Δευτέρα, 18 Απριλίου 2011

ermionidistas

Από το ιστολόγιο του Μάκη Κατσαϊτη:

 

Γιατι η ονομασια ermionidistas.Δεν ειμαστε μονοι

Πρωτα απο ολα εχει χιουμορ.Την πηρα απο του Ατενιστας ομαδες πολιτων που εκαναν δρασεις στην Αθηνα επεμβασεις στην πολη καθαρισμους φυτεμα λουλουδιων βαψιματα σε υποβαθμισμενα σημεια της πολης.  http://www.atenistas.gr/eimaste/ Και ξαφνικα βλεπω στο διαδικτυο πως δεν ειμουν ο μονος. Αρεσε σε πολυ κοσμο η ιδεα αρα ειναι χρησιμη.
Και μαλιστα ολες οι ομαδες απο οσο διαβαζω χωρις συνενοηση, αυθορμητα,  κινουμαστε στην ιδια λογικη και οργανωτικη δομη.
Τωρα η δικια μου ματια.
Την πρωτοχρησιμοποιησα στο ξεκινημα των εθελοντικων ομαδων τον Γεναρη ermionistas/ αλλα τελικα στην κουβεντα με τους υπολοιπους μετατραπηκε  απο ερμιονιστας  σε ερμιονιδιστας για να μην σηματοδοτει μονο την Ερμιονη.
Η ονομασια μου θυμιζει τους Ζαπατιστας τους εξεγερμενους Ινδιανους κατοικους στις Τσιαπας περιοχη του Μεξικο εγκαταλειμενη απο την κυβερνηση. Οι Ελληνες εχουν συμπαρασταθει στον αγωνα τους στο παρελθον αρχες της προηγουμενης δεκαετιας  και ο χωρος της αριστερας εχει βοηθησει εμπρακτα τις αναγκες τους. http://www.sam.tee.gr/tsiapas.htm  / http://auliskepsewn.blogspot.com/2008/02/blog-post_24.html / Τσιαπας / http://www.paremvasis.gr/ts/index.html
Γι αυτο και ο subcomantante  Μαρκος ειχε στειλει μηνυμα αγωνιστικης συμπαραστασης στον αγωνιζομενο Ελληνικο λαο τον Δεκεμβρη του Γρηγοροπουλου. Δεν μας γνωρισε τοτε τους Ελληνες. http://www.youtube.com/watch?v=sUXI0tNpSmE
Ετσι λοιπον δεν ειναι τυχαιοι οι συνειρμοι. Ενω μιλαμε για τοπικη δραση δεν ξεχναμε και τους Ζαπατιστας στην αλλη ακρη του κοσμου που κανουν τα ιδια με μας.
Τωρα η Ερμιονιδα ειναι σε σχεση με την υπολοιπη Αργολιδα λιγο Τσιαπας. Απομονωμενη. Ξεχασμενη απο το κρατος πολλες φορες. Αλλα και τα κομματα ακομα και τις περιφερειακες παραταξεις που μας θυμωνται παντα προεκλογικα και βαζουν και λιγο Ερμιονιδα στα προγραμματα τους σαν μαιντανο στο κυριως πιατο.
Ετσι ο ορος ermionidistas  οπως και οι αντιστοιχοι σε ομαδες που συγκροτουνται πανελλαδικα (  istas ) δεν ειναι τυχαιος. Τον χρησιμοποιω και τον εντασω σε ενα κινημα που προσπαθει να πεισει τους πολιτες να βγουν απο τον ιδιωτικο τους χωρο και να ξαναπαρουν στα χερια τους της πολη. Τον δημοσιο χωρο. Εναν δημοσιο χωρο που αλλου το κρατος τον εγκαταλειπει επικαλουμενο  ελλειψη κονδυλιων,  αλλου απο αδιαφορια και γραφειοκρατια και αλλου για να τιμωρησει τους κατοικους του.
Ερχεται λοιπον ο πολιτης ανοιγει την πορτα της οικιας του και απο μοναδα γινεται ξανα μελος της συλλογικοτητας. Φροντιζει τον κοινο χωρο την πολη γιατι ειναι δικος του οχι με την εννοια της ατομικης ιδιοκτησιας αλλα του μοιρασματος, της κοινοτητας. Και ξαναδενοντας τους ανθρωπους με την κοινοτητα με τον χωρο με την δραση αποκταται  και εκεινη η δυνατοτητα συμμετοχης στην ληψη των αποφασεων που αφορουν την καθημερινοτητα μας. Δεν καλουμε το κρατος τον Δημο να φροντισει τις πλατειες μας.Εμεις ειμαστε ο Δημος και τις φροντιζουμε.Δεν καλουμε το κρατος να αποφασισει για εμας. Απαιτουμε να εχουμε λογο καθοριστικο στις αποφασεις για την ζωη μας.
Αυτη η λογικη δεν ειναι καινουργια ουτε καμμια αριστερη επανασταση συνειδησεων.
Ειναι η υπενθυμιση αυτου που συνεβαινε χιλιαδες χρονια τωρα πριν το κρατος μπει βαθια στην ζωη μας ,μια υπενθυμιση ομως που αναφερεται στην σημερινη εποχη και τις αναγκες της για αυτοοργανωση ανασυγκροτηση της πολιτικης ζωης αλλα και πολιτικων εργαλειων που θα εκφρασουν τις επιθυμιες μας.
Δεν επανερχομαι λοιπον τυχαια στον ορο ermionidistas  ουτε ειναι της “μοδας” εκφραση κενη περιοεχομενου για μενα και πολλους αλλους συναγωνιστες. Εξ αλλου ο Δημος μας θελοντας να δωσει ενα ευρυτερο περιεχομενο στην προσφορα αυτη αποκαλει τις ομαδες εθελοντικες κατι πιο πλατυ για μενα αλλα που κινειται στην ιδια λογικη της λαικης συμμετοχης για την αντιμετωπιση προβληματων της καθημερινοτητας.
Τωρα οσο θυμαμαι σχολεια, ποδοσφαιρικες ομαδες, στρατος,προσκοποι  και αλλες πιθανα οργανωσεις ακομα και πολτικα κομματα βγαινουν κατα καιρους απο τα γραφεια τους και υλοποιουν εκπαιδευτικα προγραμματα , δρασεις που βοηθουν τις ομαδες στην συγκροτηση πνευματος συνεργασιας , η προωθουν τους σκοπους της ομαδας τους. Ευπροσδεκτη κοινωνικα η προσφορα τους αλλα δεν ειναι -istas.
Οι – istas ειναι οπως και οι Ζαπατιστας υπευθυνοι ενεργοι πολιτες που επαναοικιοποιουνται τον απαλοτριωμενο απο κρατος και κεφαλαιο δημοσιο χωρο. Φυτευουν δεντρα σε ακαλυπτους χωρους στην Αθηνα και φτιαχνουν παρκα. Καταλαμβανουν ακαλλιεργητες εκτασεις και δινουν φαι και δουλεια σε φτωχους ανθρωπους. Ερχονται αν θελετε σε εποχες μνημονιου και ιδιωτικοποιησης του δημοσιου τομεα να δωσουν την δικη τους πολιτικη απαντηση Πως δηλαδη ο συλλογικος χωρος ειναι δικος μας τον φροντιζουμε τον αγαπαμε τον υπερασπιζομαστε γιατι μεσα σε αυτον ζουμε κοινουμαστε ειμαστε ενεργοι πολιτες. Και δεν περιμενουμε κανενα κρατος κανενας γραφειοκρατικος μηχανισμος να τον φροντισει. Απαιτουμε να ειναι λειτουργικος με εξοδα του Δημοσιου αλλα αν αυτο δεν γινεται παιρνουμε την κατασταση στα χερια μας και δινουμε λυση. 
Αυτο με δυο λογια ειναι για μενα οι ermionidistas και γι αυτο χρησιμοποιω τον ορο με αυτο το σκεπτικο συμμετεχω στις εθελοντικες δρασεις του Δημου μας.
Ελπιζω καποτε να βρεθουμε σε μια μεγαλη γιορτη ολοι αυτοι οι -istas. Προσωπικα δεν γνωριζω ποιοι ειναι αλλα ειμαι σιγουρος πως θαχουμε πολλα κοινα.
Giannena  / Malia /Minoistas /atenistas. / Πατρινιστας / κομοτινιστας / thessalonistas.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου