρώ, για περιβαλλοντικές παραβάσεις μετά από εισήγηση των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ...
Στις πιο πάνω εταιρίες συγκαταλέγεται και ο Δήμος Κρανιδίου του οποίου το πρόστιμο ανέρχεται στο ποσό των 9.000 ευρώ για πλημμελή λειτουργία του βιολογικού σταθμού, στις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων. Συγκεκριμένα:
1) Η μονάδα λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων κατά παράβαση των απαιτουμένων της Υ.Δ. Ε1β.221 της 22 Ιαν. / 24 Φεβρ. 1965 (ΦΕΚ Β΄138) «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων»…
2) Διαπιστώθηκε πλημμελής λειτουργία της μονάδας, με συνέπεια τη δημιουργία κινδύνων ρύπανσης και υποβάθμισης του περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση τη δημιουργία κινδύνων για τη δημόσια υγεία, κατά παράβαση των προβλεπομένων στο Ν. 1650/86 (σχετ. 1) Στα ανωτέρω συνη γορούν: – Δεν λειτουργεί η χλωρίωση.- Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις – δεξαμενές υποδοχής των βοθρολυμάτων. Υπάρχει χωμάτινη δεξαμενή σε παρακείμενο οικόπεδο διαστάσεων περίπου 10Χ30Χ5,5 απ’ όπου αντλούνται τα βοθρολύματα και αναμιγνύονται με τα αστικά λύματα στην εγκατάσταση. Ο τρόπος προσωρινής αποθήκευσης των βοθρολυμάτων ( χωρίς να έχει γίνει στεγανοποίηση) προκαλεί ρύπανση του εδάφους και ενδεχομένως των υπογείων νερών.…..
3) Ο Δήμος δεν έχει τηρήσει τις διατάξεις της ΚΥΑ 50910/2727/03 σχετικά με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων της εγκατάστασης. Συγκεκριμένα δεν απεστάλησαν στοιχεία σχετικά με τη διαχείριση της παραγόμενης λάσπης και των διαφόρων ειδών εσχαρισμάτων αν και ζητήθηκαν.
……………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………..
Τα σχόλιά μας: 1)Κατ’ αρχήν το θέμα σε ότι αφορά το Δήμο Κρανιδίου, νομίζουμε δεν προσφέρεται για πολιτική εκμετάλλευση από τις άλλες δημοτικές παρατάξεις, αλλά σκέψη και περισυλλογή και ανάληψη των ευθυνών της κάθε πλευράς ανάλογα με τα χρόνια της θητείας της κάθε δημοτικής αρχής από τότε που άρχισε να λειτουργεί ο βιολογικός σταθμός Κρανιδίου..
Σχόλιο επι του σχολίου: Επίτρεψε μου αγαπητέ και πάντοτε καλοπροαίρετε γείτονα να διαφωνήσω ως πρός το ότι η ανάληψη η ο καταλογισμός ευθυνών της κάθε πλευράς πρέπει να γίνεται με μόνη παράμετρο τα χρόνια της θητείας της κάθε δημοτικής αρχής. Εχει κατά τη γνώμη μου μεγάλη σημασία τι βρήκε η κάθε δημοτική αρχή, τι απόσταση είχε να διανύσει και τι παρέδωσε στήν επόμενη.Συμφωνώ οτι το θέμα αυτό ούτε κανένα άλλο άλλωστε, πρέπει να συζητείται για να επιδιώκεται η πολιτική εκμετάλευση του, αν και αυτό συνήθως συμβαίνει.
Περιληπτικά λοιπόν δικές μου ευθύνες και πρωτοβουλίες για το θέμα αυτό πρός τη σωστή κατεύθυνση πιστεύω υπήρξαν οι εξής:

1. Η άμεση ενέργεια για την αποξήρανση του κάμπου Κρανιδίου -Κοιλάδας που είχε κατακλυσθεί απο τα εκχεόμενα ελέύθερα λύματα επι σειρά ετών,με την γρήγορη κατασκευή της χωματοδεξαμενής που εγινε για προσωρινή χρήση αλλά λειτουργεί ακόμα!

2. Η νομιμοποίηση του εργοστασίου του βιολογικού καθαρισμού όπως έχω αναφέρει σε άλλη θέση του ιστολογίου. Αδεια διάθεσης τών επεξεργασμένων λυμάτων υπάρχει! και έχει εκδοθεί απο την Νομαρχία Αργολίδας που ηταν αυτή τότε αρμόδια.

3. Ο σχεδιασμός της αποχέτευσηςτου δήμου Κρανιδίου< Κρανίδι-Πορτοχέλι-Κοιλάδα> στον οποίο συμπεριλαμβάνονταν και η λειτουργία κλειστής δεξαμενής καθίζησης και προεπεξεργασίας βοθρολυμάτων

4. Η αγορά γειτονικού οικοπέδου για την εγκατάσταση αυτής της μονάδας.

5 Η σύνταξη προμελέτης για την κατασκευή της.

6. Η αίτηση για την χρηματοδότηση της κατασκευής της απο το ευρωπαικό ταμείο συνοχήςΗ ενταξη , εγκριση και χρηματοδότηση της κατασκευής της απο την Ευρωπαική Επιτροπή μέσα στο σύνολο του εργου αποχέτευσης του Δήμου Κρανιδίου στις 15-12 2006 δηλ 15 ημέρες πρίν απο την παράδοση της Δημοτικής αρχής στην σημερινή

7. .Κατά την διάρκεια της θητείας μας η ποιοτική λειτουργία του εργοστασίου ήταν σωστή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα .




Η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου τής αποχέτευσης όπως συνεχώς καταγγέλουμε, δυστυχώς έχει τις συνέπειές της ,και στήν προκειμένη περίπτωση ο χρόνος είναι πράγματι χρήμα!

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ




Επιτέλους και μετά από σημαντική καθυστέρηση 2,5 χρόνων συνεχίζεται το έργο της αποχέτευσης του δήμου Κρανιδίου, το οποίο είχε ξεκινήσει με την κατασκευή του εργοστασίου του βιολογικού καθαρισμού και συνεχίστηκε καθ’όλη τη διάρκεια της θητείας μας 1999-2006 με την κατασκευή του κεντρικού συλλεκτήρα της πόλης του Κρανιδίου, την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς των λυμάτων στο εργοστάσιο, την κατασκευή και επέκταση δικτύων στο Κρανίδι, την ίδρυση και λειτουργία της ΔΕΥΑΚ, τον συνολικό σχεδιασμό του έργου αποχέτευσης Κρανιδίου-Πορτοχελίου-Κοιλάδας, την κατασκευή του εσωτερικού δικτύου Κοιλάδας και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης της συνέχισης του έργου από το ευρωπαϊκό ταμείο συνοχής με το ποσό των 11.000.035 Ευρώ μετά από απόφαση της επιτροπής των ευρωπαϊκών κοινοτήτων στις 15.12.2006.
Το σύνολο του έργου της αποχέτευσης του Δήμου Κρανιδίου είναι το μεγαλύτερο έργο το οποίο σχεδιάστηκε και χρηματοδοτήθηκε ποτέ στην ιστορία του δήμου μας και από πλευράς χρησιμότητας σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα της ζωής μας και από πλευράς χρηματοδοτήσεων που εξασφαλίστηκαν.
Η παρούσα δημοτική αρχή βρίσκοντας τα όλα έτοιμα στην κυριολεξία καθυστέρησε τη συνέχιση αυτού του μεγάλου έργου με διάφορα προσχήματα και δικαιολογίες προκειμένου να το χρησιμοποιήσει προεκλογικά ως «λάφυρο» και να το παρουσιάσει για δικό της. Αυτήν την τακτική άλλωστε ακολούθησε και ακολουθεί και σε άλλα έργα που τα βρήκε έτοιμα λίγο πριν από την ολοκλήρωση τους και αυτό το έχουμε καταγγείλει δημόσια στο παρελθόν μαζί με τις ασφυκτικές πιέσεις που ασκήσαμε ως αντιπολίτευση για τη συνέχιση του έργου.
Σε κάθε περίπτωση οι δημότες μας πολύ καλά γνωρίζουν τα έργα και τις ημέρες του καθενός από εμάς και ανάλογα μας κρίνουν. Σημασία τώρα έχει η ταχεία αλλά και ασφαλής ολοκλήρωση αυτού του έργου πνοής και ανάπτυξης για τον τόπο μας το οποίο ήδη έπρεπε από καιρό να έχει ολοκληρωθεί και να λειτουργεί. Η επιλογή βέβαια να εκτελούνται εργασίες για τη συνέχιση του μέσα στη καρδιά του καλοκαιριού, την ακμή της τουριστικής κίνησης και το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στους επαρχιακούς μας δρόμους εντάσσεται και αυτή μέσα στην τακτική της προεκλογικής αξιοποίησης και εκμετάλλευσης.
Σαν δήμαρχος που διαχειρίστηκα αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα της αποχέτευσης του δήμου Κρανιδίου αλλά κυρίως σαν γιατρός παρακαλώ όλους τους οδηγούς κυρίως να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί στις μετακινήσεις στο επαρχιακό δίκτυο Κρανιδίου-Κοιλάδος και Κρανιδίου-Πορτο-Χελίου για να μην έχουμε δυσάρεστες συνέπειες από τις εργασίες εκτέλεσης αυτού του χρήσιμου έργου εν μέσω του μεγαλύτερου κυκλοφοριακού φόρτου που παρουσιάζουν οι δρόμοι μας αυτόν τον καιρό. Χρειάζεται από όλους μας να επιδείξουμε υπομονή και ανοχή και να είμαστε σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν οδηγούμε.

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Ευχαριστώ τους φίλους που με την τεχνική τους βοήθεια, στο ιστολόγιό μας προσετέθη από την Δευτέρα 20-7-2009 μετρητής επισκεπτών. Με την ευκαιρία αυτή επίσης θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους μας επισκέπτονται και στηρίζουν αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας μας.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ

Στη συνάντηση της Τρίπολης στις 6/7/2009, οικολογικών κινήσεων άλλων συλλόγων φορέων και ομάδων σχετικά με την διαχείρηση των απορριμμάτων, εκδόθηκε ψήφισμα στο οποίο μεταξύ άλλων προτείνεται η εναλλακτική διαχείρηση απορριμμάτων επιγραμματικά ως εξής: πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση, μείωση σκουπιδιών, ενημέρωση, ευσθητοποίηση, συμμετοχή των δημοτών, διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, λιπασματοποίηση, κομποστοποίηση, υγειονομική ταφή των υπολειμμάτων.
Συμφωνώ απόλυτα με την παραπάνω προτεινόμενη λύση ως την μόνη λογική και πραγματοποιήσιμη. Η προτεινόμενη δεματοποίηση, μεταφορά και εν συνεχεία βιομηχανική επεξεργασία των σκουπιδιών είναι παράλογη, ανέφικτη και οικονομικά πολύ δαπανηρή στην περίπτωση που θα ολοκληρώνοταν κάποτε. Άλλωστε στο παρελθόν έχω εκφράσει τις θέσεις μου γι' αυτό το ζήτημα τις οποίες υπενθυμίζω:

Τετάρτη, 4 Μάρτιος 2009

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Σημαντική πρωτοβουλία του περιβαλλοντικού Σωματείου "ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ" για την διαχείριση των απορριμάτων εκδηλώνεται με τήν διοργάνωση Ημερίδας στο "ΠΕΡΙΒΟΛΑΚΙ ΤΟΥ ΤΟΡΒΑ" το Σάββατο 7 Μαρτίου στις 5.30 το απόγευμα. Το πρόβλημα είναι πιά πολύ σοβαρό καί αφού οι κατά νόμο αρμόδιοι φορείς δηλαδή η ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ κατ΄ αρχήν και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ στη συνέχεια δεν κατάφεραν εδώ και μία δεκαετία να δώσουν λύση. Συζητήσεις επί συζητήσεων και διάφοροι σχεδιασμοί καί μελέτες υπήρξαν αναποτελεσματικοί και βρίσκονται στις καλένδες ενώ το πρόβλημα έχει φτάσει στο απροχώρητο! ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Η ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΥΣ Ο.Τ.Α Α΄ ΒΑΘΜΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΠΟΡΩΝ.Σχετικά με τους τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων ΜΑΣ πιστεύω ότι θα είναι αποτελεσματικότεροι αν διέπονται από τις παρακάτω αρχές και αντιλήψεις:
ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΔΡΑΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΜΑΣ Η ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΜΑΣ
Η ΔΙΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΡΟΧΥΤΗ ΤΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ ΜΑΣ
ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΜΑΣ ΟΙ ΓΑΤΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ Η ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ.
ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ
ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΞΙΑ
ΔΕΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΕΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ και ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ.
Αναρτήθηκε από Δημήτρης Καμιζής στις Τετάρτη, Μάρτιος 04, 2009 0 σχόλια





Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΡΑΝΙΔΟΥ

Ομιλια του Δημαρχου Κρανιδιου για το νερο 14/06/08
Ιουλίου 20, 2009 in Νερό Leave a comment
Με αφορμη το καινουργιο αδερφακι http://neroermionida.wordpress.com/ ανεβαζω τα παρακατω
Υπαρχουν καποιοι ανθρωποι (ελαχιστοι ειναι αληθεια ) συνηθως δικηγοροι η πολιτικοι , που εχουν το χαρισμα του προφορικου λογου.
Εχουν αυτο που θελουν να πουν ,τακτοποιημενο μεσα στο κεφαλι τους και μπορουν να μιλησουν χωρις επαναληψεις ,με ωραιες λεξεις και να συμπυκνωσουν τις αποψεις τους κανοντας τες κατανοητες και γλαφυρες. Αυτοι μιλανε χωρις κειμενο.
Εμεις οι υπολοιποι, χωρις να μειονεκτουμε γενικωτερα, χρειαζομαστε κειμενα στις ομιλιες μας. Και οι αλλοι που μας διαβαζουν θελουν να σκυψουν με υπομονη μετα πανω στο κειμενο μας για να το μελετησουν.Γιατι και οι ακροατες δεν εχουν παντα την ικανοτητα να αφομειωνουν και να επεξεργαζονται τον προφορικο λογο με την ιδια ταχυτητα.Εξ αλλου
ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ ενω τα λογια εχουν φτερα και φευγουν οπως θα ελεγαν οι προγονοι μας.
Το κειμενο που θα διαβασετε παρακατω ειναι προιον απομαγνητοφωνησης ομιλιας. Εχει τις αδυναμιες που προανεφερα.
Γνωμη μου ειναι πως επρεπε μια ομαδα εργασιας να ειχε συνταξει μια ομιλια για τον Δημαρχο Κρανιδιου ομιλια που θα ηταν και οι θεσεις του Δημου αναπτυγμενες με αρχη μεση τελος και συμπερασματα, με στοιχεια και προτασεις. Αυτο δεν εγινε και η αισθηση που μου δημιουργειται ειναι πως ο Δημαρχος ειχε μπροστα του ενα σκελετο σημειωσεων με καποια στοιχεια και πανω σε αυτες τις σημειωσεις εχτισε εκεινη τη στιγμη την ομιλια του κανοντας παρουσιαση με καποιες διαφανειες και πινακες .
Τις προσωπικες του αποψεις εξεφρασε και οχι τις αποκρυσταλωμενες θεσεις του Δημου Κρανιδιου οπως βγηκαν μεσα απο συζητησεις ημεριδες και ψηφισματα στο Δημοτικο συμβουλιο.
Γνωμη μου ειναι πως πολιτικη ΘΕΣΗ για την διαχειρηση του νερου σημερα δεν υπαρχει.
Μονο συνθηματα μυθοι και αποσπασματικες προτασεις.
Ακομα και η ΠΑΠΟΕΡ στην οποια ειμαι μελος η μονη κινηση πολιτων στην Ερμιονιδα που εκανε για αλλη μια φορα, οπως και με τα απορριμματα την δουλεια του Δημου (διοργανωση δηλαδη ημεριδας προβληματισμου ενημερωσης και διαμορφωσης θεσεων απο τους πολιτες και αρα και τους εκπροσωπους) δεν εχει μπορεσει μεχρι σημερα να διαμορφωσει ενα κειμενο προτασεων για το προβλημα του νερου.Παρ ολο που τα κομματια του παζλ ειναι απλωμενα πανω στο τραπεζι η εικονα δεν εχει σχηματιστει.
Διαβαστε λοιπον την ομιλια του Δημαρχου Κρανιδιου οπως την κατεβασα απο το ιστολογιο του κ Μπροδήμα http://www.e-didyma.gr/Docs/E1290.pdf που την εστειλε ο κ Σφυρης. Φυσικα και δεν αναρτηθηκε στην ιστοσελιδα του Δημου οπως ζηταω εδω και ενα χρονο. Ιστοσελιδα που συνεχιζει να μην λειτουργει ξανα.
Κατι ακομα.
Ελπιζω μετα απο κανενα χρονο να βρουmε στο διαδυκτιο τις απομαγνητοφωνημενες εισηγησεις της ημεριδας για τον τουρισμο που εγινε στο AKS πριν απο ενα μηνα.


Με αφορμή το παραπάνω σχόλιο του γειτονικού ιστολόγιου Οικολογική Εναλλακτική Πρωτοβουλία Ερμιονίδας σχετικά με παλιότερη ομιλία του Δημάρχου Κρανιδίου σε διοργάνωση ημερίδας για το νερό αλλά και τις αναφορές του για τη κατάσταση που επικρατεί στην Ερμιονίδα για το κρίσιμο αυτό θέμα που πάντοτε στην επαρχία μας και στα όρια του σημερινού δήμου Κρανιδίου έχει απασχολήσει και απασχολεί τις δημοτικές αρχές αλλά κυρίως τους δημότες έχω να πω το εξής: στα χρόνια που διαχειριστήκαμε τη δημοτική αρχή 1999-2006 αναλύσαμε αυτό το μεγάλο πρόβλημα σε όλες του τις διαστάσεις με τη βοήθεια ειδικών επιστημόνων και σαν υπεύθυνη δημοτική αρχή καταστρώσαμε σχέδιο και συγκροτήσαμε συγκεκριμένη πολιτική για την αντιμετώπιση αυτού του μεγάλου προβλήματος.
Συμμετέχοντας ο δήμος μας στην κατάρτιση του Σχεδίου Περιφερειακής Ανάπτυξης Πελοποννήσου (Σ.Π.Α Πελοποννήσου) υποβάλαμε προς την περιφέρεια Πελοποννήσου συγκεκριμένες προτάσεις μέσα στο σύνολο των προτάσεων μας για το αναπτυξιακό σχέδιο δήμου Κρανιδίου αποδίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην έλλειψη νέρου για ύδρευση και άρδευση τονίζοντας ότι γενικότερα η λειψυδρία στην περιοχή της επαρχίας Ερμιονίδος αποτελεί το σοβαρότερο μακροχρόνιο πρόβλημα για την ανάπτυξη της.
Καθόλη τη διάρκεια της θητείας μας εξειδικεύσαμε συγκεκριμενες πολιτικές διαχείρησης του νερού εναρμονισμένες κατά το μέρος που μας αφορούσε ως δήμο στην Ευρωπαική οδηγία 2000 για το νερό αλλά και στα ιδιαίτερα γεωγραφικά και γεωλογικά χαρακτηριστικά της Ερμιονίδας. όλες οι κινήσεις μας, οι πρωτοβουλίες, οι προτάσεις αλλά κυρίως τα έργα που πραγματοποιήσαμε βρίσκονταν σε εφαρμογή ενός συγκεκριμένου σχεδίου και μίας συγκεκριμένης πολιτικής για το νερό.Σε αυτή την πολιτική και σε αυτό το σχέδιο που καταρτήσαμε για την διαχείρηση του νερού έχουμε αναφερθεί και έχω αναφερθεί πολλές φορές ως δήμαρχος στο παρελθόν στην προσπάθειά μας να καταστήσουμε μετόχους και κοινωνούς αυτής της πολιτικής και τους δημότες μας από τους οποίους άλλωστε λάβαμε τα αιτήματα, τα ερεθίσματα και την εντολή προκειμένου να προχωρήσουμε στη λήψη αντίστοιχων αποφάσεων και πράξεων.
Λυπούμαι πραγματικά γιατί η σημερινή δημοτική αρχή αγνόησε ηθελημένα ή άθελά της αυτή τη συγκεκριμένη πολιτική που χαράξαμε και εν μέρη υλοποιήσαμε (παραδώσαμε μαζί με πόλλα άλλα στον τομέα αυτό και πόσιμο νερό στο Κρανίδι, τη Κοιλάδα, τους Φούρνους και τα Δίδυμα) και από την άλλη πλευρά χαίρομαι γιατί με τον διάλογο τον οποίο ο καλός γείτονας ανοίγει μας δίδεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε αυτή την πολιτική στη διαχείρηση του νερού που χαράξαμε και υλοποιήσαμε και που έδωσε συγκεκριμένα θετικά αποτελέσματα στα χρόνια 1999-2006.
Στο ιστολόγιο μας θα παρουσιάσουμε προσεχώς όσο γίνεται πιο περιληπτικά τους άξονες αυτής της πολιτικής και τα αποτελέσματα της.Δεν είναι καθόλου κακό να συνεχίζει κανείς από εκεί που οι προηγούμενοι έφτασαν, να χρησιμοποιεί κα να ανανεώνει τα ορθά και να διορθώνει τα ενδεχομένως εσφαλμένα. Στη διοίκηση και την πολιτική διαχείρηση των πραγμάτων χρειάζεται συνέχεια. Δεν μπορεί να παρουσιάζεται ο καθένας μας ως Χριστόφορος Κολόμβος που κάθε φορά ανακαλύπτει την Αμερική.

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΝΑΔΟΧΟΣ



Όπως έχω αναφερθεί στην έρναρξη της λειτουργίας του ιστολογίου ο κύριος σκοπός και χαρακτήρας του είναι πολιτικός σε σχέση πάντοτε με τα τοπικά μας ζητήματα και εκφράζει την Προοδευτική Κίνηση Ερμιονίδας και εμένα ως επικεφαλής της παράταξης μας. Μερικές φορές μπαίνω στον πειρασμό, σπάνια να εκφράσω και προσωπικές μου ευαισθησίες σαν γιατρού και σαν ανθρώπου και έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι μου το έχετε επιτρέψει.
Αύτη η καταχώρηση ξεφεύγει από τον αρχικό σκοπό και χαρακτήρα αλλά έχει να κάνει με τα δώρα της φύσης και της ζωής.
Αυτό το πανέμορφο γαιδουράκι είναι νεογέννητο μόλις ολίγων ωρών, είναι πολύ χαριτωμένο και έγινε μέλος της οικογένειας αυτού του παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, φιλότιμου είδους που συντρόφευσε και υπηρέτησε τον άνθρωπο για χιλιάδες χρόνια και που δυστυχώς όπως και άλλα είδη οδηγείται στην εξαφάνιση.
Τα τελευτάια χρόνια στο πατρογονικό μου κτήμα κάνω μία προσπάθεια διάσωσης του είδους. Έαν λοιπόν υπάρχει κάποιος που συμμερίζεται την οικογενειακή χαρά μας για τη γέννηση ενός νέου εκπροσώπου του συμπαθούς αυτού προς εξαφάνιση είδους ζώων, μπορεί να του δώσει όνομα να το επισκέπτεται και να το φροντίζει. Είναι γένους θηλυκού.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

1 σχόλια:
kokkinos είπε...
Βλεπω ολο και συχνοτερα αναφορες στην Βυζαντινη περιοδο της περιοχης.Καστρο Θερμησιας εκκλησιες στην Πικροδαφνη το Αυγο την σπηλια Διδυμων τον προφητη Ηλια στο Μεγαλοβουνι τις εκκλησιες στην Μιλιντρα και τον λοφο του προφητη Ηλια στην Ερμιονη κλπ.Μηπως θα επρεπε να γινει μια επιστημονικη ημεριδα που να αναζητηθουν πηγες βιβλια κλπ και να εκδοθει ενα συντομο εστω βιβλιο για οσα στοιχεια υπαρχουν μεχρι σημερα;Μπορει η ΠΡΟ.ΔΗ.ΚΙ να διοργανωσει κατι τετοιο;φιλικα Μακλης Κατσαΐτης
18 Ιούλιος 2009 10:18 πμ


Αγαπητέ Μάκη,
είναι εξαιρετική η ιδέα σου. Βέβαια πέρα από την βυζαντινή περίοδο σχετικά με το Κρανίδι και την περιοχή μας πάντοτε υπάρχει και αυτή των προιστορικών χρόνων, των κλασικών χρόνων, ρωμαικών και νεότερων ελληνικών. Μια τέτοια εργασία όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ μεγάλη απαιτεί χρόνο και δε μπορεί να ειναι έργο ενός μόνο ανθρώπου. Δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει μέσα στα πλαίσια μιας δημοτικής παράταξης όσο καλή θέληση και αν υπάρχει. Όταν ήμουν δήμαρχος είχα σκεφτεί τη δημιουργία και τη συγκρότηση ενός ιστορικού αρχείου μέσα στα πλαίσια της λειτουργίας τοθ πνευματικού κέντρου του δήμου Κρανιδίου όπως μέσα σταίδια πλαίσια δημιουργήσαμε το λαογραφικό κέντρο και το χορευτικό τμήμα.Δυστυχώς αυτή μου τη σκέψη δεν πρόλαβα να την υλοποιήσω. Είναι στα σχέδια μου και στις προτεραιότητες μου στην επόμενη τετραετία που έρχεται εάν φυσικά εκλεγώ. Από την μέχρι τώρα κυρίως ηλεκτρονική γνωριμία μας, αλλά και από την ιστορία που σε συνοδεύει για την υποστήριξη ευαίσθητων ζητημάτων του τόπου μας πιστεύω πραγματικά πως είσαι ο ιδανικός άνθρωπος να αναλάβει μαζί με άλλους ευαίσθητους συμπατριώτες μας αυτή την μεγάλη προσπάθεια.
Έγω θα βοηθήσω από όποια θέση και αν βρίσκομαι στην υλοποίηση μίας τέτοιας ιδέας.

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009

ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΝΙΔΙ...


Με μεγάλη χαρά διάβασα στόν΄¨Παρατηρητή¨της 15ης Ιουλίου 2009, επιστολή του συμπατριώτη και φίλου Θανάση Λαύκα, Δικηγόρου, που προσθέτει σημαντικά στοιχεία στήν ιστορική έρευνα για το Κρανίδι σε επικουρία των όσων έχω διμοσιεύσει. Τον ευχαριστώ από καρδιάς και αναρτώ την επιστολή του. Με αφορμή δε το περιεχόμενο της επιστολής του σχετικά με το εξωκλήσι του Αγιου Ιωαννη του Θεολόγου σκέφτομαι τα ίδια και για το εξωκλήσι της Αγίας Τροιάδας στό κτήμα του Γιώργου Οικονόμου που και αυτό έχει κτισθεί κατά την Βυζαντινή περίοδο.
Η Ιστορία πρέπει να γράφεται ή και να διορθώνεται με στοιχεία και ντοκουμέντα σαν αυτά.Εύχομαι και ελπίζω πως θα υπάρξει και άλλη συνέχεια στο θέμα απο ανθρώπους που είναι και ειδικότεροι απο εμένα.

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

ΒΑΘΕΙΕΣ ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ






ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ

Για το Κρανίδι, την προέλευση της ονομασίας του και τις ρίζες του στην ιστορία, έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί και γραφεί διάφορες υποθέσεις άλλοτε τεκμηριωμένες και άλλοτε όχι, που μερικές φορές μπερδεύονται με την παράδοση. Από νωρίς το προσωπικό μου ενδιαφέρον είχε στραφεί στην αναζήτηση γραπτών πηγών για την ιστορία του Κρανιδίου και αυτό το ενδιαφέρον μου συνεχίστηκε και στα χρόνια που ήμουν Δήμαρχος 1999-2006 και συνεχίζεται και σήμερα . Πιστεύω πως είναι φυσικό για κάθε άνθρωπο να αναζητάει τις ρίζες του, τις προσωπικές, τις οικογενειακές, αλλά και αυτές της πατρίδας του. Μέσα από την αναζήτησή μου αυτή, προσπάθησα να συγκεντρώσω ό,τι έχει γραφεί από διάφορους συγγραφείς και ιστορικούς για το Κρανίδι προκειμένου να διασταυρώσω στοιχεία και αναφορές και διαπίστωσα καταρχήν ότι αυτές δεν είναι και πάρα πολλές και στηρίζονται η μία στην άλλη. Κομβικές πηγές από τις οποίες από ό,τι φαίνεται έχουν αντλήσει κάποιοι συγγραφείς στοιχεία είναι το βιβλίο «Γεωγραφία Πολιτική Νέα και Αρχαία του Ν. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ και ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ» του Αντωνίου Μηλιαράκη -1888, το «Ακτίνες και Νέφη» του Γ.Π. Παρασκευόπουλου -1932 καθώς και το «Το Κρανίδι» του μακαριστού μητροπολίτη Κορινθίας Παντελεήμονα Καρανικόλα -1980. Υπάρχουν και άλλες σοβαρές εργασίες, αναφορές όπως το βιβλίο «Η Ερμιονίδα ανά τους αιώνες» της Γιόνας Μικέ Παίδούση Παπαντωνίου Εκδ. Πελοποννησιακό λαογραφικό Ίδρυμα 1996, «Μνήμες Ερμιονίδος» του Προκοπίου Τσιμάνη Εκδ. Χαρτοβιβλιοεκδοτική 1975, και ένα επίσης εξαιρετικό βιβλίο του Βασιλείου Α. Γκάτσου «Η Ανασυγκρότηση της Ερμιονίδας» Εκδ. Αρχιπέλαγος 2001.
Όλοι οι συγγραφείς υιοθετούν την άποψη του ιστοριοδίφου Κωνσταντίνου Σάθα ότι το Κρανίδι φαίνεται να υπάρχει και να ιδρύεται μετά το 1456 και πιθανότερη αναφέρουν τη χρονολογία 1530. Εξαίρεση αποτελούν δύο αναφορές η μία του Μητροπολίτου Παντελεήμονος Καρανικόλα όπου στο βιβλίο του εκφράζει αμφιβολίες γι αυτό. Συγκεκριμένα αναφέρει «Πληροφορίες και έγγραφα οπωσδήποτε θα υπάρχουν στα αρχεία της Βενετιάς στην Ιταλία, που ίσως κάποτε ερευνηθούν και δημοσιευθούν». Στο βιβλίο του επίσης ο Βασίλειος Γκάτσος αναφέρει ότι πιθανόν το όνομα Κρανίδιον να έχει δημιουργηθεί κατά τη Βυζαντινή εποχή ή την Φραγκοκρατία από τον 9ο – 14ο αιώνα από ντόπιους Βυζαντινούς κατοίκους (σελ 57).
Στην αρχή της δημαρχιακής θητείας μου, θεωρώντας ότι μέσα στα καθήκοντά μου, και τις ηθικές μου υποχρεώσεις απέναντι στο τόπο μας και στους συμπατριώτες μας ήταν και πάντοτε είναι, η ανάδειξη και η προβολή των αξιών του ηθικών, πνευματικών, πολιτιστικών προχωρήσαμε σε μία προσπάθεια αφενός μεν να συγκεντρώσουμε υλικό από την καταγεγραμμένη ιστορία του Κρανιδίου, αφετέρου να εκδώσουμε και να επανεκδώσουμε βιβλία που το περιεχόμενό τους θα αναφέρονταν στην ιστορία του τόπου μας. Ένα από αυτά τα βιβλία του οποίου η διάθεση είχε εξαντληθεί είναι και «Το Κρανίδι» του μακαριστού, όπως προανέφερα μητροπολίτη Κορινθίας, Παντελεήμονα Καρανικόλα. Για να γίνει αυτό θεώρησα σκόπιμο να λάβω την άδειά του και γι΄ αυτό του απέστειλα σχετική επιστολή. Έλαβα την απαντητική επιστολή του με την οποία μου έδινε την άδεια και την έγκρισή του να προχωρήσουμε ως Δήμος στην επανέκδοση του βιβλίου του. Στην ίδια επιστολή πρότεινε μάλιστα τη συμπλήρωση του βιβλίου του και τη διόρθωση κάποιων σημείων, ιδιαίτερα αυτού του συγκεκριμένου που είχε σχέση με την πρώτη χρονολογική αναφορά του ονόματος του Κρανιδίου αναφέροντάς μου μάλιστα ότι είχε στη διάθεσή του πληροφορίες και ότι θα μπορούσα να ερευνήσω και να εξακριβώσω την ύπαρξη σχετικών ιστορικών αναφορών σε βιβλιοθήκες στην Washington D.C. των ΗΠΑ που έχουν στη διάθεσή τους πολλά στοιχεία και ντοκουμέντα για τη Βυζαντική Ιστορία.
Οι υπόλοιπες δραστηριότητές μου όμως σαν Δημάρχου αλλά και σαν γιατρού δεν μου επέτρεψαν να ασχοληθώ περισσότερο με το θέμα αυτό ώσπου πριν από δύο χρόνια περίπου γνώρισα τυχαία μία σπουδαία Ελληνίδα που κατάγεται από το νομό Κορινθίας την κα Αικατερίνη Μάλιου, που ζει και εργάζεται στην Ουάσινγκτον ως σύμβουλος του Υπουργείου Υγείας των ΗΠΑ για κοινωνικά θέματα. Στις πρώτες συζητήσεις που είχαμε για την ιστορία του Κρανιδιού έγινε αναφορά από την πλευρά μου αυτού του προς έρευνα στοιχείου. Η κα Αικατερίνη Μάλιου προθυμοποιήθηκε να με βοηθήσει σε αυτή την έρευνα. Πράγμα το οποίο έγινε, και την οποίαν πραγματικά πολύ ευχαριστώ και ευγνωμονώ γι αυτό. Στην επόμενη επίσκεψή της στην Ελλάδα και στη συνάντηση που είχαμε μου παρέδωσε έναν μικρό φάκελο, που περιελάμβανε στοιχεία για την πρώτη ιστορική αναφορά του Κρανιδίου επίσημα ντοκουμέντα από την κα Deborah Brown Stewart υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης Βυζαντινών σπουδών Dumbarton Oaks Research Library and Collection. Συγκεκριμένα πρόκειται για αντίγραφο των σελίδων 192 και 193 του βιβλίου F. Dοlger ¨Ein Chrysobull des kaisers Andronikos II. Fur Theodore Nomikopoulos aus dem jahre 1288¨ που εκδόθηκε στο Μόναχο το 1961. Παραπέμπει επίσης και σε παλαιότερα ντοκουμέντα όπως του A. Bombaci ¨Il Liber Graecus¨ Wiesbaden 1954 γίνεται αναφορά επίσης στο ότι οι εργασίες αυτές έχουν προκύψει από έρευνα στις βιβλιοθήκες της Βενετίας όπου είναι γνωστό ότι φυλάσσονται παλαιά ιστορικά αρχεία της Βυζαντινής περιόδου.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις ιστορικές πηγές - ντοκουμέντα τις οποίες παραθέτω το Κρανίδι χωρίον τότε δωρήθηκε το 1288μ.χ. από τον Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Ανδρόνικο Β’ Παλαιολόγο (1259-1332) σε κάποιον κύριο Θεόδωρο Νομικόπουλο ο οποίος φαίνεται να είχε προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες στον αυτοκράτορα και του οποίου Νομικόπουλου, το Κρανίδι αναφέρεται ως πατρογονικό χωρίο και ανήκε στη χώρα του Δαμαλά.
Αισθάνθηκα λοιπόν την ηθική αλλά και πατριωτική υποχρέωση να συμβάλλω και εγώ με αυτό τον τρόπο δημοσιεύοντας αυτή την πηγή ντοκουμέντο στην αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας για όλους μας και κυρίως για τους νεότερους. Ανατρέπεται πλήρως βάσει αυτής της αναφοράς η μέχρι σήμερα κρατούσα και καταγεγραμμένη υπόθεση και θεωρία για τη δημιουργία και τη συγκρότηση του Κρανιδίου σύμφωνα με την οποία αναφερόταν ο 15ος αιώνας ως αφετηρία και αυτό βέβαια συνδυάζονταν και συσχετίζονταν με τον εποικισμό της περιοχής από Αρβανίτες με την κάθοδό τους την περίοδο εκείνη στην Πελοπόννησο. Ακόμα λοιπόν και αν αυτό συνέβη αποδεικνύεται ότι υπήρχε οικιστικός πυρήνας πολύ νωρίτερα δηλ κατά τη Βυζαντινή περίοδο.
Η αναφορά μου αυτή και η παρουσίαση αυτού του σοβαρού ιστορικού ντοκουμέντου δηλ του αντιγράφου του χρυσόβουλου του Ανδρόνικου Β’ Παλαιολόγου, που εμπεριέχει την ονομασία του Κρανιδίου δεν κλείνει το θέμα αλλά ταπεινά την προσφέρω ως αφορμή για παραπέρα ιστορική έρευνα και επιβεβαίωση από ειδικούς και εμπειρότερους από εμένα σε τέτοιου είδους έρευνες.
Τέλος θέλω να κάνω μνεία εν είδη μνημοσύνου στον σπουδαίο ιεράρχη και φλογερό πατριώτη μακαριστό Παντελεήμονα Καρανικόλα για τη μεγάλη και τόσο σημαντική συνεισφορά του στην ιστορία του τόπου μας. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω από καρδιάς την κα Αικατερίνη Μάλιου κοινωνική ερευνήτρια που διαπρέπει και προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ για την προθυμία της, τον κόπο της, την ικανότητά της στην έρευνα αλλά κυρίως για την αγάπη της προς την Ελλάδα όπως την έχουν βαθιά στην ψυχή τους οι περισσότεροι Έλληνες που ζουν μακριά από την πατρίδα. Κάποτε ίσως επίσημα και τιμητικά θα πρέπει να της αναγνωριστεί η σημαντική συμβολή της στην αποκατάσταση αυτής της ιστορικής αλήθειας που αφορά στο Κρανίδι μας.


Δημήτρης Καμιζής
Σημείωση:Η χρονολογία 1288μ.χ. προκύπτει αν απο την αναφερόμενη Βυζαντινή χρονολογία στο χρυσόβουλο δηλ. το έτος 6797, αφαιρέσουμε τον αριθμό 5509 που αντιπροσωπεύει κατά τον Βυζαντινό τρόπο χρονολόγησης τα πρό Χριστού έτη. Αλλωστε ο αυτοκράτωρ Ανδρόνικος Β Παλαιολόγος ήταν αυτοκράτωρας του Βυζαντίου κατά τα έτη 1282-1328.μ.χ.

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Τοξικές ουσίες. Φεστιβαλ στο Πορτοχέλι

Απο τον γειτονικό blog της Οικολογικης Εναλλακτικης Πρωτοβουλίας Ερμιονιδας :


Τοξικες ουσιες.Φεστιβαλ στο Πορτο Χελι.
Ιουλίου 3, 2009 in Ρεπορτάζ 1 comment
Να ξεκινησω με μια επισημανση.Το φετεινο προγραμμα πολιτιστικων εκδηλωσεων του Δημου φαινεται ενδιαφερον και ισσοροπημενο. Μονο που ο αγαπημενος Λεκας κινδυνευει να εγκατασταθει μονιμα στο Κρανιδι.Οχι πως δεν μας αρεσει…
Τωρα στα επιμερους.
Στις 17 και 18 Ιουλιου θα γινει συμφωνα με το δελτιο τυπου του Δημου Κρανιδιου το 1 Φεστιβαλ Νεολαιας
1ο Φεστιβάλ Νεολαίας « Δράσε…μην Εξαρτάσαι»
Ο Δημος Κρανιδιου σε συνδιοργάνωση με
το Τοπικό Συμβούλιο Νέων,
την «Μέριμνα Ζωής» κατά των εξαρτησιογόνων ουσιών και
τα Super Market Κρητικός
στο Λιμάνι του Πορτοχελίου
Επιεδη η μερα κατα των ναρκωτικων γιορταζεται καθε χρονο στις 26 Ιουνιου και επειδη αυτο ειναι το πρωτο φεστιβαλ καταλαβαινω πως θα γινουν και αλλα πιθανα καθε χρονο.
Για να δουμε λοπον τους συνδιοργανωτες.
1.Τα σουπερ μαρκετ Κρητικος (ειμαι και πελατης τους ) που συνδιοργανωσε και τις αποκριες εκδηλωση με τον Δημο δεν καταλαβα που κολαει.Ειναι χορηγος η συνδιοργανωτης .Γιατι αν εινα θεμα διατυπωσης ολα καλα.
Γαιτι στην Αιγινα για παραδειγμα εγραφει το παρα κατω http://www.portnet.gr/content/view/3898/33/ Ο Δήμος Αίγινας, το Τοπικό Συμβούλιο Νέων Αίγινας, Η «Μέριμνα Ζωής Μ.Κ.Ο.» κατά της εξάρτησης και τα super market Κρητικός (που έχουν και την ευγενική χορηγία του συνόλου των δράσεων και εκδηλώσεων),
Τον ρολο του συνδιοργανωτη ομως ενος σουπερ μαρκετ με το τοπικο συμβουλιο νεων και μια ΜΚΟ δεν τον καταλαβαινω.Τα αλλα σουπερ μαρκετ πλησιαστηκαν και δεν ενδιαφερονται; Αλλες επιχειρησεις της επαρχίας μας;
Η συνδιοργανωση περιλαμβανει και την διαγραφη του πλαισίου της εκδήλωσης;
Των συμπερασματων που θα βγουν;
Της προτεινομενης θεραπειας οσων τοξικοεξασρτημενων ερθουν σε επαφη με την Μεριμνα ζωης;
Συνυπογραφεται καποιο κειμενο σε σχεση με το προβλημα της αντιμετωπισης τοξικων ουσιών γιατι απο οσο ξερω υπαρχουν πολλες διαφορετικες αποψεις για το που οφειλεται και πως μπορει να αντιμετωπιστει αποτελεσματικα.
Μην ξεχναμε πως για τις τοξικες ουσιες γινονται πολεμοι (Αφγανισταν και αλλου ) και γυρω απο το προβλημα παιζωνται δισεκατομμυρια (οργανωσεις που ασχολουνται με το θεμα επαγγελματικα ,διοργανωση εκδηλωσεων και φεστιβαλ καποιων χιλιαδων ευρω με την αμεση και εμμεση διαφημηση που τις υποστηριζει ,φυλλαδια , εντυπα, βιβλια, φαρμακα, γιατροι, φυλακές , δικηγοροι, συνδικατα εγκληματος ) αλλα και συγγενεις μορφες εγκληματικοτητας ,πορνεια εμποριο οπλων κλπ.καθως και νομοθεσιες .
Δεν ειναι λοιπον απλα μια αρωστεια που ολοι θελουμε να καταπολεμησουμε αλλα και ενα κοινωνικο φαινομενο με πολιτικες και οικονομικες διαστασεις και προφανως διαφορετικες θεσεις για την αντιμετωπιση του.
Συχνα μαλιστα ορισμενοι κυκλοι χρησιμοποιουν τον ορο “καταπολεμιση ” δινοντας περιεχομενο παγκόσμιου πολεμου στην ολη εκστρατεια και μη αφηνοντας καθαρο αν οι φυλακισμενοι χρηστες (καποτε και μικρο εμποροι) που σημερα ειναι οι μισοι φυλακισμενοι στη χωρα μας, ειναι στην πλευρα του εχθρου (των μεγαλεμπορων και πολιτικων που τους καλυπτουν ) η στην πλευρα των παραπλευρων απωλειων.

2.Χαιρομαι που εμφανιζεται το συμβουλιο νεων του Δημου μας αναρωτιομουν τι κανει;
Ειναι ομως μαλλον δεδομενη η συμμετοχη των κατα τοπο συμβουλιων νεων οπου διοργανωνει φεστιβαλ η ΜΚΟ Μεριμνα. www.merimna.org
Το συμβουλιο νεων δεν συμμετεχει σαν επιστημονικος φορεας στην εκδηλωση.
Σαν πολιτικος φορεας λοιπον,σαν νεοι πολιτες κομματι του Δημου Κρανιδιου, εχει καποια θεση, εχει κανει καποιες συζητησεις, εχει προσεγγισει νεους τοξικοεξαρτημενους στην επαρχία μας για να τους φερει σε επαφη με ομαδας βοηθειας;Θα βοηθουσε μια ανακοινωση με ολα τα παραπανω.
Σε τουλαχιστον δυο περιπτωσεις η Μεριμνα ζωής συνεργαζεται με κατα τοπους συμβουλια νεων και πολιτιστικους συλλογους
Διαβαστε παρακατω
Ο Δήμος Αίγινας , Το Τοπικό Συμβούλιο Νέων και η Μέριμνα Ζωής οργανώνουν Φεστιβάλ Νεολαίας 27-28 Ιουνίου 2008 στην Αίγινα με τον γενικό τίτλο” Δράσε … ΜΗΝ Εξαρτάσαι “.
Αλλα και naxos
Μέριμνα Ζωής Μ.Κ.Ο. : Εκστρατεία Ενημέρωσης για τη Νεολαία στη Νάξο
Αλλα και στο Περαμα καλεσμενοι απο σχολη πολεμικων τεχνων http://www.piraeusnews.gr/content/view/2918/441/lang,el/
Αλλες παλαιοτερες εκψηλώσεις
25.06.2007 12:38:42Μέριμνα Ζωής: Φιλικός Αγώνας Καλαθοσφαίρισης κατά των Ναρκωτικών
10.03.2007 16:46:07Μέριμνα Ζωής: Ημερίδα με θέμα “Υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων στην αγορά εργασίας”
24.01.2007 14:04:33Μέριμνα Ζωής: Ολοκλήρωση ημερίδας με θέμα “Υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων στην αγορά εργασίας” – Money Show 2007
Στον παρακατω ιστοτοπο Αργολιδας eodargolidas μαθαινουμε για τον προεδρο (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΛΕΑΣ ΙΑΤΡΟΣ –ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. ΜΕΡΙΜΝΑ Α.Ε. – ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ2ΑΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 32 – ΠΕΙΡΑΙΑΣ 18535, αλλα και πληροφοριες για την ιδιωτικη κλινικη τουκ Θεοδωρολεα με το ιδιο ονομα ΜΕΡΙΜΝΑ Από την Live-Pedia.gr
Η εταιρεία ΜΕΡΙΜΝΑ- ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ- ΠΡΟΤΥΠΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ- ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με διακριτικό τίτλο ΜΕΡΙΜΝΑ Α.Ε. ιδρύθηκε το 1993. Έδρα της εταιρείας είναι ο Δήμος Πειραιά 2ας Μεραρχίας 32, Πασαλιμάνι σε κτίριο 1250 τ.μ. όπου και στεγάζονται οι δραστηριότητες της εταιρείας. Η Εταιρεία δραστηριοποιείται στο χώρο παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης, διαθέτει άδεια μικτής παθολογικής κλινικής με 5 βασικά τμήματα (Καρδιολογικό, Νευρολογικό, Παθολογικό, Νεφρολογικό, Πνευμονολογικό), Μονάδα Εντατικής Θεραπείας(4 κλίνες), Μονάδα Τεχνητού Νεφρού (19 κλίνες), Μικροβιολογικό – Βιοχημικό Εργαστήριο, Εργαστήρια Ακτινοδιαγνωστικά και Υπερηχογραφίας καθώς και εξωτερικά Ιατρεία, όπου σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της επιτρέπει να προσφέρει υπηρεσίες υγείας τόσο σε πρωτοβάθμιο όσο και σε δευτεροβάθμιο επίπεδο περίθαλψης. Η Εταιρία, αποτελεί σήμερα ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο οργανισμό παροχής υπηρεσιών υγείας, διευρύνοντας σημαντικά την παρουσία της στον χώρο μονάδων υγείας, επενδύοντας διαρκώς στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της και στη βελτίωση των υπηρεσιών της.


Αγαπητέ κ Κατσαϊτη ειλικρινά θαυμάζω την αφοσίωση σου και την αγωνιστικότητά σου στήν διερεύνηση και προβολή των μεγάλων κοινωνικών ζητημάτων που αφορούν όλους μας. Το θέμα που σχολιάζεις είναι πάρα πολύ σοβαρό όπως και όλα με όσα κατά καιρούς ασχολείσαι.
Θέλω να προσθέσω στόν προβληματισμό σου μόνο τα εξής:

1.Η διοργάνωση αυτού του φεστιβάλ με το συγκεκριμένο θέμα είναι μετά από πρωτοβουλία του Δήμου η τησ ΜΕΡΙΜΝΑ Μ.Κ.Ο.;
2.Πώς είναι δυνατόν να γίνεται θεραπεία απεξάρτησης τοξικομανών στην ομοιο-επώνυμη ιδιωτική κλινική χωρίς αυτή να διαθέτη Ψυχιατρικό τμήμα όπως φαίνεται στό προφίλ της;
3Πώς ξέφυγε από τον Δήμο Κρανιδίου αν είχε αυτός τήν πρωτοβουλία, να ζητήσει και την συνεργασία του Κέντρου Υγείας Κρανιδίου που διαθέτει ψυχολόγο, αντιμετωπιζει σε πρωτοβάθμιο επίπεδο εξαρτημένα άτομα και έχει παρει κατά καιρούς πρωτοβουλίες ενημέρωσης για τέτοια θέματα;
4.αν ήταν τόσο απλή , εύκολη και αποτελεσματική η μέθοδος της ταχείας απεξάρτησης δεν θα έπρεπε να είχε αντιμετωπισθεί αυτή η μάστιγα τών ναρκωτικών στήν Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο;

Δημήτρης Καμιζής