Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝ ΑΜΑΡΤΙΑΙΣ

Ν. 1069/1980 (ΦΕΚ Α-191)

Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως

'Αρθρον 1

(όπως διαμορφώθηκε με την παρ.5 αρθρ. 8 Ν. 2839/2000)(ΦΕΚ Α’ 196)

Αντικείμενον - φορείς - αρμοδιότητες

1. Δια την άσκησιν των πάσης φύσεως δραστηριοτήτων του κυκλώματος υδρεύσεως και αποχετεύσεως οικιστικών κέντρων της Χώρας, εξαιρέσει των πόλεων Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Βόλου και των μειζόνων αυτών περιοχών, δύναται να συνιστώνται κατά την παράγραφον 3 του παρόντος άρθρου εις έκαστον Δήμον ή Κοινότητα της Χώρας ή υπό πλειόνων Δήμων ή Κοινοτήτων ή Δήμων και Κοινοτήτων ενιαίαι επιχειρήσεις υδρεύσεως και αποχετεύσεως. Αι ανωτέρω Επιχειρήσεις αποτελούν ίδια Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου κοινωφελούς χαρακτήρος, διεπόμενα υπό των κανόνων της Ιδιωτικής οικονομίας, εφ' όσον δεν ορίζεται άλλως υπό νόμου.
Αι διατάξεις της παρούσης παραγράφου δύνανται να εφαρμόζωνται και εις περιπτώσεις μετατροπής εις επιχείρησιν συνεστημένων συνδέσμων, Δήμων ή Κοινοτήτων ή Δήμων και Κοινοτήτων.
Αι επιχειρήσεις υδρεύσεως και αποχετεύσεως λειτουργούν υπό μορφήν Δημοτικής ή Κοινοτικής επιχειρήσεως και διέπονται ως προς την διοίκησιν, οργάνωσιν, εκτέλεσιν, λειτουργίαν, συντήρησιν των έργων της αρμοδιότητός των καθώς και τας πηγάς της χρηματοδοτήσεώς των υπό των διατάξεων του παρόντος νόμου,
εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των σχετικών διατάξεων του "Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικος".

Τα παραπάνω αποτελούν το περιεχόμενο του άρθρου 1 του νόμου 1069/1980 που είναι και ο ιδρυτικός νόμος που διέπει τις Δ.Ε.Υ.Α όλης της χώρας.
Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Κρανιδίου λοιπόν δεν είναι απλά επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου όπως την παρουσιάζει στην απόφασή του το Δ.Σ. της αλλά είναι και κοινοφελούς χαρακτήρος όπως επιμελώς το αποκρύπτει.Αφού κατά συνέπεια έχει κοινωνικό χαρακτήρα οποιοσδήποτε δημότης και πολίτης έχει δικαίωμα αλλά και έννομο συμφέρον να πληροφορείται και να ενημερώνεται για τα πάντα που τον αφορούν.
Φαίνεται ότι κάποιοι έχουν παρεξηγήσει τόσο πολύ και παρερμηνεύσει τα πράγματα και τον ρόλο τους , ώστε να θεωρούν ότι μία Δημοτική Επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου,κοινοφελούς χαρακτήρα είναι ιδιωτική τους επιχείρηση και λογαριασμό δεν δίνουν πουθενά.
Πρέπει λοιπόν να καταλάβουν, και όσο πιο σύντομα το καταλάβουν τόσο καλύτερο είναι και για τους ίδιους ,ότι η ΔΕ.ΥΑ. Κρανιδίου είναι επιχείρηση που διέπεται από τις Αρχές Ιδιωτικού Δικαίου ,αλλά ανήκει στο Δήμο Κρανιδίου και κατά συνέπεια ανήκει σε όλους τους δημότες του Δήμου, για λογαριασμό αυτών συνεστήθη ,από αυτούς, τους δημότες δηλαδή αμοίβονται όσοι αμοίβονται ,και αυτούς τους δημότες και μόνο πρέπει να εξυπηρετεί και σε αυτούς τους δημότες πρέπει να λογοδοτεί τολάχιστον όταν αυτοί το ζητούν.
Και επανερχόμενος ερωτώ γιατί όλες αυτές οι ανυπόστατες,αστήριχτες και αστείες δικαιολογίες;
Τι το τόσο πολύ σοβαρό θέλουν να αποκρύψουν;

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΔΙΔΥΜΩΝ

ΠΡΟΣ ΛΑΣΠΟΛΟΓΟΥΣ , ΡΥΠΑΡΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ

Επειδή κάποιοι ισχυρίζονται ,ψευδόμενοι απο πρόθεση , ότι δήθεν εγω όταν ήμουν δήμαρχος ενήργησα ή συνήργησα στόν σχεδιασμό και στήν κατασκευή του παρακαμπτηρίου δρόμου Διδύμων θεωρώ υποχρέωση μου να γνωρίσω πρός όλλους τα εξής:
1. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του έργου αυτού ,έγινε αποκλειστικά και μόνον απο την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας και όχι απο τον Δήμο Κρανιδίου.
2.Το έργο ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε μετά την αποχώρηση μου απο τον Δήμο .
3.Υπήρξα ο πρώτος που αντέδρασα στήν κατασκευή αυτού του δρόμου και μάλιστα με αποδείξεις.
4.Οι δικές μου προτάσεις και ο σχεδιασμός του Δήμου Κρανιδίου ήταν άλλος και εντελώς διαφορέτικος. Ηταν η προσπέραση του Μεγαλοβουνίου με την κατασκευή σήραγγας .


-------------------------------------------------------------------------------------------------





ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΓΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΝΟΜΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΔΗΜΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ
Κρανίδι 6-6-2005 Αριθμ. Πρωτ : 3981

Ταχ. Διεύθυνση: Μελίνας Μερκούρη 11 Ταχ. Κώδικας: 21300 Κρανίδι Πληροφορίες: Σάνα Καρανικόλα Πολιτικός Μηχανικός
Προς : Ν. Α . Αργολίδας
Α.Τ.Υ.
Κοιν : γρ. Νομάρχη

Τηλέφωνα: 27540-23668 Fax: 27540-22000




ΘΕΜΑ: «Σχετικά με Παράκαμψη Διδύμων»

Επειδή από τις τοπικές εφημερίδες αλλά και κατά τη σημερινή τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί σας πληροφορηθήκαμε ότι πρόκειται να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα έργο οδοποιίας με τίτλο «Παράκαμψη Διδύμων» παρακαλούμε να μας κοινοποιήσετε το συντομότερο δυνατό μέρος της μελέτης και συγκεκριμένα οριζοντιογραφία του τμήματος του δρόμου που αφορά την παράκαμψη Διδύμων, ώστε να ενημερωθεί το Δημοτικό μας Συμβούλιο και οι Δημότες μας σχετικά.
.Σας γνωρίζουμε επίσης ότι για το συγκεκριμένο αυτό έργο «Παράκαμψη Διδύμων» ουδέποτε ερωτηθήκαμε ή συνεργαστήκαμε με τον μελετητή ,και αν πρόκειται για υλοποίηση μιας παλαιάς πρότασης κάποιων επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, μας βρίσκει εντελώς αντίθετους διότι βρίσκεται έξω από το δικό μας σχεδιασμό τον οποίον είχαμε καταθέσει σε σύσκεψη στο γραφείο του κου Νομάρχη (κατάθεση προμελέτης του Δήμου Κρανιδίου για τη βελτίωση του Βορειοανατολικού άξονα Πελοποννήσου).

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΙΖΗΣ


Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ

Στις 3 Σεπτέμβρη του 2009 υπέβαλα προς τη ΔΕΥΑΚ Κρανιδίου την με αριθμό πρωτοκόλλου 1377 αίτηση μου με την οποία ζητούσα αντίγραφα των εγγράφων και της αλληλογραφίας που αφορούν στο έργο αποχέτευσης του Δήμου Κρανιδίου.
Σήμερα 10 Νοεμβρίου 2009 έλαβα ταχυδρομικώς και με διαβιβαστικό που έχει ημερομηνία 02.11.2009 και αριθμό πρωτοκόλλου 1740 το παρακάτω ακριβές αντίγραφο της σχετικής απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΚ.
Αγαπητοί δημότες και δημότισες, αγαπητοί φίλοι του ιστολογίου μας, με κατέχει βαθιά θλίψη και συνάμα οργή και αγανάκτηση για τα όσα συμβαίνουν στον τόπο μας από τους διοικούντες σήμερα του Δήμου Κρανιδίου αλλά και από την αντίληψη και την νοοτροπία τους στη διαχείρηση των κοινών πραγμάτων. Δεν θα προχωρήσω σε κανέναν επιπλέον σχολιασμό. Παραθέτω μόνο το ακριβές αντίγραφο της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΚ και παραδίδω τόσο το κείμενο όσο και αυτούς που το συνέταξαν και αποφάσισαν σχετικά, στη κρίση σας, διερωτώμενος ταυτόχρονα, τί είναι αυτό που θέλουν να αποκρύψουν όχι μόνο από εμένα αλλά και από όλους μας ως δημότες;
Αρνούνται την ενημέρωση σε εμένα που διετέλεσα με τη δική σας θέληση για δύο συνεχείς τετραετίες Δήμαρχος Κρανιδίου, σε εμένα που ίδρυσα την ΔΕΥΑΚ, σε εμένα που υπηρετώντας πιστά τον τόπο και τους δημότες εξασφάλισα την ένταξη του έργου της αποχέτευσης και την χρηματοδότηση του από το Ευρωπαικό Ταμείο Συνοχής. Το κυριότερο όμως αρνούνται σε εμένα ως απλό δημότη και σε όλους εμάς τους δημότες Κρανιδίου τη διαφάνεια και την ενημέρωση που έχουν ως πρώτιστο καθήκον οι ασχολούμενοι με τα κοινά. Να πράττουν και να λογοδοτούν για τις πράξεις ή τις παραλήψεις τους στους πολίτες και στους δημότες.
Παραθέτω αυτολεξί την απάντηση που μου κοινοποιήθηκε στην αίτηση μου:
------------------------------------------------------------------------------------------------
Εκ του Πρακτικού της υπ' αρ. 15ης/2009 Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου

ΘΕΜΑ 5°: Σχετικά με αίτηση του κ. Καμιζή Δημητρίου

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: 124/2009

Σήμερα την 12η του μηνός Οκτωβρίου, έτους 2009, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18:00 μ.μ., το Διοικητικό Συμβούλιο συνήλθε σε δημόσια συνεδρίαση στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Κ., ύστερα από την υπ' αρ. πρωτ. 1596/06-10-2009 πρόσκληση του Προέδρου αυτού που επιδόθηκε σε κάθε ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4, παρ. 2, του Ν.1069/80 , για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

Ο Πρόεδρος: Σωτ. Κακουριώτης
Ο Αντιπρόεδρος: Γεώργιος Κρουμπούζος
Τα Μέλη: Μαρώσης Ιωάννης, Λούμης Νικόλαος, Κωνσταντίνος Σπανός, Χρήστος Παππάς.

ΑΠΟΝΤΕΣ

Ελένη Δημότση-Λέκκα



Στη συνεδρίαση αυτή τα πρακτικά τηρήθηκαν με μαγνητοφωνική συσκευή.





Συνεδρίαση 15 η: Δευτέρα 12.10.2009
Ο κ. Πρόεδρος ύστερα από τη διαπίστωση απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και εισηγήθηκε όπως παρακάτω το 5ο θέμα της ημερήσιας διάταξης. Α. Θέτω υπόψη σας αίτηση του κ. Δημητρίου Καμιζή, τέως Δημάρχου, τέως Προέδρου ΔΕΥΑ Κρανιδίου, με θέμα «Χορήγηση στοιχείων», με την οποία ζητά να του χορηγηθούν αντίγραφα: 1. Των προκηρύξεων, αναθέσεων, αποφάσεων, καθώς και όλων των εγγράφων που σχετίζονται με το εκτελούμενο έργο της αποχέτευσης του Δήμου Κρανιδίου που χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής, κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Δημάρχου και Προέδρου της ΔΕΥΑΚ. 2. Όλων των εγγράφων αλληλογραφίας μεταξύ του Συμβούλου Διαχείρισης του έργου και της ΔΕΥΑΚ (και των κοινοποιηθέντων).
Η ΔΕΥΑΚ είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και δεν υποχρεούται στο να εκδώσει φωτοτυπίες όλων των στοιχείων παρά μόνον εάν κάποια από αυτά ζητηθούν για έννομο συμφέρον του αιτούντος. Επειδή και ο όγκος των αντιγράφων που ζητά στην αίτηση του ο κ. Δημήτριος Καμιζής είναι πολύ μεγάλος, είναι αδύνατον από την υπηρεσία μας να φωτοτυπηθούν και να χορηγηθούν όλα αυτά τα έγγραφα, γι' αυτό προτείνεται η απόρριψη της αίτησης του κ. Καμιζή.
β. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος κάλεσε το Διοικητικό Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά. Το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση,
Αποφασίζει Ομόφωνα

Την απόρριψη της αίτησης του κ. Δημητρίου Καμιζή για τη χορήγηση στοιχείων από τα αρχεία της ΔΕΥΑΚ, λόγω του ότι ο όγκος των αιτουμένων στοιχείων είναι πολύ μεγάλος και δεν τεκμηριώνεται
στην αίτηση του λόγος εννόμου συμφέροντος για κάποια συγκεκριμένα στοιχεία.

Η παρούσα απόφαση πήρε αύξοντα αριθμό 124/2009.

Αφού συντάχθηκε και αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό, υπογράφεται όπως παρακάτω:
Ο Πρόεδρος: Σωτήριος Κακουριώτης
Ο Αντιπρόεδρος: Γεώργιος Κρουμπούζος
Τα Μέλη: Μαρώσης Ιωάννης, Λούμης Νικόλαος, Κωνσταντίνος Σπανός, Χρήστος
Παππάς.

Aκριβές Αντίγραφο
Συνεδρίαση 15 η: Δευτέρα 12.10.2009

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

ΔΙΑΤΕΛΕΣΑΝΤΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΑΡΧΕΣ ΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ


ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΑΦΙΕΡΩΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΤΕΛΕΣΑΝΤΕΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΧΑΜΕ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ Σ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ.

(κάνετε κλικ πάνω στις εικόνες)

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ


Μελετώντας την ιστορία του Δήμου μας, καθιερώσαμε κατ αρχήν άτυπα και στη συνέχεια με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ,τον παραπάνω λογότυπο με τα γραφικά του ως έμβλημα του Δήμου Κρανιδίου από το έτος 2000. Το έμβλημα αυτό προέκυψε μετά από απλή γραφική επεξεργασία παλαιού ιστορικού εμβλήματος του Δήμου μας που είχε καθιερωθεί το έτος 1871 με Β.Δ. μετά από σχετική εισήγηση του αρχαιολόγου Π.Ευστρατιάδη.




Θεωρήσαμε ότι το έμβλημα αυτό συμβολίζει και αντιπροσωπεύει διαχρονικά ,πιστότερα την ιστορική και γεωγραφική και πολιτιστική φυσιογνωμία του τόπου μας και γι αυτό το λόγο το επαναφέραμε σε ισχύ μετά από τεχνική μόνον επεξεργασία.
Η μελέτη παλαιών σφραγίδων και εμβλημάτων προσφέρεται σε ορισμένες περιπτώσεις για ιστορική ανάγνωση πέρα από την πολιτιστική τους αξία. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η σφραγίδα με την οποία έχει σφραγιστεί το παρακάτω έγγραφο το οποίο υπογράφουν δημογέροντες Κρανιδίου το έτος 1827 και το απευθύνουν προς τη διοίκηση του Ναυπλίου ζητώντας την απελευθέρωση κάποιου συμπατριώτη τους.
Η προσεκτική παρατήρηση της σφραγίδας αυτής αναγνωρίζει στο κέντρο της ως έμβλημα τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο και στην περιφέρεια της το λογότυπο σφραγίς του χωρίου Κρανιδίου 1788.Αυτή φαίνεται να είναι και η χρονολογία καθιέρωσης αυτής της σφραγίδας και αβίαστα ο μελετητής βγάζει το συμπέρασμα ότι οι δημογέροντες τότε του Κρανιδίου σε εποχή τουρκοκρατίας, είχαν τη δυνατότητα και την ελευθερία να εκφράζονται γραπτά με το θρησκευτικό σύμβολο του Κρανιδίου που εικόνιζε και εικονίζει ακόμα τον πολιούχο Άγιο της πόλης.Αυτά τα στοιχεία και μόνο επιβεβαιώνουν άλλα ιστορικά στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το Κρανίδι επί τουρκοκρατίας πιθανότατα λόγω της ισχυρής ναυτικής τους παρουσίας στις θάλασσες τελούσε υπό καθεστώς σχετικής αυτονομίας.Από την άλλη πλευρά φαίνεται ότι οι Κρανιδιώτες κάτω από αυτές τις συνθήκες είχαν βρεί την ευκαιρία να προβάλλουν το θρησκευτικό τους χριστιανικό έμβλημα έναντι των Τούρκων μουσουλμάνων κατακτητών.






Το 1871 όμως όπως αναφέραμε αρχικά, κάτω από συνθήκες πλέον ελευθερίας, καθιέρωσαν στο έμβλημά τους οι Κρανιδιώτες σύμβολα των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων και των παραγωγικών τους δραστηριοτήτων.Δηλαδή δελφίνια-θάλασσα-ναυτικά ταξίδια-κλαδί από ελιά και στο κέντρο σαν ανάμνηση της αρχαίας οικονομικής ακμής, την πορφύρα που αφθονούσε στις γύρω τότε παραλίες της αρχαίας πόλης των Αλιέων.


Ακόμα αργότερα στις αρχές του εικοστού αιώνα οπότε η ναυτική δραστηριότητα του Κρανιδίου που διέθετε πάνω από 120 <μπρίκια> και οι πλοιοκτήτες τους, ισχυροί οικονομικοί παράγοντες του τόπου, για διαφόρους λόγους περιέπεσαν σε παρακμή.Οι Κρανιδιώτες πλέον στρέφονται στη γεωργία με κύριες απασχολήσεις την καλλιέργεια της ελιάς,της αμπέλου και των σιτηρών.Είναι η εποχή που καθιερώνουν πλέον ως έμβλημά τους τη σφραγίδα όπως φαίνεται παραπάνω ,την κεφαλή της θεάς Δήμητρας προστάτιδα της γεωργίας, σύμφωνα με την αρχαία θρησκεία.

Όλα αυτά λογότυποι και συμβολισμοί δανεισμένοι από την αρχαία ιστορία,την αρχαία θρησκεία και τον χριστιανισμό,την γεωγραφία και την δραστηριότητα των ανθρώπων κάθε εποχής προσφέρονται για ανάγνωση αλλά και σύνθεση της ιστορίας.Θεωρήσαμε χρέος μας μέσα σε όλα τα άλλα σαν δημοτική αρχή από την ώρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας να αναψηλαφίσουμε και να αναδείξουμε την ιστορία του τόπου μας.
Υ.Γ. Με την ευκαιρία αυτής της αναφοράς μου, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Κοσμά Γαλανό υπάλληλο του Δήμου Κρανιδίου γιατί χάρη στην ευαισθησία του και το ενδιαφέρον του, διασώθηκαν έστω και ελάχιστα ιστορικά ντοκουμέντα που αφορούν στον τόπο μας καθώς επίσης και την καθηγήτρια φιλολογίας συμπατριώτισσα μας από την Ερμιόνη κυρία Ήρα Φραγκούλη, για την αμέριστη βοήθεια της και συνεργασία με την έρευνά της στα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.)

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ Η ΝΕΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ



ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "VETO" ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 1-11-2009

Του ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΝΙΔΗ
mpa panidis@ieveto.gr
Την κυριαρχία της στο οι­κονομικό πεδίο δείχνει αποφασισμένη να εδραιώσει η κυβέρνηση του κ. Γιώργου Παπαν­δρέου, που δεν διστάζει να συγκρουστεί ακόμη και με εξαιρε-τικά ισχυρά συμφέροντα από τις πρώτες κιόλας ημέρες του... βίου της. Το «μήνυμα» στέλνεται προς κάθε κατεύθυνση και με κάθε ευκαιρία, με άμεσο και ορατό στόχο να ξεκαθαρί­σουν οι σχέσεις από την αρχή, χωρίς παλινδρομήσεις και συγχύσεις.
Αποδέκτες του κυβερνητικού μη­νύματος για απόλυτο έλεγχο των εξε­λίξεων στην οικονομία δεν μπορού­σαν παρά να είναι από τους πρώτους οι εργολάβοι, δηλαδή ο κατασκευα­στικός κλάδος στο σύνολο του.
Τόσο η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη όσο και ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας έβαλαν από νωρίς την «κόκ­κινη γραμμή», περιμένοντας οπωσ­δήποτε τις αντιδράσεις.
Στο στόχαστρο
Και μπορεί ο κ. Ρέππας να μένει προς το παρόν στο απυρόβλητο, αλλά η κυρία Μπιρμπίλη φαίνεται να μπήκε ήδη στο στόχαστρο συγκεκριμένων συμφερόντων, με αφορμή τις μονά­δες καύσης των απορριμμάτων αλλά και της ακύρωσης «ώριμων έργων», όπως οι οδικές επεκτάσεις της Αττι­κής Οδού.
Οσον αφορά την προώθηση της καύσης των απορριμμάτων, η προη­γούμενη κυβέρνηση είχε προκρίνει, παρά τις αντιδράσεις που είχαν εκδη­λωθεί, και προωθούσε τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η πρώτη χωροθέτη-ση έγινε σε περιοχή κοντά στη Θήβα και μάλιστα χωρίς σχετικό διαγωνι­σμό. Με δεδομένη την προσπάθεια

Είναι αποφασισμένη να επανεξετάσει όχι μόνο τον υφιστάμενο σχεδιασμό αλλά και τη νομιμότητα των συμβάσεων που έχουν ήδη συναφθεί για τη διαχείριση των σκουπιδιών
ανάπτυξης ενός δικτύου μονάδων αποτέφρωσης σε άλλες πέντε περιο­χές της χώρας, με δεύτερη αυτή της Ρόδου, ισχυρά επιχειρηματικά συμ­φέροντα τόσο από την Ελλάδα όσο και από το διεθνή χώρο άρχισαν να δι­αγκωνίζονται για την εξασφάλιση ισχυρής θέσης στους επικείμενους διαγωνισμούς.
Στο ίδιο διάστημα δεν έλειψαν και οι καταγγελίες ενδιαφερομένων για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ενώ υπήρχαν δείγματα για το μέγε­θος της σύγκρουσης που θα ακολου­θούσε. Πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι όλοι οι θεσμικοί φορείς (κυβέρ­νηση, Σύνδεσμος Δήμων και Κοινο­τήτων Νομού Αττικής, περιφέρεια, νομαρχίες, ΟΤΑ) υποστήριξαν τότε το συγκεκριμένο πρότζεκτ. Τα κόμ­ματα της αντιπολίτευσης, όμως, και ιδιαίτερα οι Οικολόγοι Πράσινοι αντέδρασαν έντονα «στην προωθού­μενη κατασκευή βιομηχανικής εγκατάστασης καύσης αποβλήτων στη Θήβα που θα καίει 800.000 πε­ρίπου τόνους αποβλήτων το χρόνο».
Χωρίς διαφάνεια
Ειδικά, οι Οικολόγοι Πράσινοι ση­μείωναν ότι «πολλές από τις επιλο­γές στο θέμα των σκουπιδιών δεν γί­νονται με διαφάνεια, διάλογο και με βάση την υποχρεωτική ιεραρχία στις μεθόδους διαχείρισης τους, αλ­λά υπό την πίεση ισχυ­ρών οικονομικών λόμπι».
Παράλληλα, το θέμα -εκτός από πο­λιτική- απέκτησε και άλλη διάσταση, απο­λύτως περιβαλλοντική. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που διατύπωσαν με σοβαρό­τητα την άποψη ότι αυτού του τύπου η διαχείριση των σκου­πιδιών είναι ευθέως ανταγωνι­στική με την... ανακύκλωση, που κινείται σε εντελώς αντί­θετη κατεύθυνση.
Η βιομηχανική καύση των απορριμμάτων -λένε οι επι­κριτές- δεν προάγει τη συνο­λικότερη εφαρμογή μιας «πράσινης ιεραρχίας» δρά­σεων, που επιτάσσει την πρόληψη, την επαναχρη­σιμοποίηση κατά το δυ­νατόν και τέλος την ανα­κύκλωση όλων των υλι­κών. Την άποψη αυτή φαίνεται να υιοθετεί και η ίδια η υπουργός Περι­βάλλοντος, που φέρεται αποφασισμένη να επα­νεξετάσει όχι μόνο τον υφιστάμενο σχεδιασμό αλλά και τη νομιμότητα των συμβάσεων που έχουν ήδη συ­ναφθεί μεταξύ των ενδιαφερόμε­νων πλευρών.
Αυτό και μόνο ήταν ικανό να ενερ­γοποιήσει προειδοποιητικές βολές εναντίον της, προκειμένου να... πάρει το μήνυμα και «φοβισμένη» να αφή­σει τις εξελίξεις στο σχεδιασμό, που κάποιοι δρομολογούν.
Πρόκειται για πραγματικά δύσκο­λο τεστ, τόσο γ ια την υπουργό όσο και για τις προθέσεις της νέας κυβέρνη­σης απέναντι προς το περιβάλλον αλλά και τα οικονομικά συμφέροντα, αποτελώντας δείγμα γραφής και πρόκριμα για το μέλλον.

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

Από τις πρώτες κοινωνικές πρωτοβουλίες που πήραμε, διαχειριζόμενοι τα δημοτικά μας πράγματα στο Δήμο Κρανιδίου, ήταν το κάλεσμα και η υποστήριξή μας στη δημιουργία ενός κινήματος εθελοντισμού, με την συμμετοχή κυρίως γυναικών από το Κρανίδι, αλλά και από τα υπόλοιπα δημοτικά διαμερίσματα.

Τέτοιες κινήσεις είχαν υπάρξει και στο παρελθόν, με πρωτοβουλίες κυρίως Συλλόγων και περιβαλλοντικών οργανώσεων, με αντικείμενο της εθελοντικής προσφοράς κυρίως τη διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος και τη δασοπυρόσβεση. Η Εκκλησία επίσης με την καθοδήγηση κατά καιρούς κάποιων φωτισμένων ιερέων και μέσα από τις Ενοριακές Επιτροπές, είχε αναπτύξει και συνεχίζει ασφαλώς ακόμη φιλανθρωπική δραστηριότητα με εθελόντριες κυρίως γυναίκες. Δε θα πρέπει επίσης να αγνοηθεί και ο ρόλος μεμονωμένων ανθρώπων, που σιωπηρά και μόνοι τους δραστηριοποιούνται εθελοντικά, προσφέροντας έμπρακτα τη βοήθειά τους σε συνανθρώπους μας.

Το Μάιο του 1999 προσκάλεσα ανοικτά τις γυναίκες του Κρανιδίου σε μία συνάντηση στην αυλή της Δημοτικής Βιβλιοθήκης (στο κτίριο Θούθουλα), όπου συζητήσαμε μαζί θέματα για την εθελοντική προσφορά και δράση και την πρότασή μου για τον καταμερισμό και την εξιδείκευση της εθελοντικής δράσης, όσων το επιθυμούσαν, ακόμη και για την στήριξη λειτουργιών και δραστηριοτήτων του Δήμου Κρανιδίου, όπως αυτές της λειτουργίας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, της δημιουργίας και λειτουργίας Λαογραφικού Κέντρου, της δημιουργίας και λειτουργίας Χορευτικού Τμήματος στα πλαίσια του Πνευματικού Κέντρου Κρανιδίου και της δημιουργίας και λειτουργίας Ομάδας Αλληλεγγύης με σκοπό την παροχή βοήθειας και υποστήριξης σε κοινωνικά και οικονομικά αδύναμους συνανθρώπους μας.

Υποσχέθηκα ότι θα υπάρχει η πλήρης υποστήριξη από την πλευρά του Δήμου Κρανιδίου και πρότεινα η εθελοντική λειτουργία των ομάδων αυτών να έχει αυθόρμητο και αυτόνομο χαρακτήρα, χωρίς Διοικητικά Συμβούλια και παρέμβαση άλλων διοικητικών οργάνων.

Είναι γεγονός ότι η ανταπόκριση σε αυτό το κάλεσμα υπήρξε άμεση, αυθόρμητη, συγκινητική και πάρα πολύ ωφέλιμη για την κοινωνία μας. Τα αποτελέσματα από αυτή την εθελοντική προσφορά και δράση είναι φανερά και σε όλους μας πια γνωστά. Πολλές από τις γυναίκες αυτές συνεχίζουν και σήμερα τη δράση τους, είτε ενταγμένες σε αυτές τις ομάδες, είτε σε άλλα σχήματα. είτε και μεμονωμένα. Το έργο που προσφέρουν δέκα χρόνια τώρα, πρωτόγνωρο ίσως για τον τόπο μας με αυτή τη μορφή, είναι μεγάλο, είναι σπουδαίο, είναι ευεργετικό για την κοινωνία μας αλλά και για τις ίδιες, γιατί η εθελοντική προσφορά και δράση δεν ευεργετεί μόνο εκείνον που λαμβάνει και αποδέχεται, αλλά και εκείνον που προσφέρει και δίνει, αρκεί αυτό να έχει σαν κίνητρο την αληθινή αγάπη προς τον συνάνθρωπο και τον τόπο και όχι την επίδειξη ή την προσδοκία αναγνώρισης.

Καταθέτοντας αυτή την σύντομη αναφορά μου για να τιμήσω μία φορά ακόμη αυτές τις σπουδαίες γυναίκες, αλλά και όλους τους κατά καιρούς και περιστάσεις εθελοντές και εθελόντριες, παραθέτω το παρακάτω κείμενο με τίτλο "Αρχές ΕΘελοντισμού" που συνοψίζει το βασικό περιεχόμενο του εθελοντισμού.

ΑΡΧΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ

Οι "Αρχές Εθελοντισμού" αποτελούν τις προτάσεις του Ινστι­τούτου Φιλανθρωπίας προς την Ομο­σπονδία Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, σε συνέχεια σχετικής ανάθεσης έργου.
1. Ο Εθελοντισμός είναι η αυθόρμητη, εν­συνείδητη και ανιδιοτελής προσφορά της ανθρώπινης ενέργειας για τη θερα­πεία της ανάγκης του πλησίον.
2. Ο Εθελοντισμός αποτελεί την ανώτερη εκδήλωση του ατόμου, αφού εκτείνεται πέρα από το ατομικό συμφέρον για να στηρίξει την ολότητα.
3. Ο Εθελοντισμός είναι η ατομική έκφρα­ση της ανώτερης συλλογικής συνείδησης.
4. Ο Εθελοντής συνδυάζει τον έρωτα του ερασιτέχνη, τη συνέπεια του επαγγελμα­τία, την πειθαρχία του στρατιώτη και την ανιδιότελεια του ανώτερου ανθρώπου.
5. Ο Εθελοντής δεν κερδίζει τίποτα, εξο­φλεί όμως το χρέος του προς τη Ζωή και γι' αυτό καθίσταται ελεύθερος.
6. Ο Εθελοντισμός είναι η απόδειξη του αληθούς προς τον εαυτό μας ενδιαφέ­ροντος.
7. Ο Εθελοντισμός είναι μία εφαρμογή του νόμου της Ζωής μέσα στην ολότητα.
8. Ο Εθελοντής οφείλει να κατέχει και να συνδυάζει την επιστήμη της αυτογνω­σίας και την τέχνη της επικοινωνίας. Η αυτογνωσία του εξασφαλίζει τη δύναμη να προσφέρει, γιατί με αυτή γνωρίζει τα όρια του. Η επικοινωνία του επιτρέπει να ανιχνεύει την πραγματική ανάγκη, γιατί με αυτήν η καρδιά του ανοίγεται και εκτείνεται για να συναντήσει τις άλ­λες καρδιές.
9. Ο Εθελοντής είναι δωρητής ελπίδας για ζωή και εγγυητής της πίστης προς τον άνθρωπο.
10. Ο Εθελοντής θα συναντήσει και την απόρριψη και την αναγνώριση των θεα­τών της ζωής. Ας μην βασίζεται εκεί, αλ­λά ας αντλεί από μέσα του τη γνώση και
την ικανότητα να βοηθά όπου χρειάζε­ται, όσο χρειάζεται και όταν χρειάζεται.
11. Ο Εθελοντισμός είναι η φυσική και πη­γαία θέληση της προσφοράς του ανθρώ­που προς τον άνθρωπο, που δεν στερεύ­ει παρά μόνο από τις δυστυχίες και από τον εγωισμό.
12 Ο Εθελοντής δεν αυτοπροβάλλεται γιατί δεν αντλεί την έμπνευση και τη δύναμη . του από την κοινή γνώμη. Το ίδιο του το έργο, του παρέχει τη γνώση και την ενέρ­γεια που χρειάζεται για να συνεχίσει.
13. Η αυτοπροβολή και η δόξα είναι οι συ­μπληγάδες που συντρίβουν τη γνησιό­τητα του Εθελοντισμού μέσα στον Εθε­λοντή.
14. Η Ελπίδα και η Πίστη στη Ζωή δεν αγοράζονται, ούτε και πουλιούνται. Χα­ρίζονται!
15. Ο Εθελοντής μιλά για το έργο του, και όχι για τον εαυτό του, μόνο όσο, όπως και όποτε χρειάζεται για να ξυπνήσει μέσα στους άλλους την ανάμνηση του υπέρτατου καθήκοντος της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων.
16. Ο Ερασιτέχνης ζει με τον έρωτά του, με το αντικείμενο του ενδιαφέροντος του, και με αυτό τον τρόπο ικανοποιεί μια δική του ανάγκη. Ο Επαγγελματίας ζει με την συ­νέπεια της εργασίας του, χρήσιμης στους άλλους, και με αυτό τον τρόπο ικανοποιεί μια ανάγκη, δική του και των άλλων. Ο Εθελοντής ζει με τον έρωτα και την συνέ­πεια της προσφοράς του και με αυτό τον τρόπο υπηρετεί και ικανοποιεί μια ανώτε­ρη συλλογική ανάγκη, πέρα από κάθε ατομικό ενδιαφέρον ή συμφέρον.
17. Ο Εθελοντισμός είναι ο έρωτας για τη βοήθεια και τη στήριξη της ανάγκης των · άλλων.
18. Ο Εθελοντισμός είναι ο δείκτης του πο­λιτισμού μιας κοινωνίας.
19. Ο Εθελοντισμός είναι η κινητοποίηση των δυνάμεων της Ζωής και της συνο­χής μιας κοινωνίας, είναι ο δείκτης της υγείας και της ισορροπίας του κοινωνι­κού σώματος (της ολότητος).
20. Η απογοήτευση και ο ενθουσιασμός είναι οι δύο εχθροί του εθελοντή.
21. Ο Εθελοντισμός θεραπεύει κάθε πραγ­ματική ανάγκη, μεγάλη ή μικρή. Η με­γάλη ανάγκη είναι η μικρή ανάγκη, που μεγάλωσε μέσα στην εγκατάλειψη και την αδιαφορία.
22. Σαν το γάλα της μάνας, ο Εθελοντισμός ξεπηδάει όπου η ζωή καλεί σε βοήθεια.
23. Ο Εθελοντισμός είναι Δικαίωμα και Καθήκον κάθε ανθρώπου.
24. Η ανωνυμία είναι το όνομα του Εθελο­ντή, όνομα τρανό που τον κάνει ξακου­στό μέσα στο βασίλειο του Θεού.
25. Ο Εθελοντής είναι συνεργάτης της ζω­ής, γιατί ο πρώτος και μέγας Εθελοντής είναι η ίδια η Ζωή, που χαρίζεται χωρίς όρια και χωρίς διάκριση.
26. Ο Εθελοντής εξισορροπεί την ανάγκη με την ελευθερία, το σεβασμό με τη βοήθεια, τη σιωπή με τη φωνή.
27. Ο Εθελοντής δεν χρεώνει ούτε και υπο­χρεώνει ποτέ κανέναν.
28. Ο Εθελοντισμός, ως ελεύθερη απόφαση, είναι προσωπική υπόθεση, είναι τρόπος ζωής και ατομική πειθαρχία. Μια συμμα­χία, όμως, εθελοντών πολλαπλασιάζει τη δύναμή τους, τόσο, που μπορεί να αλλά­ξει ακόμα και τη μοίρα των ανθρώπων.
29. Εθελοντισμός σημαίνει: προστρέχω στην ανάγκη της Ζωής για να της δώσω πίσω κάτι από εκείνα που η Ίδια μου έδωσε, ακριβώς γι αυτή την περίπτωση!
30. Ο Εθελοντής δεν προσφέρει από το πε­ρίσσευμα, ούτε από το υστέρημα του. Γνωρίζει ότι τίποτε δεν είναι δικό του και, όταν κάτι χρειάζεται, σπεύδει να το βρεί για να το προσφέρει, είτε το έχει είτε δεν το έχει.
31. Είναι άλλο το να προσφέρεις ό,τι έχεις και άλλο το να προσφέρεις ό,τι είσαι. Το πρώτο, κάπου και κάποτε τελειώνει, το δεύτερο είναι πηγή ανεξάντλητη που μπορεί να γεννά, κάθε φορά, ό,τι χρειά­ζεται για να προσφέρει.