Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ

Από το ιστολόγιο του γείτονα<ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ>





Βιολογικος Κρανιδιου.Οι θεσεις του κ Καμιζη.Μια πρωτη ματια
Ιουλίου 25, 2009 in Uncategorized Leave a comment
Me δυο αναρτησεις ο κ Καμιζης πρωην δημαρχος Κρανιδιου τοποθετειται στα ερωτηματα των προηγουμενων ημερων σε σχεση με τον Βιολογικο Κρανιδιου.
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_5561.html
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_24.html
Στο πρωτο αναφερεται κυριως στα προβληματα οδικης ασφαλειας απο τη συνεχιση των εργων στο φουλ της τουριστικης περιοδου αλλα και την επανεναρξη των εργασιων με το ξεκινημα της προεκλογικης εκστρατειας για τις δημοτικες εκλογες που θια γινουν του χρονου το Φθινοπωρο. Σωστες επισημανσεις.
Στο δευτερο και σημαντικοτερο καταθετει την αποψη του για τα πεπραγμενα στην θητεια του σε σχεση με το θεμα.
Γνωμη μου ειναι ωστοσω πως εγιναν και λαθη τα οποια δεν βλεπω να αναγνωριζονται στην αναρτηση του αυτη.
Στις κουζίνες λενε αμα δεν πλυνεις πιατα, δεν σπας πιατα. Οταν λοιπον δεν κανεις τιποτα δεν κανεις και λαθη.Γι αυτο η κριτικη παρ ολο που πρεπει να εστιαζεται σε οσα δεν εγιναν οπως θα επρεπε θα πρεπει παντα να αναγνωριζει και να στεκεται στα θετικα.
Και το πρωτο και καλυτερο ειναι πως το εργο ξεκινησε και προχωρησε σε μεγαλο βαθμο.
Πεντε σημεια – ενστασεις απο την πλευρα μου
1.Ομως η “προσωρινη” γουβα συγκεντρωσης των διασπαρτων λυματων επρεπε να στεγανοποιηθει. Στην πατριδα μας τιποτα μονιμωτερο του προσωρινου. Εκτος κι αν αφησαμε στον υδροφορο οριζοντα το εργο της αποροφησης – επεξεργασιας των λυματων και αρα της μειωσης του ογκου τους. Να το παρει το ποταμι δηλαδη.
Δεν βλεπω καποιο δολο απο την πλευρα του πρωην δημαρχου σε αυτη την επιλογη.
Το ξαναγραφω το ιδιο του το σπιτι ειναι πιο κατω πανω απο την υπογεια διαδρομη των λυματων προς τον τελικο αποδεκτη τον κολπο της Κοιλαδας. Πιστεψε πως αυτη ηταν μια σωστη προσωρινη λυση. Γνωμη μου ειναι πως εκανε λαθος.
2. Ο σχεδιασμος της μεταφορας των λυματων απο το Χελι στο Κρανιδι ακουγεται περιεργος. Χρειαζεται αιτιολογηση. Επειδη καποιοι κατοικοι προσεβαλαν την μοναδα του Χελιου στο Συμβουλιο της Επικρατειας δεν πας τα λυματα (και τα προβληματα διαχειρησης τους ) εφτα χιλιομετρα μακρυα στην επομενη πολη. Φροντιζεις να ικανοποιησεις τις λογικες φανταζομαι (αφου δικαιωθηκαν) ενστασεις των κατοικων και συνεχιζεις με την μοναδα.
3.Προφανως η διαθεση των υγρων στα δυο ρεματα (Πουσι γκορο και κουσεΐνι ) οπως σχεδιαστηκε αρχικα ειναι λαθος. Τα δυο ρεματα βγαζουν στον κλοιστο κολπο της Κοιλαδας. Οταν η μοναδα θα ειναι σε πληρη λειτουργια και παροχη νερου, θα αλλαξει η αλατοτητα και το μικροβιακο φορτιο της περιοχης. Η αρδευση των καλιεργειων του καμπου που επισης προβλεπεται ειναι σωστοτερη αλλα εχει ξεχαστει.
4.Η ιδια η θεση της μοναδας ειναι κατα την γνωμη μου τυχαια. Πολυ περισσοτερο αν εστω σχεδιαζοταν και η πιθανοτητα μεταφορας των λυματαων του Χελιου.
Συνεχιστηκε μια λαθος επιλογη λοιπον με την ρεαλιστικη αποψη πως αν ξεκιναγε νεος σχεδιασμος θα πηγαιναμε πολυ πισω και θα ειχαμε και οικονομικες συνεπειες. Ομως ετσι η ευθυνη περασε και στις δικες του πλατες.
5. στην αναρτηση viologikos εγραφα
Αναφερει ο κ Καμιζης
11. Νομιμοποιήσαμε την ύπαρξη και λειτουργία του εργοστασίου του Β.Κ. το οποίο είχε κατασκευαστεί με βιαστικές διαδικασίες χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων χωρίς ακόμα και οικοδομική άδεια. Χωρίς αυτή τη νομιμοποίηση (απαλλαγή από περιβαλλοντικούς όρους) δεν θα ήταν δυνατή καμία περεταίρω χρηματοδότηση για έργο αποχέτευσης στο Δήμο Κρανιδίου από οποιονδήποτε φορέα.
Δεν καταλαβα τι σημαινει απαλλαγη απο περιβαλλοντικους ορους.
Υπαρχει η δεν υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και τι εγινε με
Η μονάδα λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων κατά παράβαση των απαιτουμένων της Υ.Δ. Ε1β.221 της 22 Ιαν./24 Φεβρ. 1965 (ΦΕΚ Β΄ 138) «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων»
Συνεχιζω να εχω τις ιδιες αποριες και μετα την χτεσινη αναρτηση του αγαπητου γειτονα.
Υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και ακομα υπαρχει άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων και αν ναι τοτε γιατι τρωμε προστιμο.
Ο κ Καμιζης γραφει
Αδεια διάθεσης τών επεξεργασμένων λυμάτων υπάρχει! και έχει εκδοθεί απο την Νομαρχία Αργολίδας που ηταν αυτή τότε αρμόδια.
Εχει χαθει η αδεια ,ειχε περιορισμενη χρονικη ισχυ;
Η κριτικη και αυτοκριτικη ολων μας για οσα εχουν γινει ειναι πολυτιμη για να προχωρησουμε. Και τωρα ενα χρονο πριν τις δημοτικες εκλογες χωρις το παθος και την αγωνια της νικης μπορουμε να μιλησουμε για ολα αυτα.
Θελουμε κιολας;
Ο κ Καμιζης, (υπερασπιζομενος οσα εκανε), συμμετεχει στον διαλογο.
Αυτο ειναι για μενα ενδειξη σεβασμου των πολιτων και δημοκρατικη συνειδηση.
Ακομα κι αν διαφωνω σε ορισμενα σημεια μαζι ,του προσερχεται και καταθετει την γνωμη του στο τραπεζι.
Απο την πλευρα του κ Σφυρη δικτυακη σιωπη!
Οι προηγουμενοι δημαρχοι Κοντογιαννης και Κωστελενος επισης απουσιαζουν.
Και οσον αφορα τον κ Κοντογιαννη ειναι δικαιολογημενος λογω ηλικιας πιθανοτατα δεν χρησιμοποιει το διαδύκτιο.
Ο αγαπητος κ Δημητρης Κωστελένος ομως εχει δικο του επαγγελματικο τοπο (θα τον βρειτε διπλα , στις συνδεσεις) και απο οσο γνωριζω διαβαζει μερικες φορες αυτο το ιστολογιο. Προθυμα θα σηκωσω την δικη του αποψη συμβολη στον διαλογο , αν το θελει. Του στελνω σχετικο ενημερωτικο μαιλ
Με αφορμη αυτη την συζητηση θέλω να προτεινω κατι που σημερα φαινεται ουτοπικο ισως ομως καποτε το καταφερουμε. Διπλα στο Δημοτικο συμβουλιο να υπαρχει ενα συμβουλευτικο οργανο απο τους προηγουμενους Δημαρχους που να βοηθα στην επιλυση και συνεχεια στα του Δημου μας. Οι γνωριμιες η γνωση η αγαπη για τον τοπο και οι ευθυνες συνεχιζουν να υπαρχουν και μετα την απομακρυνση ενος Δημαρχου και ελπιζω καποτε οι πρωην και οι νυν να βρουν τον τροπο να υπερβαινουν τις διαφορες και τις πικρες τους και να συνεργαζονται διαχρονικα για το καλο του τοπου.


Βιολογικος Κρανιδιου.Οι θεσεις του κ Καμιζη.Μια πρωτη ματια
Ιουλίου 25, 2009 in Uncategorized Leave a comment
Me δυο αναρτησεις ο κ Καμιζης πρωην δημαρχος Κρανιδιου τοποθετειται στα ερωτηματα των προηγουμενων ημερων σε σχεση με τον Βιολογικο Κρανιδιου.
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_5561.html
http://dimitriskamizis.blogspot.com/2009/07/blog-post_24.html
Στο πρωτο αναφερεται κυριως στα προβληματα οδικης ασφαλειας απο τη συνεχιση των εργων στο φουλ της τουριστικης περιοδου αλλα και την επανεναρξη των εργασιων με το ξεκινημα της προεκλογικης εκστρατειας για τις δημοτικες εκλογες που θια γινουν του χρονου το Φθινοπωρο. Σωστες επισημανσεις.
Στο δευτερο και σημαντικοτερο καταθετει την αποψη του για τα πεπραγμενα στην θητεια του σε σχεση με το θεμα.
Γνωμη μου ειναι ωστοσω πως εγιναν και λαθη τα οποια δεν βλεπω να αναγνωριζονται στην αναρτηση του αυτη.
Στις κουζίνες λενε αμα δεν πλυνεις πιατα, δεν σπας πιατα. Οταν λοιπον δεν κανεις τιποτα δεν κανεις και λαθη.Γι αυτο η κριτικη παρ ολο που πρεπει να εστιαζεται σε οσα δεν εγιναν οπως θα επρεπε θα πρεπει παντα να αναγνωριζει και να στεκεται στα θετικα.
Και το πρωτο και καλυτερο ειναι πως το εργο ξεκινησε και προχωρησε σε μεγαλο βαθμο.
Πεντε σημεια – ενστασεις απο την πλευρα μου
1.Ομως η “προσωρινη” γουβα συγκεντρωσης των διασπαρτων λυματων επρεπε να στεγανοποιηθει. Στην πατριδα μας τιποτα μονιμωτερο του προσωρινου. Εκτος κι αν αφησαμε στον υδροφορο οριζοντα το εργο της αποροφησης – επεξεργασιας των λυματων και αρα της μειωσης του ογκου τους. Να το παρει το ποταμι δηλαδη.
Δεν βλεπω καποιο δολο απο την πλευρα του πρωην δημαρχου σε αυτη την επιλογη.
Το ξαναγραφω το ιδιο του το σπιτι ειναι πιο κατω πανω απο την υπογεια διαδρομη των λυματων προς τον τελικο αποδεκτη τον κολπο της Κοιλαδας. Πιστεψε πως αυτη ηταν μια σωστη προσωρινη λυση. Γνωμη μου ειναι πως εκανε λαθος.
2. Ο σχεδιασμος της μεταφορας των λυματων απο το Χελι στο Κρανιδι ακουγεται περιεργος. Χρειαζεται αιτιολογηση. Επειδη καποιοι κατοικοι προσεβαλαν την μοναδα του Χελιου στο Συμβουλιο της Επικρατειας δεν πας τα λυματα (και τα προβληματα διαχειρησης τους ) εφτα χιλιομετρα μακρυα στην επομενη πολη. Φροντιζεις να ικανοποιησεις τις λογικες φανταζομαι (αφου δικαιωθηκαν) ενστασεις των κατοικων και συνεχιζεις με την μοναδα.
3.Προφανως η διαθεση των υγρων στα δυο ρεματα (Πουσι γκορο και κουσεΐνι ) οπως σχεδιαστηκε αρχικα ειναι λαθος. Τα δυο ρεματα βγαζουν στον κλοιστο κολπο της Κοιλαδας. Οταν η μοναδα θα ειναι σε πληρη λειτουργια και παροχη νερου, θα αλλαξει η αλατοτητα και το μικροβιακο φορτιο της περιοχης. Η αρδευση των καλιεργειων του καμπου που επισης προβλεπεται ειναι σωστοτερη αλλα εχει ξεχαστει.
4.Η ιδια η θεση της μοναδας ειναι κατα την γνωμη μου τυχαια. Πολυ περισσοτερο αν εστω σχεδιαζοταν και η πιθανοτητα μεταφορας των λυματαων του Χελιου.
Συνεχιστηκε μια λαθος επιλογη λοιπον με την ρεαλιστικη αποψη πως αν ξεκιναγε νεος σχεδιασμος θα πηγαιναμε πολυ πισω και θα ειχαμε και οικονομικες συνεπειες. Ομως ετσι η ευθυνη περασε και στις δικες του πλατες.
5. στην αναρτηση viologikos εγραφα
Αναφερει ο κ Καμιζης
11. Νομιμοποιήσαμε την ύπαρξη και λειτουργία του εργοστασίου του Β.Κ. το οποίο είχε κατασκευαστεί με βιαστικές διαδικασίες χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων χωρίς ακόμα και οικοδομική άδεια. Χωρίς αυτή τη νομιμοποίηση (απαλλαγή από περιβαλλοντικούς όρους) δεν θα ήταν δυνατή καμία περεταίρω χρηματοδότηση για έργο αποχέτευσης στο Δήμο Κρανιδίου από οποιονδήποτε φορέα.
Δεν καταλαβα τι σημαινει απαλλαγη απο περιβαλλοντικους ορους.
Υπαρχει η δεν υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και τι εγινε με
Η μονάδα λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων κατά παράβαση των απαιτουμένων της Υ.Δ. Ε1β.221 της 22 Ιαν./24 Φεβρ. 1965 (ΦΕΚ Β΄ 138) «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων»
Συνεχιζω να εχω τις ιδιες αποριες και μετα την χτεσινη αναρτηση του αγαπητου γειτονα.
Υπαρχει μελετη περιβαλλοντικων επιπτωσεων;
Και ακομα υπαρχει άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων και αν ναι τοτε γιατι τρωμε προστιμο.
Ο κ Καμιζης γραφει
Αδεια διάθεσης τών επεξεργασμένων λυμάτων υπάρχει! και έχει εκδοθεί απο την Νομαρχία Αργολίδας που ηταν αυτή τότε αρμόδια.
Εχει χαθει η αδεια ,ειχε περιορισμενη χρονικη ισχυ;
Η κριτικη και αυτοκριτικη ολων μας για οσα εχουν γινει ειναι πολυτιμη για να προχωρησουμε. Και τωρα ενα χρονο πριν τις δημοτικες εκλογες χωρις το παθος και την αγωνια της νικης μπορουμε να μιλησουμε για ολα αυτα.
Θελουμε κιολας;
Ο κ Καμιζης, (υπερασπιζομενος οσα εκανε), συμμετεχει στον διαλογο.
Αυτο ειναι για μενα ενδειξη σεβασμου των πολιτων και δημοκρατικη συνειδηση.
Ακομα κι αν διαφωνω σε ορισμενα σημεια μαζι ,του προσερχεται και καταθετει την γνωμη του στο τραπεζι.
Απο την πλευρα του κ Σφυρη δικτυακη σιωπη!
Οι προηγουμενοι δημαρχοι Κοντογιαννης και Κωστελενος επισης απουσιαζουν.
Και οσον αφορα τον κ Κοντογιαννη ειναι δικαιολογημενος λογω ηλικιας πιθανοτατα δεν χρησιμοποιει το διαδύκτιο.
Ο αγαπητος κ Δημητρης Κωστελένος ομως εχει δικο του επαγγελματικο τοπο (θα τον βρειτε διπλα , στις συνδεσεις) και απο οσο γνωριζω διαβαζει μερικες φορες αυτο το ιστολογιο. Προθυμα θα σηκωσω την δικη του αποψη συμβολη στον διαλογο , αν το θελει. Του στελνω σχετικο ενημερωτικο μαιλ
Με αφορμη αυτη την συζητηση θέλω να προτεινω κατι που σημερα φαινεται ουτοπικο ισως ομως καποτε το καταφερουμε. Διπλα στο Δημοτικο συμβουλιο να υπαρχει ενα συμβουλευτικο οργανο απο τους προηγουμενους Δημαρχους που να βοηθα στην επιλυση και συνεχεια στα του Δημου μας. Οι γνωριμιες η γνωση η αγαπη για τον τοπο και οι ευθυνες συνεχιζουν να υπαρχουν και μετα την απομακρυνση ενος Δημαρχου και ελπιζω καποτε οι πρωην και οι νυν να βρουν τον τροπο να υπερβαινουν τις διαφορες και τις πικρες τους και να συνεργαζονται διαχρονικα για το καλο του τοπου.



Πραγματικά χαίρομαι πολύ γι αυτόν τον δημιουργικό διάλογο και απαντώ:


1. Η γούβα λοιπόν (χωμάτινη δεξαμενή) υπήρξε λύση άμεσης και επιτακτικής ανάγκης για την αντιμετώπιση της εκτεταμένης επιφανειακής μικροβιακής καί χημικής διασποράς στον κάμπο Κρανιδιου- Κοιλάδας, κατά το <μή χείρον βέλτιστον>. Το κόστος για την στεγανοποίηση αυτής της λεκάνης θα ήταν πολύ υψηλό και κανένας φορέας δεν θα χρηματοδοτούσε ένα προσωρινό έργο με υψηλό κόστος. Η λεκάνη αυτή άλλωστε σε λίγο χρόνο έχασε σε μεγάλο βαθμό την απορροφητικότητα της απο την καθίζηση στα τοιχώματα της αργίλου και άλλων υλικών που εμποδίζουν εν μερει την απορρόφηση. Το μεγάλο πρόβλημα προέρχεται κυρίως απο τήν επιφάνεια της, λόγω της παραγωγής αερίων από την αναερόβια ζύμωση και της δυσοσμίας.

2. Εάν ο σχεδιασμός γινόταν σήμερα με τη σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας στους βιολογικούς ,ασφαλώς θα προτιμούσαμε την εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας για την αποχέτευση Πορτοχελίου και όχι τη μεταφορά των λυμάτων στον βιολογικό Κρανιδίου. Και πάλι όμως θα είχαμε να κάνουμε με το πρόβλημα της διάθεσης των λυμάτων μετά την επεξεργασία τους. Πού θα τα διαθέταμε, στη θαλασσα της βερβερόντας;

3. Συμφωνώ ότι θεωρητικά ,τουλάχιστον προς το παρόν, ίσως στο μέλλον να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος για τη ρύπανση του κόλπου της Κοιλάδας.Η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και η πρόληψη του σχετικόυ κινδύνου είναι η εγκατάσταση ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ. Αντι η Δημοτική αρχή να ασχολείται με το να απαξιώνει και να συκοφαντεί τα έργα μας ,θα είχε κάνει πολύ καλά ,αν είχε προχωρήσει σε επίπεδο σχεδιασμού και χρηματοδότησης το έργο αυτό.

4. Σχετικά με τη θέση που κατασκευάστηκε ο βιολογικός και χωρίς εγώ να έχω καμιά ευθύνη γι αυτό , η συζήτηση πλεον είναι μόνον θεωρητική.

5. Αυτές οι μελέτες συντάσσονται και εγκρίνονται πριν απο την κατασκευή των έργων και όχι μετά!Για τους αγωγούς μεταφοράς των λυμάτων ασφαλώς υπάρχουν.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η προσθήκη τριτοβάθμιας επεξεργασίας τών λυμάτων ειναι επιτακτική ανάγκη .


Και κάτι για την ιστορία, γιατί πιστεύω πραγματικά πως έχει μεγάλη σημασία η αφετηρία για τη διαχείρηση των δημοτικών πραγμάτων. Έχει σημασία πώς κάθε δημοτική αρχή παραλαμβάνει τη σκυτάλη από την προηγούμενη. Η τριτοκοσμική εικόνα που βλέπετε εικονίζει την θλιβερή πραγματικότητα της κατάστασης την οποία παραλάβαμε το 1999 στον τομέα ύδρευσης- αποχέτευσης στο Κρανίδι, στην περιοχή Αγίου Ιωάννου Προδρόμου: το φρεάτιο αυτό, δεν ξέρω τίνος επιννόηση και κατασκευή, είναι μικτό φρεάτιο ύδρευσης- αποχέτευσης!!! Ο μικρός μαύρος σωλήνας ύδρευσης διέρχεται μέσα από τον αγωγό και το φρεάτιο της αποχέτευσης. Τέτοια επιννόηση- κατασκευή αμφιβάλλω αν υπήρξε ποτέ σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου