Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ" ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

ΚΡΑΝΙΔΙ 03-02-2010
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
(Το παρακάτω κείμενο θέσεων κατατέθηκε στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου στα πλαίσια συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος)

Η παράταξη μας Προοδευτική – Δημοτική κίνηση Ερμιονίδας σήκωσε το βάρος της πρώτης εφαρμογής του Καποδίστρια στον διευρυμένο Δήμο Κρανιδίου 1999-2006 για 2 συνεχείς 4ετίες . Κατά συνέπεια έχουμε πλούσια εμπειρία θετικών και αρνητικών στοιχείων που προέκυψαν κατά την εφαρμογή της Διοικητικής μεταρρύθμισης του Καποδίστρια. Έχουμε ιδίαν αντίληψη και εμπειρία από τις αντιξοότητες –τεχνικές – οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες , αλλά έχουμε και επίγνωση των σοβαρών πλεονεκτημάτων που προέκυψαν από τη Διοικητική μεταρρύθμιση.
Μετά από αυτήν την εμπειρία αλλά και την μακροχρόνια ενασχόληση μας με τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και με τα κοινά πράγματα πιστεύουμε ότι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχούς εφαρμογής ενός νέου μέτρου – μιας νέας Διοικητικής μεταρρύθμισης είναι η ευρεία κοινωνική συναίνεση. Ιδιαιτέρα δε για τη νέα σχεδιαζόμενη Διοικητική μεταρρύθμιση που προτείνει για συνένωση όχι απλά κοινότητες με Δήμους αλλά Δήμους με Δήμους σε μεγαλύτερα πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη.
Το προτεινόμενο εγχείρημα είναι μεγάλο ιδιαίτερα κάτω από τις σημερινές δυσμενείς οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που περνάει η πατρίδα μας. Εκτιμώντας τα παραπάνω η γενική πολιτικής μας θέση για την εφαρμογή αυτής της 2ης διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας είναι καταρχήν θετική μόνο με την προϋπόθεση της εθελουσίας συνένωσης με πλήρη και απρόσκοπτη κοινωνική συναίνεση Δήμων όχι απλά και μόνο με την έκφραση των θέσεων των Δημοτικών συμβουλίων αλλά με την διενέργεια δημοψηφισμάτων σε κάθε Δήμο ξεχωριστά αλλά και ταυτόχρονα μετά από σοβαρή και πλήρη ενημέρωση των Δημοτών κάθε Δήμου. Στα πλαίσια μιας τέτοιας διαδικασίας θα μπορούσαν να διορθωθούν και κάποια λάθη που έγιναν με το νόμο περί συνενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (νόμος Ι. Καποδίστρια).
Εάν όμως παρόλα αυτά η σημερινή κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή του προτεινόμενου «σχεδίου Καλλικράτης» και μάλιστα αναγκαστικά στην περίπτωση αυτή οφείλουμε μαζί με τους γειτονικούς μας Δήμους να έλθουμε σε διάλογο και συνεργασία ώστε να μην παραμείνουμε μόνο εμείς «οι φτωχοί ή φτωχότεροι συγγενείς» της υπόλοιπης Αργολίδας.
Διότι σε αυτή την περίπτωση θα στερηθούμε των πλεονεκτημάτων κυρίως οικονομικών και ενδεχομένως και άλλων που θα προκύψουν από την έστω αναγκαστική συγκρότηση και δημιουργία Δήμων στο Νομό με μεγαλύτερη πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη τα οποία θα αποτελούν κριτήρια μεγαλύτερων χρηματοδοτήσεων για την πραγματοποίηση κοινωφελών και αναπτυξιακών έργων.
Δεν θα είχε κανένα νόημα εάν η χωροταξική διευθέτηση του νέου «σχεδίου Καλλικράτης» πρόκειται να συντηρήσει και να διαιωνίσει τις ίδιες αναπτυξιακές και κοινωνικές ανισορροπίες που αποτελούν το κύριο περιεχόμενο της παθογένειας στην οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο της πατρίδας μας. Προτείνουμε δηλαδή στην περίπτωση που θα προχωρήσει αυτή η διοικητική μεταρρύθμιση οι νέοι Δήμοι που θα προκύψουν να είναι ισοπληθείς και να εξασφαλίζουν σε μεγαλύτερο δυνατό βαθμό γεωγραφικές , ιστορικές, πολιτιστικές και οικονομικές ενότητες.



Με την ευκαιρία αυτής της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης επιμένουμε στην καταχώρηση του κοινωνικού και αυτοδιοικητικού ρόλου της κοινότητας. Θα πρέπει να κατοχυρωθεί θεσμικά στους νέους οργανισμούς η πρωτοβάθμια έκφραση των μελών της κάθε τοπικής κοινωνίας για τα μικρά ζητήματα που την αφορούν τόσο σε επίπεδο λήψης των αποφάσεων όσο και σε επίπεδο εφαρμογής αυτών των αποφάσεων αλλά και σε επίπεδο αυτοδιαχείρισης των υποθέσεων της. Γι’ αυτό το λόγο σημασιολογικά και όχι μόνο προτείνουμε στον νέο θεσμό την κατάργηση των όρων τοπικό διαμέρισμα, τοπικό συμβούλιο και την επαναφορά του όρου κοινότητα και κοινοτικό συμβούλιο που προσδιορίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μικρότερη και πληθυσμιακή ενότητα της γεωγραφικής και πληθυσμιακής συγκρότησης της χώρας μας. Δηλαδή τα σημερινά τοπικά διαμερίσματα να μετονομαστούν σε κοινότητες όπως πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» , η δε υφιστάμενοι Δήμοι πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» να διατηρήσουν την ονομασία τους και το συμβούλιο τους και με αυτήν την ονομασία να αποτελούν μαζί με τις κοινότητες μέρος του ενιαίου Δήμου ο οποίος θα ονομάζεται μητροπολιτικός με νέα ονομασία προσδιοριζόμενη με κύριο κριτήριο την πρώην επαρχιακή, γεωγραφική ενότητα.
Υπενθυμίζουμε επίσης και επισυνάπτουμε την 288/2001 του Δημοτικού μας Συμβουλίου σε εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν 2946/2001 για τις Συμπολιτείες Δήμων, νόμος ο οποίος τελικά δεν έτυχε εφαρμογής και υλοποίησης..Το πνεύμα και το περιεχόμενο μιας τέτοιας ρύθμισης θα μας εύρισκε σύμφωνους
Τέλος καταθέτουμε τον έντονο προβληματισμό μας σχετικά με το αν θα είναι σκόπιμη και ωφέλιμη για την πατρίδα μας σε αυτήν την συγκριμένη τραγική συγκυρία που προσλαμβάνει χαρακτήρα εθνικής κρίσης η εφαρμογή τέτοιας έκτασης διοικητικής μεταρρύθμισης.

Οι Υπογράφοντες


ΚΑΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
τ. Δήμαρχος Κρανιδίου


ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΦΛΩΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΣΑΜΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΜΠΑΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ





Απόσπασμα από το προτεινόμενο σχέδιο νόμου (μή οριστικοποιημένο) για τον "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ"που δόθηκε την Δευτέρα για τελική διαβουλευση:


Α' ΜΕΡΟΣ
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α' ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΗΜΩΝ

Άρθρο 1 Σύσταση Δήμων
1. Οι δήμοι είναι αυτοδιοικούμενα κατά τόπο νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και αποτελούν τον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
2. Οι πρωτοβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης συνιστώνται ανά νομό ως εξής:

Άρθρο 2 Συγκρότηση Δήμων
1.Η εδαφική περιφέρεια του κάθε δήμου που συνιστάται με τον παρόντα νόμο, αποτελείται από τις εδαφικές περιφέρειες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) από τους οποίους συγκροτείται. Οι εδαφικές αυτές περιφέρειες αποτελούν τις δημοτικές ενότητες του νέου δήμου και φέρουν το όνομα του πρώην δήμου ή της κοινότητας.
2. Τα τοπικά διαμερίσματα που ορίζονται στο άρθρο 2 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (κυρ. ν.3463/2006 ΦΕΚ 114 Α), μετονομάζονται σε τοπικές κοινότητες, εφόσον έχουν πληθυσμό έως και 2000 κατοίκους, και σε δημοτικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό μεγαλύτερο από 2.000 κατοίκους. Τοπικές ή δημοτικές κοινότητες αποτελούν και οι δήμοι ή οι κοινότητες που καταργήθηκαν κατόπιν εθελούσιας συνένωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 410/1995 (ΦΕΚ 231 Α) ή συνενώνονται με τον παρόντα νόμο και δεν αποτελούνται από τοπικά διαμερίσματα.
3. Δημοτική κοινότητα συγκροτούν τα τοπικά νησιωτικά διαμερίσματα που έχουν πληθυσμό άνω των χιλίων (1.000) κατοίκων. Επίσης, συγκροτούν δημοτική κοινότητα ανεξαρτήτως πληθυσμού πρώην κοινότητες που εκτείνονται σε όλη την περιφέρεια του νησιού και δεν αποτελούν δήμο σύμφωνα με το άρθρο 1.
4. Τα δημοτικά διαμερίσματα στα οποία διαιρούνται οι δήμοι άνω των 100.000 κατοίκων κατά τις κείμενες διατάξεις μετονομάζονται σε δημοτικές κοινότητες.
5. Οι δήμοι που συνιστώνται με το άρθρο 1 υπεισέρχονται αυτοδικαίως από την έναρξη λειτουργίας τους και χωρίς άλλη διατύπωση σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων συμπεριλαμβανομένων και των διεθνών τους συνεργασιών. Οι εκκρεμείς δίκες, στις οποίες διάδικο μέρος είναι συνενούμενος ΟΤΑ, συνεχίζονται αυτοδικαίως χωρίς να απαιτείται..........

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου