Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ

Στην εφημερίδα "Παρατηρητής" της Δευτέρας 2/12/09 δημοσιεύτηκαν δύο επιστολές με αποδέκτη τον κύριο Σφυρή, του κυρίου Παν. Μεταξάτου Πολιτικού Μηχανικού - Υγειονολόγου το τεχνικό γραφείο του οποίου εκπόνησε τις μελέτες για την αποχέτευση των εσωτερικών δικτύων Πορτοχελίου - Κοιλάδας και του αγωγού μεταφοράς από Πορτοχέλι προς εργοστάσιο Βιολογικού Καθαρισμού Κρανιδίου. Η ανάθεση της εκπόνησης αυτών των μελετών στο τεχνικό γραφείο του κυρίου Μεταξάτου, ο οποίος σημειωτέον στο παρελθόν έχει διατελέσει και τεχνικός σύμβουλος στον ΟΗΕ, έγινε με όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Αυτές οι τεχνικές μελέτες του κυρίου Μεταξάτου που εγκρίθηκαν από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες συμπεριελήφθησαν στο φάκελλο της αίτησής μας προς το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής και αποτέλεσαν την βάση για την έγκριση και την χρηματοδότηση του έργου "Αποχέτευση του Δήμου Κρανιδίου".
Αυτές οι εγκεκριμένες μελέτες είναι που δεν "άρεσαν" και δεν "έκαναν" στον κ. Σφυρή και τις οποίες άλλωστε συστηματικά δυσφημίζει και υπονομεύει από την αρχή που ανέλαβε Δήμαρχος επιδιώκοντας την τροποποίησή τους και την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου όπως αυτός είχε εγκριθεί σύμφωνα με την απόφαση της επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στο ποσό των 11.035.000 ευρώ χωρίς το ΦΠΑ.
Έτσι όχι μόνο χάθηκε πολύτιμος χρόνος εις βάρος του έργου αλλά σύμφωνα και με το περιεχόμενο των επιστολών του κ. Μεταξάτου οι τροποποιήσεις που έγιναν υπονόμευσαν το ίδιο το έργο σε βαθμό τέτοιο που οι όποιες εργασίες έχουν μέχρι τώρα εκτελεστεί να μην μπορούν καν να παραληφθούν.
Μελετώντας το περιεχόμενο των επιστολών αυτών σκέφτεται κανείς από πού να αρχίσει και πού να τελειώσει θέτοντας εύλογα ερωτήματα, κάνοντας υποθέσεις και βγάζοντας κάθε είδους συμπεράσματα.
Σίγουρα πάντως οι επιστολές αυτές ρίχνουν αρκετό φως σε όσα τραγελαφικά έχουν συμβεί σε σχέση με την διαχείρηση αυτού του έργου, τις συνέπειες που έχουν μέχρι σήμερα και πρόκειται να έχουν στην εξέλιξη και ολοκλήρωση αυτού του έργου. Επίσης ρίχνουν φως στις βαρύτατες ευθύνες του κ. Σφυρή και των συνεργατών του για την μέχρι τώρα σοβαρή καθυστέρηση και τους κινδύνους για μια ενδεχόμενη απώλεια της χρηματοδότησής του.Παραθέτω τις επιστολές του κ. Μεταξάτου.
Θα επανέλθω θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα.




MΕTAΞATOΣ
ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Προς: Δήμο Κρανιδίου Υπόψη: κου Δημάρχου
Αρ, Πρωτ. 9939 Χαλάνδρι, 25/11/09


Κύριοι,
Με λύπη μου έμαθα ότι εκ νέου έγινε αναφορά στην μελέτη αποχέτευσης που είχα εκπονήσει για λογαριασμό του Δήμου, το 2002. Μάλιστα ειπώθηκε ότι έγινε αναθεώρηση επειδή αυτή η μελέτη είχε αστοχήσει.
Κύριε Δήμαρχε, γνωρίζετε πολύ καλά ότι αντέδρασα και μάλιστα εγγράφως (βλέπε επιστολή μου της 29/11/2007) στις υποδείξεις των συμβούλων σας για αναθεώρηση της μελέτης μου. Αρνήθηκα δε να ασχοληθώ εκ νέου και με οποιαδήποτε αμοιβή, για να υλοποιήσω αυτές τις υποδείξεις που τότε έκρινα απαράδεκτες αφού υποδείκνυαν τα ακόλουθα:
- Αύξηση τιμών και ποσοτήτων.
- Αύξηση βάθους εκσκαφών σε βραχώδες υπόβαθρο.
- Κατασκευή αντλιοστασίου στην παραλιακή ζώνη, με εκβολή σε περίπτωση βλάβης κατ' ευθείαν στην θάλασσα, ώστε να ανυψωθεί ο συλλεκτήριος αγωγός επειδή δήθεν ήταν χαμηλά.
Σήμερα, κανένας πλέον δεν δικαιούται να ομιλεί για την μελέτη που σας παρέδωσα τότε αφού, αντίθετα με την υπόδειξη μου εσείς προχωρήσατε σε τροποποιήσεις, δημοπρατήσατε το έργο και πήρατε τεράστια έκπτωση ενώ είχατε εξαγγείλει άτι οι τιμές και ποσότητες που υπήρχαν δεν επαρκούσαν, το έργο έχει σταματήσει και είναι αμφίβολο αν θα παραληφθεί ποτέ από τις Τεχνικές Υπηρεσίες.
Έχω λοιπόν περίτρανα δικαιωθεί από τα γεγονότα ενώ κάθε αναφορά που γίνεται, γίνεται εκ του πονηρού και λόγω της μέχρι σήμερα σιωπής μου.
Όμως, από τις αποφάσεις και τις ενέργειες ορισμένων, ο τόπος σας στερείται από ένα έργο πνοής και θα πρέπει να ζητηθούν ακόμα και ευθύνες.
Δυστυχώς για όσους επέλεξαν το ρίξιμο λάσπης σε κάποιον που έβαλε ένα μεγάλο λιθάρι στα θεμέλια και εξασφάλισε μερικά εκατομμύρια με την «άχρηστη» μελέτη του που όμως φέρει και την σφραγίδα της ΤΎΔΚ και της έγκρισης του Ταμείου Συνοχής, τώρα ήρθε η ώρα της αποκάλυψης, αφού τα δικά τους έργα είναι άχρηστα και δεν θα παραληφθούν...
Και σε αυτή την περίπτωση επαληθεύεται ο λαϊκός φιλόσοφος που αναφέρει ότι ουδείς πιο αχάριστος από τον ευεργετηθέντα.
Να σταματήσει λοιπόν κάθε αναφορά στην μελέτη του 2002 γιατί αυτή δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτη που τελικώς δημοπρατήθηκε αφού η τελευταία απεδείχθη στην πράξη εξωπραγματική και μη υλοποιήσιμη.

Παν. Π. Μεταξάτος Πολ. Μηχανικος- ΥγιεινολόγοςΥΔΡΑΥΛΙΚΑ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΛΙΜΕΝΙΚΑ - ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ AKTΩN - ΕΝΕΡΓΙA - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΡΓΩΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΛΙΚΟΝΟΣ 12 .152 34 ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΤΗΛ: 210-6839483,4 ΦΑΞ: 210-6839485 EMAIL
iitfo@hvdrema.gr wvw:hydrern.a,gr.




ΠΑΝ. Χ. ΜΕΤΑΞΑΤΟΣ
& ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ


Προς: Δήμο Κρανιδίου Αρ. Πρωτ. 9171
Υπόψη: κου Δημ. Σφυρή, Δημάρχου Χαλάνδρι, 29/11/07
Θέμα: Μελέτη Αποχέτευσης Π. Χελίου


Αγαπητέ Δήμαρχε,
Κατόπιν της συνάντησης μας στα γραφεία της ΔΕΥΑΚ την 28° Νοε. 2007 και ενώπιον παραγόντων της επιχείρησης και εκπροσώπου της ΤΥΔΚ, έχω να αναφέρω τις ακόλουθες διευκρινήσεις για να βοηθήσω στην υλοποίηση του παραπάνω έργου:

Α. Ιστορικό
Έγινα ανάδοχος της μελέτης αποχέτευσης Π. Χελίου μετά από επιλογή με διαδικασία του Ν716 κατόπιν ελέγχου των προσόντων μου, Η μελέτη ολοκληρώθηκε το 2002 με στόχο την ένταξη της στο Ταμείο Συνοχής. Η μελέτη πληρώθηκε όσα ήταν η εκτίμηση της αρχικά και όχι όσα έβγαλε η πιστοποίηση, και εγώ έκανα δώρο στον Δήμο τα υπόλοιπα υπερδιπλάσια.
Στην συνέχεια έγινα ανάδοχος δύο ακόμα μελετών (Αποχέτευση Κοιλάδας, Αγωγός Μεταφοράς από Π. Χέλι στο Κρανίδι) με την διαδικασία της απ' ευθείας ανάθεσης και αμοιβή πολύ κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό με βάση τον Νόμο. Η μελέτη μου για την Κοιλάδα υλοποιήθηκε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα! Για τις άλλες δυο μελέτες και σύμφωνα με τα όσα άκουσα, απαντώ ακολούθως.

Β. Μελέτη Π. Χελίου
Έχω δώσει σαφής εξηγήσεις και στους συμβούλους σας που με επισκέφθηκαν στο γραφείο Δευτέρα 27 Νοε. 2007 αφού προηγουμένως είχαν εκδώσει σε τρίτους έγγραφο μ£ παρατηρήσεις. Οι εξηγήσεις που έδωσα αφορούν:
α) Το βάθος αγωγών που μέσα στον οικισμό είναι μικρότερο λόγω του βραχώδους υπόβαθρου και της αποχέτευσης σε μέθοδο ψαροκόκαλο για τις κατοικίες, επειδή δεν ήταν εύκολη η πρόσβαση σε εκσκαπτικά μηχανήματα και για οικονομία λόγω της μη~ βιωσιμότητας του έργου σε σχέση κόστος/αριθμός κατοικιών. Επιπλέον, οι δρόμοι είναι στρωμένοι με σκυρόδεμα αντί για ασφαλτικό.
β) Η επιλογή θέσεων αντλιοστασίων έγινε με γνώμονα τις τοπικές συνθήκες ώστε αυτά να μην πέφτουν σε αυλές και κοντά σε σπίτια για αποφυγή θορύβων και τυχόν οσμών.
γ) Η επιλογή του κεντρικού αντλιοστασίου έγινε στην πλατεία για να αποφευχθεί απαλλοτρίωση άλλου οικοπέδου. Δεν ήταν δυνατόν να τοποθετηθεί και άλλο ενδιάμεσο αντλιοστάσιο και μάλιστα παραλιακά, για την γραμμή από τα ξενοδοχεία.
δ) Δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί το υπέδαφος στην γραμμή από την παραλία όπου ο αγωγός φθάνει σε μεγάλο βάθος αλλά υπάρχει τρόπος κατασκευής και υέσα σε νερά και υπάρχει πρόβλεψη για επιπλέον κόστος στα απρόβλεπτα, σε περίπτωση διαπίστωσης δύσκολων συνθηκών στην κατασκευή.
ε) Το πλεονέκτημα τιμών ακριβότερου υλικού αγωγού καλό είναι να το εκμεταλλευθείτε προς όφελος του έργου παρά να το σχολιάζετε.
ζ) Υπάρχει πλήρες τεύχος μηχανολογικών εργασιών με λεπτομέρειες για κάθε αντλιοστάσιο ξεχωριστά. Στον δε προϋπολογισμό υπάρχουν και όλα τα εξαρτήματα, ακόμα και το Υ/Ζ.
η) Η μελέτη έχει όλους τους απαραίτητους υπολογισμούς για κάθε κλάδο ξεχωριστά και αναλυτικά για το επίπεδο των εργολάβων (τεχνικούς εργοδηγούς) και θα έπρεπε να είχε γινει κατανοητή απο επιστήμονες μηχανικούς. Λόγω έλλειψης υπόβαθρων (Σχέδιο πόλεως) δεν κατέστη δυνατόν να περαστούν όλες οι λεπτομέρειες του αγωγού στην οριζαντιογραφία, αλλά υπάρχουν στις μηκοτομές με γνώμονα την ευκολία της κατασκευής. Ακράδαντα επιχειρήματα είναι η μελέτη που υλοποιήθηκε στην Κοιλάδα, χωρίς πρόβλημα!
Γ. Κεντρίκός Ανωνός
Για την συμπλήρωση του προϋπολογισμού του πρώτου έργου (Π. Χέλι), η διοίκηση της ΔΕΥΑΚ τότε, προχώρησε στην ανάθεση αυτής της μελέτης σε ένα στάδιο (οριστική). Επειδή δεν υπήρχε υπόβαθρο και χωρίς να υπάρχει μενάλη ανάγκη αφού ο αγωγός κατά το μεγαλύτερο μήκος είναι καταθλιπτικός, σχεδιάστηκε με ακρίβεια και λεπτομέρεια ως προς τα αντλιοστάσια και τα βάθη, αφήνοντας σε ασάφεια την ακριβή θέση των αντλιοστασίων και του φρεατίου του δικτύου Κρανιδίου, που ήταν προβλεπόμενο να κατασκευαστεί με άλλη εργολαβία. Έτσι, υπάρχει στην μηκοτομή και στον προϋπολογισμό μήκος αγωγού καταθλιπτικού 6.650,00μ πλέον 500,00μ αγωγού βαρύτητας, σύνολο 7.150,00μ,
Αιτιάσεις ελλείψεων προμέτρησης δείχνουν επιπολαιότητα αφού όλα έχουν και εδώ προσμετρηθεί, ενώ η σύγκριση οριζοντιογραφίας και μάλιστα ενδεικτικής με την μηκοτομή είναι τουλάχιστον βλακώδη. Επίσης βλακώδες είναι τυχόν επιχείρημα ότι υπάρχει δήθεν έλλειψη 12,00μ στα υψόμετρα και δεν θα αντέξουν οι προδιαγραμμένες αντλίες.......
Κύριε Δήμαρχε,
Μου κάνει έκπληξη το γεγονός ότι υπάρχει Σύμβουλος που ενώ δεν καταλαβαίνει το έργο, δεν ενημερώνεται και δεν ρωτά, στο τέλος αποφαίνεται εναντίον του έργου. Και διερωτάμε γιατί κάνατε Διακήρυξη για να επιλέξετε τον καλύτερο όταν τελικά αυτόν που επιλέξατε δεν τον συγκρίνατε με κανένα άλλο, και πως η εμπειρία του δικού μου γραφείου που υπεβλήθη ως έπρεπε στον φάκελο αξιολόγησης για να βαθμολογηθεί, ήταν λόγος ακύρωσης γιατί έπρεπε να υποβληθεί στα δικαιολογητικά που δεν βαθμολογούνται!
Η γνώμη μου είναι λοιπόν ότι τώρα θα πρέπει να προσλάβετε σύμβουλο για τον σύμβουλο που έχετε ήδη επιλέξει, αν θέλετε να σώσετε το έργο και να ωφελήσετε τον τόπο σας.
Είναι εύκολο να κρίνουμε όταν είμαστε ανίκανοι να κάνουμε οτιδήποτε. Ας γίνει μια περιήγηση στο υπάρχον έργο της Κοιλάδας σαν άσκηση. Επιπλέον, δεν κατανοώ γιατί ενημερώθηκε η διαχειριστική αρχή πριν ο Σύμβουλος με την εμπειρία του συνεισφέρει στις ατέλειες και συνδράμει το έργο αφού, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, και οι ποσότητες ΦΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ!
Τέλος, αν η τέχνη του μηχανικού ήταν εύκολη υπόθεση τότε εύκολα θα γινόντουσαν τα έργα. Απαιτούν γνώσεις και καλή διάθεση και όχι άρνηση κατά το ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΘΑΝΩ ΤΑ ΚΑΝΩ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ!
Αυτές οι μελέτες ήταν όραμα ορισμένων ανθρώπων της παλαιότερης Διοίκησης της ΔΕΥΑΚ, για το καλό του τόπου τους, και σε αυτό συνετέλεσα και εγώ. Δεν θα ήθελα να δω να μην υλοποιείται.
Όμως χωρίς την ιδιαίτερη προσοχή σας, το έργο αυτό με αυτούς τους συντελεστές, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί ποτέ και θα χαθεί αυτή η ευκαιρία από την περιοχή σας.
Αυτή η επιστολή είναι η ελάχιστη υποχρέωση που έχω για να σας αφυπνίσω και να σωθεί το έργο σας.


Παν. Χ. Μεταξάτος

Πολ. Μηχανικός-Υγειονολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου